• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora klockbikten

MariaE

Panerai
När du känner att du inte kan få någon förståelse där ute i stora världen, då är det hit du kan vända dig.
Människor utanför KS väggar förstår inte varför du ligger sömnlös eller skriker ut MICHAEL KORS! OMEGA eller ARMANI mitt i natten, men här inne i KS trygga värld så finns Vi. Vi som har förståelsen och också varit där och tittat på en klocka vi tyckte var snygg, som visade sig vara en ThailandsfejkGANT. Eller vi som dömt en människa helt utifrån vilken klocka hen (där fick jag in lite PK i det hela) bär. Kanske du har en undangömd klenod från Thailand som du inte vill visa upp och som du bär på familjesammankomster som är KSfria? Eller vill du bekänna att det andra här på KS anser vara det hetaste, är enligt din egen uppfattning det absolut fulaste. Det är här du kan göra det, BEKÄNN.

Regler
Du berättar det som tynger dig och vi andra får öppet håna dig, gratulera dig eller visa empati för dig. Allt för att du ska slippa bära denna hemlighet själv.
Du kan känna total trygghet, det som sägs här stannar mellan dig och KS (undantag från GTG där man öppet kan ifrågasätta, peka, skratta och trösta).
Du bör lägga upp bilder då tråd utan bild är fruktansvärt trist.
Du kan mot 10 kr till BCF få förlåtelse och därmed slippa hån, pek och ifrågasättning, bild på inbetalning läggs in i tråden.

Nu bör jag väl starta med mina syndiga tankar och handlingar.

1. Panerai.. Jag måste börja med Panerai. Vissa av er kan uppfatta denna björn som en skönhet, men ni har fel. Jag är ledsen (nä, det är jag egentligen inte), men vad är det för tekoppsöra som de har hängt på? Tyckte de inte att klockan var stor nog som den var. Paneraiörat - Nej!
panerai.jpg


Nu när jag fått Paneraibördan ur mig så går vi till min nästa bekännelse.
2. Dolce Gabbana.. Håll i hatten pojkar, flickor och hennor... Här är den klocka som varit längst på min hitlist. Jag älskade denna klocka! Så snygg länk, häftig tavla och håll-i-hatten-vad-rätt klockmärke med en DG. Även denna bild är stulen rakt från internätet då foton från den tid och klocka inte finns på nuvarande dator.
dolce-gabbana-medicine-man-watch.jpg


3. Jag har... ALDRIG läst forumsreglerna. Jag tänker att det oftast är lättast att be om förlåtelse än tillåtelse. För tillfället känns det rätt riskfritt att göra fel då det värsta som kan hända är att en får en livboj slängd efter sig.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Nu blir man säkert mordhotat på PM men har alltid velat ha en GMT 16710 (nu lockar en vintage GMT mer iofs) men har aldrig motiverat mig till att lägga de pengarna nu när de höjts med 10-15k i pris senaste året. (Ska ha en någon dag oavsett) men till saken..

Har varit nära på att klicka hem den här 300m 42mm GMTn från Steinhart flertalet gånger men inte vågat pga hatet mot märket här och för att det är en "nästan" klocka
image.jpg
 

MariaE

Panerai
My confession: Inhandlade en tokäkta (hosthost) rolle i Turkiet för några år sen som jag hittade i nån låda för ett tag sen. Bra bandstift har det visat sig, används idag som reserver.
Screenshot_2015-07-08-16-02-49.png

Observera också kvalitén på rolexloggan som hänger lite avslappnat på visarna...
Den där borde vara aktuell för tråden 100-sätt-att-mörda-en-kopia på. Tror det fanns någon sån tråd förut som innehöll bågskytte och annat skoj. Fruktansvärt skämsigt att äga den! :wtf:
 

Rivalen

Rolex
Tekoppsörat på Panerai är det som skapar spänning kring P, för mig. Kan finnas annat, men den Rolexkoppling jag vill minnas jag hört om räcker inte.

