• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

ScubaKing

Audemars
Inte lätt att se nån skillnad när de är valpar. Påminner väldigt mkt om vår pitbull som valp dessutom.:)
J

Jag har alltid haft Rottweiler tidigare. Nu är vi inne på en Presa Canario.

1471346693_muski-magazin-kucni-ljubimci-psi-presa-canario%20(99).jpg
 

ScubaKing

Audemars
Trevligt ras. Se till att hitta nån från bra linjer. Tycker att de från Teneriffa har sett trevliga ut, men jag är dåligt påläst. Säg till om du vill ha hjälp att komma i kontakt med nån uppfödare.


J
Jag har kontakt med ett tiotal uppfödare just nu. Dem i Spanien är jag inte mycket för alls. Tycker inte om Irema Curto som är den största Spanska uppfödaren. Fina exemplar finns i Uruguay, Argentina, Polen och Rumänien. En bra i Italien. :)
 

Jens

Greedo
Jag har kontakt med ett tiotal uppfödare just nu. Dem i Spanien är jag inte mycket för alls. Tycker inte om Irema Curto som är den största Spanska uppfödaren. Fina exemplar finns i Uruguay, Argentina, Polen och Rumänien. En bra i Italien. :)
Curto har ju lite speciella hundar minst sagt. Önskar dig lycka till i jakten på rätt vovve!


J
 

Jens

Greedo
Förmodligen inte. Hade ett rätt stort intresse för rasen förr om åren, därför jag frågar. Från Sverige eller utlandet? Ngn speciell linje?
Har några ingångar till uppfödare i sverige. Det är inte helt enkelt att köpa pb i Sverige just nu. De ligger inte ute på blocket direkt, eller visst det finns annonser på blocket där de säljer pb, men det är inte dom jag är ute efter. Har en polare i värmland som har lite kontakter så ev kan det bli nåt därifrån då jag har hört mycket bra om dom hundarna. Eller om jag hittar nåt utomlands.
Ang linjer så är jag är ett stort fan av Rod Kershners hundar (han dog tyvärr tidigare i år). Han hade ju Mayfield-hundar och det är nåt som är väldigt tilltalande med dom.
Men, vi får se... Vad hade du själv för hundar? Jag är ju en amerikansk bulldogg-fan/uppfödare/entusiast/domare från början och det här med pitbull är nåt som kommit till mig på senare år.


J
 

marmot

Panerai
Nej, bra hundar växer inte på träd direkt. Jag har aldrig haft nån pb sj, men har stött på en del hundar från de flesta mest framgångsrika linjerna. Bolio har nog gjort störst intryck. Värmland verkar vettigt :)
 

Rholm

Cartier
Har några ingångar till uppfödare i sverige. Det är inte helt enkelt att köpa pb i Sverige just nu. De ligger inte ute på blocket direkt, eller visst det finns annonser på blocket där de säljer pb, men det är inte dom jag är ute efter. Har en polare i värmland som har lite kontakter så ev kan det bli nåt därifrån då jag har hört mycket bra om dom hundarna. Eller om jag hittar nåt utomlands.
Ang linjer så är jag är ett stort fan av Rod Kershners hundar (han dog tyvärr tidigare i år). Han hade ju Mayfield-hundar och det är nåt som är väldigt tilltalande med dom.
Men, vi får se... Vad hade du själv för hundar? Jag är ju en amerikansk bulldogg-fan/uppfödare/entusiast/domare från början och det här med pitbull är nåt som kommit till mig på senare år.


J
Nu fick jag något att googla om....
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Det är inte helt enkelt att köpa pb i Sverige just nu. De ligger inte ute på blocket direkt, eller visst det finns annonser på blocket där de säljer pb, men det är inte dom jag är ute efter.

J
Ändå är det för många på Blocket som påstår sig sälja. Eller har varit, brukar inte gå in på sidan så hur det är nu är lite oklart för mig men är väl som vanligt gissar jag. Till 99,99% skojeri, hundar med inget eller mycket lite APBT-blod. De flesta som är ute efter Pit bull terrier bör hellre söka efter en registrerad Amstaff. De motsvarar nog mer vad man i regel förväntar sig av en Pb. Eller så ha intresset så man omsider kan köpa en seriös APBT. Men det är min privata åsikt bara.
 

MariaE

Panerai
Den här odågan på 8 år bestämde sig för att premiärsno från bordet. 100 gram polkachoklad käkade han vackert upp utan att skålen flyttade på sig.
Perfekt för den mag- och tarmsjuka.. :facepalm:
Men han hade trevlig andedräkt hela kvällen.
20161212_120054.jpg

Tydligen kan kortison få den mest väluppfostrade hunden att bli vrålhungrig och tänja på gränserna.
 

Jens

Greedo
Den här odågan på 8 år bestämde sig för att premiärsno från bordet. 100 gram polkachoklad käkade han vackert upp utan att skålen flyttade på sig.
Perfekt för den mag- och tarmsjuka.. :facepalm:
Men han hade trevlig andedräkt hela kvällen.
20161212_120054.jpg

Tydligen kan kortison få den mest väluppfostrade hunden att bli vrålhungrig och tänja på gränserna.
Inte så bra med choklad för hundar...
Själva blev vi av med ett pepparkakshus häromdagen, eller nåja, skorstenen hann hon inte få i sig. Är glad att vi hade dekorerat med mini-marsmallows ist för nonstop.


J
 

MariaE

Panerai
Inte så bra med choklad för hundar...
Själva blev vi av med ett pepparkakshus häromdagen, eller nåja, skorstenen hann hon inte få i sig. Är glad att vi hade dekorerat med mini-marsmallows ist för nonstop.


J
Som tur är så innehåller Marabouchoklad bara 30% kakao så han klarade sina organ. Men det har blivit en del springande när magen rasade. Och eftersom odågan dessutom har ett gäng mediciner så lyckas inte kroppen ta upp dom och då blir han än sämre pga det. Så numera ställer vi undan all choklad (eller så offrar jag mig och äter upp allt).
Vad gör man inte för de små liven.
 

Såkkett

Omega
Vanlig sketen godischoklad innehåller lite kakao av taskig kvalité med lågt innehåll av teobromin.
Så några nonstop gör nog ingen skada, iofs så är det ju på inget sett nyttigt, min ridgeback har vid något tillfälle tryckt en alladinask utan några men, min gamla Grand Danois fick en gång tag på ett oboypaket och även det utan något hände.
Eller iofs, det var fan oboytassavtryck i hela lägenheten.

Mörk choklad av bättre kvalité dock är farlig redan vid ytterst små mängder
 

Jens

Greedo
Vanlig sketen godischoklad innehåller lite kakao av taskig kvalité med lågt innehåll av teobromin.
Så några nonstop gör nog ingen skada, iofs så är det ju på inget sett nyttigt, min ridgeback har vid något tillfälle tryckt en alladinask utan några men, min gamla Grand Danois fick en gång tag på ett oboypaket och även det utan något hände.
Eller iofs, det var fan oboytassavtryck i hela lägenheten.

Mörk choklad av bättre kvalité dock är farlig redan vid ytterst små mängder
Trots att jag haft hund sedan mitten av 90-talet så var jag tydligen dåligt påläst. Lite nonstop hade nog inte riskerat nåt liv, sant. Läste som du skrev att det just är mörk choklad med hög kakaohalt som kan vara riktigt farligt.

J
 
Topp