• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "jobbångesttråden"...

jandan

Panerai
Testade lotto som Pappi föreslog, hjälpte inte. Tre dagar kvar, på torsdag börjas det, om inte lottovinsten infinner sig på onsdag!
Fast även då lär det bli jobb på torsdag, thats life! :cigar:
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Har jobbat hela, HELA, sommaren sedan jag tog studenten i juni. Jobbar hela nästa vecka och på söndag flyttar jag till Luleå för vidare studier. Så kan inte säga att jag har någon jobbångest på det sättet ;)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Det är inte sant!!! Det KAN inte vara sant!! Jo, tamejfaan imorrn är det jobb:-/ Måste vara fler än jag som tvingas släppa taget om Rosépavan och leta reda på jobbprylarna imorrn. Va faan var det nu för lösenord till mailen?...
Om det finns fler som lider idag då släng upp en ångestladdad bild och lid med mig...
image.jpg


Men det är inte måndag än!! Nu ska vi koka musslor och ta en pava vitt som omväxling..;-)
Inget kneg, ingen deg...
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jobbar för närvarande endast 4 månader om året så man kan så att säga inte klaga. RicVin gå till sjöss FFS, bättre sent än aldrig!
Där ser man... Tycker mig minnas att det var tre månader borta, tre hemma o.s.v., från en barndomskamrats pappa. Han var maskinchef på oljetankers under sjuttio- och åttiotalet.

Hur många arbetstimmar blir det för dig på dessa fyra månader?

F.ö. så har jag liksom Boris B ett kul jobb, så ingen ångest. :)

A
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Efter fem veckor ledigt så känns det ändå lite tungt att gå tillbaka, lite avis för de som kan styra sin arbetstid själv.
Vädret verkar ju fortsätta, blir kul med kängor och uniform och ingen ac på mitt kontor.
 
Jobbar för närvarande endast 4 månader om året så man kan så att säga inte klaga. RicVin gå till sjöss FFS, bättre sent än aldrig!

Måste man inte vara Filippin för få jobba på båt? Dröjer väl inte länge innan alla befäl är det med?

Till topic är larmet ställt till 0530 åter igen men ingen ångest. Så vida inte planeringen ändrats blir det en lugn vecka. Kanske för lugn till och med.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Där ser man... Tycker mig minnas att det var tre månader borta, tre hemma o.s.v., från en barndomskamrats pappa. Han var maskinchef på oljetankers under sjuttio- och åttiotalet.

Hur många arbetstimmar blir det för dig på dessa fyra månader?

F.ö. så har jag liksom Boris B ett kul jobb, så ingen ångest. :)

A
Finns inte många Svenska båtar kvar, tyvärr, dock är det vanligtvis 4-8 veckor på dom. Jag har nu gått vidare och jobbar som Kapten/Platformschef på rigg för närvarande i Norge och där är det 2 veckor på följt av 4 veckor ledigt som gäller. Minst 12 timmar arbete/dygn ombord.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Måste man inte vara Filippin för få jobba på båt? Dröjer väl inte länge innan alla befäl är det med?

Till topic är larmet ställt till 0530 åter igen men ingen ångest. Så vida inte planeringen ändrats blir det en lugn vecka. Kanske för lugn till och med.
Riktigt så enkelt är det inte, Svenskt befäl är fortfarande högt ansett av många internationella bolag, och efterfrågan lär inte minska med den kraftigt ökande offshoreindustrin. Att börja som matros som jag gjorde är dock inte så enkelt längre.
 

Martinuz

Omega
Det är inte sant!!! Det KAN inte vara sant!! Jo, tamejfaan imorrn är det jobb:-/ Måste vara fler än jag som tvingas släppa taget om Rosépavan och leta reda på jobbprylarna imorrn. Va faan var det nu för lösenord till mailen?...
Om det finns fler som lider idag då släng upp en ångestladdad bild och lid med mig...
image.jpg


Men det är inte måndag än!! Nu ska vi koka musslor och ta en pava vitt som omväxling..;-)
Aaaaargh!
Fan, du påminde mig!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Det här med jobbångest.
Älskar mitt jobb, älskar fritid.
Kan tyvärr inte bidra med annat än hur viktigt det är att man hela tiden ser fram emot morgondagen o vad bra man ska prestera då!
(Shit vad gammal o trist jag blivit)
 
  • Like
Reactions: par

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Upp 6 imorgon, hur kul som helst :shifty: :facepalm::rage:
Jag kommer ha samma ansiktsuttryck som din avatar hela dagen imorrn...
Kanske ska förtydliga att jag har ett jobb som jag trivs med och som även oftast är roligt. Får träffa mycket folk och även vara ute på lite äventyr ibland. Detta till trots så har jag roligare och upplever hellre äventyr med mina nära och kära. Därav ångesten, som kanske inte är ngn riktig ångest (vad tror du Camo00 ?) utan mer en känsla av att tiden går för fort när man har kul;-)
 

Camo00

Patek
Jag kommer ha samma ansiktsuttryck som din avatar hela dagen imorrn...
Kanske ska förtydliga att jag har ett jobb som jag trivs med och som även oftast är roligt. Får träffa mycket folk och även vara ute på lite äventyr ibland. Detta till trots så har jag roligare och upplever hellre äventyr med mina nära och kära. Därav ångesten, som kanske inte är ngn riktig ångest (vad tror du Camo00 ?) utan mer en känsla av att tiden går för fort när man har kul;-)

Det Du kallar Ångest, kallar vi inom yrket för Abstinens... ;)
 

Connor94

Omega
Jag kommer ha samma ansiktsuttryck som din avatar hela dagen imorrn...
Kanske ska förtydliga att jag har ett jobb som jag trivs med och som även oftast är roligt. Får träffa mycket folk och även vara ute på lite äventyr ibland. Detta till trots så har jag roligare och upplever hellre äventyr med mina nära och kära. Därav ångesten, som kanske inte är ngn riktig ångest (vad tror du Camo00 ?) utan mer en känsla av att tiden går för fort när man har kul;-)
Låter som ett härligt jobb, själv ska man ut och sommarjobba och klippa gräs hela dagen och ta bort ogräs :grumpy:
 
Topp