• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Ponlarsson

Panerai
Minimalistiskt värre i lägenheten än så länge. Men imorgon hämtas säng och köksbord, senare i veckan soffa. Sen ska man bara vänta på att tjejen flyttar hem så man får plocka upp alla kul inredningsprylar.
20160814_214457.jpg
 

kabro

Cartier
Jag är på jakt efter någon stol i liknande stil som den på bild nedan.
Någon som råkar känna till någon sådan?
excellent-chair.png
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Dags att hiva ut teakborden. Särskilt soffbordet börjar kännas sunkigt. Någon som har tips på ersättare till såväl soffbord som matbord?

IMG_9118.jpg

IMG_9125.jpg

IMG_9129.jpg


Är riktigt sugen på ett Tulip av Eero Saarinen men de har stuckit rätt bra i pris:

tables.jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Dags att hiva ut teakborden. Särskilt soffbordet börjar kännas sunkigt. Någon som har tips på ersättare till såväl soffbord som matbord?

IMG_9118.jpg

IMG_9125.jpg

IMG_9129.jpg


Är riktigt sugen på ett Tulip av Eero Saarinen men de har stuckit rätt bra i pris:

tables.jpg
Swedese soffbord flower kanske? Jag köpte ett mindre och de är snygga om man vill ha något mjukare och rundare.
00104036731_01.jpg
 

Edin

Panerai
Nu är ju din soffa av mastodont storlek men en matchande sittpuff/fotpall och ett stålställningsbord med marmor eller något annat material på toppskivan kanske? Tänker mig att det ska vara som satsbord.

gen.img

Bilden är skamlöst stulen från Stalands hemsida. :)
 

Edin

Panerai
Bra idé @Edin! Jag gillar inte marmor men satsbord blir nog perfekt.

Håller själv på att snider ihop ett eget "satsbords kit" med en sittpall och sen en stålställning likt den jag länka till men har inte en aning om vad jag vill ha för material på bordsskivan. Väntar dock leverans av soffa och sittpallen innan svetsen startas. Marmor är ju modernt nu likt koppar och mässing. Man kanske skulle köra hela bordet i koppar...

Fin lägenhet föresten @klocknooben. Vitbetsade golv?
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Håller själv på att snider ihop ett eget "satsbords kit" med en sittpall och sen en stålställning likt den jag länka till men har inte en aning om vad jag vill ha för material på bordsskivan. Väntar dock leverans av soffa och sittpallen innan svetsen startas. Marmor är ju modernt nu likt koppar och mässing. Man kanske skulle köra hela bordet i koppar...

Fin lägenhet föresten @klocknooben. Vitbetsade golv?
Både marmor och koppar har jag sett så mycket så jag storknar här på Södermalm! Jag har älskat det men blivit för överexponerad för det. För bänkskivan i köket körde jag på en kompositsten istället som är ganska lik marmor men ändå inte. Kolla in det för ditt bygge!

Själv fick jag dille på den där stenen och körde den även i badrum och serveringsgång:
IMG_9130.jpg

IMG_9132.jpg


Då det är rätt vitt i lägenheten funderar jag på att bryta av med helsvart satsbord. Typ 3 delar sådana här:
atn1024_Mood_085874%20(1).jpg

Yes är vitbetsade golv, "Osmo 3172 siden polerad" för att vara specifik.
 

Edin

Panerai
Både marmor och koppar har jag sett så mycket så jag storknar här på Södermalm! Jag har älskat det men blivit för överexponerad för det. För bänkskivan i köket körde jag på en kompositsten istället som är ganska lik marmor men ändå inte. Kolla in det för ditt bygge!

Själv fick jag dille på den där stenen och körde den även i badrum och serveringsgång:
IMG_9130.jpg

IMG_9132.jpg


Då det är rätt vitt i lägenheten funderar jag på att bryta av med helsvart satsbord. Typ 3 delar sådana här:
atn1024_Mood_085874%20(1).jpg

Yes är vitbetsade golv, "Osmo 3172 siden polerad" för att vara specifik.

Aah! Det var ditt badrum jag dreglade över en del i byggtråden. Jag ska dock varken ge mig på badrummet nu och köket är klart denna första sväng. Pengarna till stenskivor finns inte just nu men jag funderar på att så småningom byta till grön granit. Dock bara en tanke än så länge. SKa dock slipa mina golv här om någon vecka men det blir inte någon pigmentering utan Osmo hårdvaxolja matt. Mamma har gjord det med sina ekgolv och det blev grymt!

Jag tror nog det kan bli sjysst med att bryta av med svarta satsbord. Hatar när allt är en enda sörja av vitt..
 
Topp