• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inspirationstråden

Lee

Omega
Efter att många varit positiva till en inspirationstråd så slår jag slag för saken och startar en! En tråd där man kan inspireras till sin nästa klocka! Funkar den inte så glöms den bort i klocksnacks djupa trådträsk och ingen skada skedd. Utformningen diskuterades och tänkte därför vi börjar med en stor tråd utan indelning efter prisklasser och ser hur det funkar.
Men skriv gärna med namn, ref och ungefärligt pris så har man något att gå efter! Bilder är ju självklart.

Börjar med denna godbit:
Vintage-style-Tudor-Heritage-Ranger-Watch_1.jpg

Tudor Heritage Ranger, nypris ca 24k.
 

Joseph

Cartier
Varför finns inte "militärur" liknande denna med kronograf och automatiskt urverk... Suck
 

Chagall

Cartier
Själva definitionen av ordet fulsnygg (eller egentligen bara "snygg") enligt mig är Vacheron Constantins modell "American 1921" med de snett placerade siffrorna och visarna så passar den utmärkt om du måste böja på armen på något konstigt sett OCH se klockan åt rätt håll samtidigt :




(Bild stulen från Google)

Varierande prisbild (läs att jag inte pallar söka särskilt länge) Men mellan 250 till 300 000 kr begagnad.
 

Lee

Omega
En av Montblanc senaste: Montblanc Heritage Chronométrie ultra thin.
38 mm, Stål (Ref 112515) eller 18k rött guld (Ref 112516)
Pris för stålvarianten ligger runt 18k. Helt klart prisvärd i mina ögon!
Montblanc-Heritage-Chronometrie-Ultra-Slim-6.jpg
Montblanc-Heritage-Chronometrie-Ultra-Slim-3.jpg
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
En av Montblanc senaste: Montblanc Heritage Chronométrie ultra thin.
38 mm, Stål (Ref 112515) eller 18k rött guld (Ref 112516)
Pris för stålvarianten ligger runt 18k. Helt klart prisvärd i mina ögon!
Montblanc-Heritage-Chronometrie-Ultra-Slim-6.jpg
Montblanc-Heritage-Chronometrie-Ultra-Slim-3.jpg
Den säljs from i sommar. Mailade precis mont blanc och frågade.
 
  • Like
Reactions: Lee

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bumpar denna. Är i behov av inspiration. Ca 5-10k, gärna vintage. På länk. Sportigt, inte dressat.

Idéer?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Gummo

Joker
2-Faktor
Det är ju ändå lite humor att av de förslag jag har fått hittills så har båda varit klockor från jakob.dala som dessutom messade mig direkt och föreslog exakt dessa klockor exakt tre sekunder efter att jag postat i den här tråden.

Har storflipparn jakob.dala anställt en säljkår? :D


En drillad organisation. Först kommer trevliga förslag vis sms, sen kommer det i inspirationstrådar. Nästa steg blir hotfulla pm, fiskrens i brevlådan och bilar som sakta kör bakom dig på dåligt upplysta vägar...
 
Topp