DG bikten skall du ha heder för.

Jag har ägt Rolexkopior, jag har sålt Rolexhomager i Göteborg i min ungdom. Ett vingligt klockintresse som känns mer stadgat nu.
 

Biffbert

Cartier
Den där borde vara aktuell för tråden 100-sätt-att-mörda-en-kopia på. Tror det fanns någon sån tråd förut som innehöll bågskytte och annat skoj. Fruktansvärt skämsigt att äga den! :wtf:
Haha strö salt i mina blödande sår du bara! Viktigt att betona hur längesen det var... vad skulle en 16årig slyngel göra när en brytande säljare skickade med extra läderband och skit :bag:
 

Larma

Omega
Lite som att svära i kyrkan men vafan, låt gå. Jag gillar verkligen inte designen på Rolex-klockor, främst dykarna men även övriga modeller är inga direkta skönheter i min mening. De ser helt enkelt klumpiga och oeleganta ut, därmed inget ont sagt om kvalitén. Bra klockor men ack så fula. Smaken är som bekant olika och tur är det. :D
För att illustrera min poäng:

Ful
Rolex-Submariner-116610-LN7.jpg


Snygg
IMG_8924.jpg
 

MariaE

Panerai
Lite som att svära i kyrkan men vafan, låt gå. Jag gillar verkligen inte designen på Rolex-klockor, främst dykarna men även övriga modeller är inga direkta skönheter i min mening. De ser helt enkelt klumpiga och oeleganta ut, därmed inget ont sagt om kvalitén. Bra klockor men ack så fula. Smaken är som bekant olika och tur är det. :D
För att illustrera min poäng:

Ful
Rolex-Submariner-116610-LN7.jpg


Snygg
IMG_8924.jpg
Ap ap ap ap.. ta det nu lugnt med svärandet.. De där två klockorna är som att jämföra äpplen och körsbär. Inte rätt. Även om just denna Rolexen inte föll dig i smaken så finns en drös andra nätta snygga Rolex. Gör om bikta rätt. ;)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Äger en Nixon OCH en Invicta. Tycker om dem dessutom. Smutsigt, men det känns bra att komma ut med det.

Köpte denna till tjerringen efter hon sett Gynning flaxa runt med en daytona, hon blev över lycklig och kvällen var räddad :woot:

Måste säga att den fungerar som den ska efter 2 års dagligt bärande av henne, är egentligen mest avundsjuk på den fina patinan hon utvecklat på länk&boett.


image.jpg
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag har haft en Daniel Wellington. Tröttnade rätt snabbt och gick tillbaka till Certina. Nu har flickvännen tagit över den och hon använder den nästan jämt.
Samma här! Och här kommer det roliga. Det haglade positiva kommentarer över den klockan.:cool: Det var precis när de släpptes och jag själv hade aldrig sett den på någon annan handled. Inte som i dag precis.

Så ni som söker kommentarer, skrota alla sportrollar och köp en DW.:)
 

Ponlarsson

Panerai
Samma här! Och här kommer det roliga. Det haglade positiva kommentarer över den klockan.:cool: Det var precis när de släpptes och jag själv hade aldrig sett den på någon annan handled. Inte som i dag precis.

Så ni som söker kommentarer, skrota alla sportrollar och köp en DW.:)
Får hålla med om det. Köpte min 2012, innan den värsta boomen här, och jag fick massvis med positiva kommentarer.
 

