• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora klockbikten

jabla

Sarlacc
Nu när jag fått Paneraibördan ur mig så går vi till min nästa bekännelse.
2. Dolce Gabbana.. Håll i hatten pojkar, flickor och hennor... Här är den klocka som varit längst på min hitlist. Jag älskade denna klocka! Så snygg länk, häftig tavla och håll-i-hatten-vad-rätt klockmärke med en DG.
10:- till BCF räcker inte långt för att förlåta den här. :D


dolce-and-gabbana-DW0197_j_LRG.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag har köpt en klocka på avbetalning. Inget större fel i det egentligen om det nu inte varit en Sector för 6000:- 1994. Vill minnas att jag tyckte det var en superbra idé just då. Avbetalningsvillkoren var så ohemula så när allt äntligen var betalt kändes det som finansbolaget slitit bort min ena njure. Jag har kvar den som en påminnelse över min dumhet och att jag gärna tänker över mina klockköp i fortsättningen.
IMG_1116.JPG
Haha vilket missfoster! :)

Själv köpte precis som jag @MariaE en klocka från den anrika tillverkaren D&G.
Det här var för runt 10 år sedan och vill minnas att den gick på 3500:-
Jag skulle troligtvis valt något annat idag...

göranssons färg.jpg
 

Landshark

Cartier
1. Cred för tråden.

Bekännelser:

2. Förstår mig inte på den av KS unisont hyllade designen av Sinn 556. Liknar en "Clas Ohlsson klocka" [IMHO] (Har jag redan nämnt i annan tråd, men i den här tråden känns det kanske mer ok att ge mig stryk).

3. Förstår mig inte heller på den hyllade designen av Patek Phillipe (typ Nautilus). Liknar en klocka som Janne Långben skulle haft (har googlat av bara den, men får konstatera att han vanligtvis inte bär ur alls. Om han hade så hade han definitivt sportat PP).

4. Själv har jag levt ett fullgott och harmoniskt liv med min plexi-dweller tills jag kom in på det här forumet. Under Påsken i år köpte jag en DSSD som jag visserligen är nöjd med. Finner mig trots det den senaste tiden surfandes AP Diver (med vit urtavla och stål-länk.). Egen diagnos: "Forumsjuka". Dvs man lever ett harmoniskt liv och är supernöjd med sin klocka. Tills man spenderar tiden här på KS, DÅ kommer dubierna och då går det utför/nedför... ;):) (eller vad säger du @Guskleto)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
1. Cred för tråden.

Bekännelser:

2. Förstår mig inte på den av KS unisont hyllade designen av Sinn 556. Liknar en "Clas Ohlsson klocka" [IMHO] (Har jag redan nämnt i annan tråd, men i den här tråden känns det kanske mer ok att ge mig stryk).

3. Förstår mig inte heller på den hyllade designen av Patek Phillipe (typ Nautilus). Liknar en klocka som Janne Långben skulle haft (har googlat av bara den, men får konstatera att han vanligtvis inte bär ur alls. Om han hade så hade han definitivt sportat PP).

4. Själv har jag levt ett fullgott och harmoniskt liv med min plexi-dweller tills jag kom in på det här forumet. Under Påsken i år köpte jag en DSSD som jag visserligen är nöjd med. Finner mig trots det den senaste tiden surfandes AP Diver (med vit urtavla och stål-länk.). Egen diagnos: "Forumsjuka". Dvs man lever ett harmoniskt liv och är supernöjd med sin klocka. Tills man spenderar tiden här på KS, DÅ kommer dubierna och då går det utför/nedför... ;):) (eller vad säger du @Guskleto)

Håller med om punkt 2 och delvis på punkt 4. Den enda pateken jag inte gillar designen på är aquanauten finns dock undantag som porsans. Nautilusen är grym och något jag lärt mig gilla mer och mer. Forumets inflytande tror jag.
 

Landshark

Cartier
Håller med om punkt 2 och delvis på punkt 4. Den enda pateken jag inte gillar designen på är aquanauten finns dock undantag som porsans. Nautilusen är grym och något jag lärt mig gilla mer och mer. Forumets inflytande tror jag.

Punkt 2 och 3 kan med fördel läsas ihop med punkt 4.

Sensmoralen: Man blir på något sätt "mind fucked" [där lät den engelska terminologin något mindre vulgär än svensk översättning] av att hänga här... Du är själv inom farozonen märker jag (..."lärt mig gilla"...) :)
 

Bottenviken

Breitling
Som ny på forumet kan jag bara konstatera att detta är ett syndens näste av stora mått. Det är med blossande kinder jag tagit mig igenom denna tråd. Tacksam är jag att jag inte kommit ut bland vänner och bekanta som KSare - jag bor i ett litet samhälle där det knappast skulle accepteras... :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
1. Cred för tråden.

Bekännelser:

2. Förstår mig inte på den av KS unisont hyllade designen av Sinn 556. Liknar en "Clas Ohlsson klocka" [IMHO] (Har jag redan nämnt i annan tråd, men i den här tråden känns det kanske mer ok att ge mig stryk).

3. Förstår mig inte heller på den hyllade designen av Patek Phillipe (typ Nautilus). Liknar en klocka som Janne Långben skulle haft (har googlat av bara den, men får konstatera att han vanligtvis inte bär ur alls. Om han hade så hade han definitivt sportat PP).

