• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Leaf var snygg!
Ganska lik denna jag kollat på
image.jpg


https://www.wastberg.com/collections/claesson-koivisto-rune-w081/about/
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Köpte ny soffgrupp, vardagsrumsmatta och marmorbord. Soffan och fåtöljerna tillhör Oxford Delux-linjen från Mio. Oerhört tjusiga och bekväma. Bara kvar att köpa en passande taklampa, gärna i vintage design.

DSC_0202.jpg
DSC_0204.jpg
DSC_0205.jpg
 
Senast ändrad:

kabro

Cartier
Är på jakt efter låga skåp, kan både vara vägghängda eller golvståendet. Har svårt att hitta med ett djup på ca 30cm.

Någon här som råkar sitta på ett tips?

Bild från mäklarnannons som beskriver ganska väl vad jag är ute efter:
IMG_9557.JPG
 

Sonos

Omega
Är på jakt efter låga skåp, kan både vara vägghängda eller golvståendet. Har svårt att hitta med ett djup på ca 30cm.

Någon här som råkar sitta på ett tips?

Bild från mäklarnannons som beskriver ganska väl vad jag är ute efter:
IMG_9557.JPG

Är det ungefär så är du har tänkt? Jag köpte Ikea köksluckor och satte på väggen. Sedan köpte jag en täcksida i samma köksserie och la som skiva över. Funkar bra, ser bra ut och kostade en spottstyver jämfört med alternativa lösningar.

IMG_5297.JPG
 

kabro

Cartier
Tack för svaren!
Vad jag har förstått så finns Bestå med djupet 20 resp. 40 cm, vilket jag tror blir både för lite och för mycket.

@Sonos Vad är det för djup och modell du kör på?
 

Edin

Panerai
@kabro
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29917915/
Ganska säker på att det var denna fast med annan lucka, alltså metod, och köpte fyra skåp, djupet är 38,6cm, bredden 80cm och höjden 40 cm.
Känns inte överdrivet djup och jag får bra förvaring, både i och på skåpet. Har du mer eller mindre plats än vad jag har där du ska ha skåpet?

Jag har själv en 180x 40x38cm Ikea Bestå som TV/stereo bänk. Jag har valt att hänga den på väggen och sen gjorde jag en specialare med luckor som är tygklädda likt Hifi-klubbens Unno skåp. Jag vart riktigt nöjd och har sedan igår även ett 120x64x38 skåp monterat på ett par höga Superfront ben. Ingen aning om vad jag ska ha i skåpet dock men det gjorde sig verkligen bra i rummet.

kabro har du tänkte att ha en stereo/reciver i skåpet skulle jag inte rekommendera något grundare än just Ikea bestå 38 djupa. Man måste få plats med sladdarna bakom med..

Smart tips Sonos angående täcksida som toppskiva!
 

kabro

Cartier
Återigen, tack för svaren!
Jag är ganska bunden vid att ha ett djup på runt 30cm eftersom inte ska sticka ut för mycket från en vägg som dem ska ansluta mot.
Montana verkade ha intressanta saker, har även snappat upp Case som har liknande moduler, fast det blir ju en jäkla prisskillnad mot IKEA och en snygg toppskiva..

Skåpen ska bara användas för förvaring, men som lite kuriosa såg jag att Montana bygger in stereos ganska schysst:
http://www.ljudochbild.se/test/hi-fi-2/montana-sound
 

Edin

Panerai
Tänkte återkoppla med någon bild hur jag löst det. Kanske någon annan kan få lite idéer om inte annat..

120x64x38 Bestå skåp på Superfront Angles High ben (blir då 101cm hög). Luckorna ska bytas ut i framtiden till ett par svarta (tror jag) men för nu får det vara vitt.
1.jpg


180x40x38 Vägghängt Bestå skåp med hemgjorda luckor (sågade sönder ett par Ikea luckor och klädde med svart högtalartyg).
2.jpg


Edit:
kabro, Ikea Bestå finns ju även med 20 djupa i måtten 60x40x20 eller 60x64x20. Du kan ju montera en regel i bakkant om du lägger till en toppskiva och två täcksidor om det är just måttet 30 som är viktigt.
 
Senast ändrad:

kabro

Cartier
@Edin Det var bra input, skulle till och med kunna skippa baksidan, lägga in några hyllplan i rätt storlek och få större förvaring!
 
Kul med inredning!

Någon mer som gillar att göra saker själv? Jag försöker så mycket jag kan, mest för att det är kul att ha något unikt och att jag gillar den kreativa biten. Ibland blir det inte alltid så bra(som med mediebänken) men då får man helt enkelt fundera vidare på någon bättre idé.

Ber om ursäkt för många bilder, men här är lite exempel.
20170302_204702.jpg
20170302_204712.jpg
20170302_204719.jpg
20170302_204732.jpg

20170302_204739.jpg
20170302_204804.jpg
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Återigen, tack för svaren!
Jag är ganska bunden vid att ha ett djup på runt 30cm eftersom inte ska sticka ut för mycket från en vägg som dem ska ansluta mot.
Montana verkade ha intressanta saker, har även snappat upp Case som har liknande moduler, fast det blir ju en jäkla prisskillnad mot IKEA och en snygg toppskiva..

Skåpen ska bara användas för förvaring, men som lite kuriosa såg jag att Montana bygger in stereos ganska schysst:
http://www.ljudochbild.se/test/hi-fi-2/montana-sound

Vilken bredd ska du ha på skåpen?
 

seikoswede

Panerai
Personligen gillar jag Artemides Tolomeo. Finns i otaliga varianter men någon av dessa kanske?
IMG_0982.PNG

Har en sådan, den mindre av de två på bilden och jag kan bara rekommendera dem. Men, låt inte barn flytta dem då foten/basen är tung och det är lätt att knäcka aluminiumfästena om man drar i "armarna".

Det finns reservdelar men de är DYRA. Talar av egen erfarenhet och vi har lagat vår två gånger!:nailbiting:

Jim
 
Är på jakt efter låga skåp, kan både vara vägghängda eller golvståendet. Har svårt att hitta med ett djup på ca 30cm.

Någon här som råkar sitta på ett tips?

Bild från mäklarnannons som beskriver ganska väl vad jag är ute efter:
IMG_9557.JPG

Kolla om Plan Ett Stockholm har något på deras hemsida. www.planett.se
Jag har ett skåp från dom som är 29cm djupt, dock ett högre än det du var ute efter. Men kolla som sagt under "förvaring" :)
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Är på jakt efter låga skåp, kan både vara vägghängda eller golvståendet. Har svårt att hitta med ett djup på ca 30cm.

Någon här som råkar sitta på ett tips?

Bild från mäklarnannons som beskriver ganska väl vad jag är ute efter:
IMG_9557.JPG

Montanas moduler ska finnas i 30 cm djup, vi hade dem som alternativ till skänken vi köpte i slutändan.. Borde designmässigt kunna gå att få till snarlikt bilden ovan..

www.montana.dk

Edit: Såg att du redan fått tipset, för typ ett halvt sekel sedan. Nåväl..
 
Topp