Carolin

Cartier
roadster.jpg
Roadster2.jpg
Kul Maria. Jag har en hemlig favorit som jag kikat på titt som tätt. Detta är en herrklocka och dessutom en stor sådan. Aldrig har jag sett ngt skrivas om den här. Kanske för att den är så himla anskrämlig i mångas ögon. Själv tycker jag att den är fulsnygg och amöba-lik och så läcker. Den tillverkas inte längre och "Roadstern" för damer finns inte med kronograf. Postar två bilder. Den ena i tvåton som jag suktar efter men även ett handledskott med en på läder.
Så vad tycks?!
roadster.jpg
 

MånsT

Rolex
roadster.jpg
Roadster2.jpg
Kul Maria. Jag har en hemlig favorit som jag kikat på titt som tätt. Detta är en herrklocka och dessutom en stor sådan. Aldrig har jag sett ngt skrivas om den här. Kanske för att den är så himla anskrämlig i mångas ögon. Själv tycker jag att den är fulsnygg och amöba-lik och så läcker. Den tillverkas inte längre och "Roadstern" för damer finns inte med kronograf. Postar två bilder. Den ena i tvåton som jag suktar efter men även ett handledskott med en på läder.
Så vad tycks?!
roadster.jpg

Det fula med den var datumförstoringen, täcker ju 3/4 av ena subdialen.
 

M021

Rolex
2-Faktor
När du känner att du inte kan få någon förståelse där ute i stora världen, då är det hit du kan vända dig.
Människor utanför KS väggar förstår inte varför du ligger sömnlös eller skriker ut MICHAEL KORS! OMEGA eller ARMANI mitt i natten, men här inne i KS trygga värld så finns Vi. Vi som har förståelsen och också varit där och tittat på en klocka vi tyckte var snygg, som visade sig vara en ThailandsfejkGANT. Eller vi som dömt en människa helt utifrån vilken klocka hen (där fick jag in lite PK i det hela) bär. Kanske du har en undangömd klenod från Thailand som du inte vill visa upp och som du bär på familjesammankomster som är KSfria? Eller vill du bekänna att det andra här på KS anser vara det hetaste, är enligt din egen uppfattning det absolut fulaste. Det är här du kan göra det, BEKÄNN.

Regler
Du berättar det som tynger dig och vi andra får öppet håna dig, gratulera dig eller visa empati för dig. Allt för att du ska slippa bära denna hemlighet själv.
Du kan känna total trygghet, det som sägs här stannar mellan dig och KS (undantag från GTG där man öppet kan ifrågasätta, peka, skratta och trösta).
Du bör lägga upp bilder då tråd utan bild är fruktansvärt trist.
Du kan mot 10 kr till BCF få förlåtelse och därmed slippa hån, pek och ifrågasättning, bild på inbetalning läggs in i tråden.

Nu bör jag väl starta med mina syndiga tankar och handlingar.

1. Panerai.. Jag måste börja med Panerai. Vissa av er kan uppfatta denna björn som en skönhet, men ni har fel. Jag är ledsen (nä, det är jag egentligen inte), men vad är det för tekoppsöra som de har hängt på? Tyckte de inte att klockan var stor nog som den var. Paneraiörat - Nej!
panerai.jpg


Nu när jag fått Paneraibördan ur mig så går vi till min nästa bekännelse.
2. Dolce Gabbana.. Håll i hatten pojkar, flickor och hennor... Här är den klocka som varit längst på min hitlist. Jag älskade denna klocka! Så snygg länk, häftig tavla och håll-i-hatten-vad-rätt klockmärke med en DG. Även denna bild är stulen rakt från internätet då foton från den tid och klocka inte finns på nuvarande dator.
dolce-gabbana-medicine-man-watch.jpg


3. Jag har... ALDRIG läst forumsreglerna. Jag tänker att det oftast är lättast att be om förlåtelse än tillåtelse. För tillfället känns det rätt riskfritt att göra fel då det värsta som kan hända är att en får en livboj slängd efter sig.
Tekoppsöra, :D aldrig hört. Det gör ju halva klockan ;)
 

Solvik

Panerai
Jag köpte en ny Calvaneo på nätauktion för ett par år sedan, i början av min klockresa. Bar den en halv dag och har stått undanpackad sedan dess. Tänkt att jag ska försöka bli av med aset men tingesten är så ångestframkallande att jag inte orkar ta fram eller rodda med det... Borde bifoga bild, men som sagt... Månfas och skräpdiamanter dessutom :bag::bag::banghead: Huga!
 
Topp