4. Själv har jag levt ett fullgott och harmoniskt liv med min plexi-dweller tills jag kom in på det här forumet. Under Påsken i år köpte jag en DSSD som jag visserligen är nöjd med. Finner mig trots det den senaste tiden surfandes AP Diver (med vit urtavla och stål-länk.). Egen diagnos: "Forumsjuka". Dvs man lever ett harmoniskt liv och är supernöjd med sin klocka. Tills man spenderar tiden här på KS, DÅ kommer dubierna och då går det utför/nedför... ;):) (eller vad säger du @Guskleto)

Jag instämmer med dig på både punkten 3 och 4 ;)
 

MariaE

Panerai
1. Cred för tråden.

Bekännelser:

2. Förstår mig inte på den av KS unisont hyllade designen av Sinn 556. Liknar en "Clas Ohlsson klocka" [IMHO] (Har jag redan nämnt i annan tråd, men i den här tråden känns det kanske mer ok att ge mig stryk).

3. Förstår mig inte heller på den hyllade designen av Patek Phillipe (typ Nautilus). Liknar en klocka som Janne Långben skulle haft (har googlat av bara den, men får konstatera att han vanligtvis inte bär ur alls. Om han hade så hade han definitivt sportat PP).

4. Själv har jag levt ett fullgott och harmoniskt liv med min plexi-dweller tills jag kom in på det här forumet. Under Påsken i år köpte jag en DSSD som jag visserligen är nöjd med. Finner mig trots det den senaste tiden surfandes AP Diver (med vit urtavla och stål-länk.). Egen diagnos: "Forumsjuka". Dvs man lever ett harmoniskt liv och är supernöjd med sin klocka. Tills man spenderar tiden här på KS, DÅ kommer dubierna och då går det utför/nedför... ;):) (eller vad säger du @Guskleto)
Forumsjukan kanske blir nästa trådstart? Hur i hvt kunde jag gå från att ogilla AP till att fullkomligt älska märket? Likaså med månfas. Klocka med månfas på handleden så kan jag dö lycklig.

Uppfinnar Jocke skulle bära PP..
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Som arkitektur-nörd snöade jag för många år sedan helt in på Alain Silberstein "Bauhaus Krono" :bag: Jag har en hatkärlek till den och det skulle mycket väl kunna bli en sådan en lördagkväll när jag är extra triggerhappy om det dyker upp på C24 eller något sådant :D
Jadu där hittade jag verkligen inget att skämmas för. Den var riktigt fin! Köp säger jag. Alla kan ju inte hatta runt i stålsub.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Även jag har varit en syndare. Köpte tokäkta klockor säkert fem stycken i thailand för tio år sedan. Aldrig använda en dag.
Jag lämnade mina i klädinsamlingen.:)
image.jpg
 
1. Tycker att Daytonas är hiskliga utom möjligtvis "chocklad araben".
2.Aqualand, jäkla transformers klocka.
3. Har ägt en Marina Militaire.
Frågor på det?:bored:
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Det verkar ju onekligen som de flesta tycker som du. Man kanske måste hålla i en för att förstå storheten? Hoppas att den (GMT pepsi) kommer växa på mig.
Äsch, du skall inte tvinga dig till att tycka något bara för att "passa in." I längden är det bättre för själen att gå sin egna väg. Jag tycker inte heller att pepsin är något vidare...
 

MariaE

Panerai
1. Tycker att Daytonas är hiskliga utom möjligtvis "chocklad araben".
2.Aqualand, jäkla transformers klocka.
3. Har ägt en Marina Militaire.
Frågor på det?:bored:
1. Vilken är choklad araben? Bild?
2. Så sant som det är sagt..
3. Ja, vad är en Marina Militaire? Googlar och hittar ännu en tekoppsöreklocka, är det en Paneraifejk likt Steinhart är för Rolex?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har ägt (och tyckt om) en DKNY en gång i tiden. Den är stor och bärs ännu större och drivs med 3 (!) batterier.

IMG_20150709_074648.JPG


Jag hoppas att jag numera är förlåten eftersom klockan inte har använts på säkert 10 år och att jag har en Speedy på olivfärgat nato... ;)
 

MariaE

Panerai
Jag har ägt (och tyckt om) en DKNY en gång i tiden. Den är stor och bärs ännu större och drivs med 3 (!) batterier.

IMG_20150709_074648.JPG


Jag hoppas att jag numera är förlåten eftersom klockan inte har använts på säkert 10 år och att jag har en Speedy på olivfärgat nato... ;)
Du är förlåten. :happyhappy: Stort att du har kvar din gamla klenod. Jag har faktiskt inte en aning om vart jag gjort av min gamla skönhet.
 
1. Vilken är choklad araben? Bild?
2. Så sant som det är sagt..
3. Ja, vad är en Marina Militaire? Googlar och hittar ännu en tekoppsöreklocka, är det en Paneraifejk likt Steinhart är för Rolex?
Chocklad arab:
image.jpg
Marina Militaire är ett varumärkesintrång, då Panerai äger namnet MM, av ytterst tveksam kvalitet. "Tekoppsöron" klockorna är dock magiska!
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Äsch, du skall inte tvinga dig till att tycka något bara för att "passa in." I längden är det bättre för själen att gå sin egna väg. Jag tycker inte heller att pepsin är något vidare...

Nja, det handlar mer om att det roligare att tycka om en klocka än att ogilla den. Smak och preferenser brukar ju ändras med tiden.
 
Topp