• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora klockbox-tråden

P

Philippe Stern

Guest
Klockor i all ära. Men hur ser boxarna ut till olika klockor? Här är min som kom med Patek Philippe 5167. Tung och gedigen med hög finish och glans. Även bilder på serviceväskan.

Fyll på med bilder på din klockbox.

IMG_20160109_140251.jpg
IMG_20160109_140311.jpg
IMG_20160109_140321.jpg
IMG_20160109_140344.jpg
IMG_20160109_140356.jpg
IMG_20160109_140441.jpg
IMG_20160109_140503.jpg
IMG_20160109_140606.jpg
IMG_20160109_140646.jpg
IMG_20160109_141016.jpg
IMG_20160109_141234.jpg
IMG_20160109_141252.jpg
IMG_20160109_141339.jpg
IMG_20160109_141226.jpg
 

Lithium

Cartier
Ojoj. Den boxen kostar nog mer än min klocka. Tråden behöver kontraster. Dagsljuset har gått för dagen så bilderna håller samma kvalitet som min box :woot:

Certina DS Action Diver kommer med vit ytterbox av papp.
20160109_163525.jpg


Inuti finns en grå och grön box med exklusiv rand i silver.
20160109_163544.jpg


Boxen rymmer klockan och dokumentation.
20160109_163625.jpg


Fack.
20160109_163722.jpg


Mjuk kudde för klockan som kan justeras för att passa mindre klockor.
20160109_163655.jpg


Detaljbilder
20160109_163732.jpg

20160109_164741.jpg
 

mps

Cartier
En rejäl kartong av god kvalitet med en klassisk logo.
DSC01992.JPG

Man får ett väldigt positivt intryck av allt när man öppnar upp.
Boxen är mjuk upptill och har rejäla gångjärn.
DSC01993.JPG

Mjukt och fint inuti. Någon slags vinyl på ytan samt kudden.
Väldigt fint sådär allmänt.
De ger ett intryck av att ligga i en lite högre klass både på klockan och boxen än vad de egentligen gör.
DSC01994.JPG
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Min box till speedy 3572.50
Inte den vanliga röda utan en svart läckerbit!

image.jpeg
image.jpeg

Försänkt och smygis logo.
image.jpeg

Fin mjuk kudde som säkerligen passar för två alternativt tre klockor.
image.jpeg

I den lilla fickan förvarar jag dokumentationen på för klockan samt även en putsduk.

Liten smidig box som jag hört är populär i omega kretsar som en service alt resebox.

//Nedro
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    82.7 KB · Visningar: 39
Gamla IWC ingenieur har snygg ask, lånad bild nedan. Rund innerbox vars locks form speglar klockans bezel, samt med genomskinlig del som speglar klockglaset! Annars är det här med klockbox intressant ur nationalekonomisk mikro-synvinkel. Klockan är ju redan såld, transaktionen genomförd, boxen syns sällan i butiksmiljön innan köpet är genomfört.

Vad vill och kan klockmärket få gjort / kommunicera med sitt val av klockbox? Förbättra sitt rykte? Öka sannolikheten för återkommande kund?

Vad tror du?
iwc_ingenieur_500___000_am_gold_18kt_aut_ref___3238___003__1_lgw.jpg
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Vad vill och kan klockmärket få gjort / kommunicera med sitt val av klockbox? Förbättra sitt rykte? Öka sannolikheten för återkommande kund?

Jag personligen bryr mig en hel del om klocklådorna, klarar t.ex. inte riktigt av nya speedmasterboxen vilket har varit en av flera anledningar till att jag sålt denna klocka två gånger. Eller ta Omegas nya trälåda jämfört med den gamla röda. Hittar jag två likadana klockor i samma skick men en har nya och den andra gamla boxen så skulle jag kunna betala ett par tusen extra för den med nya. Jag är ute efter helheten, är boxen skit så stannar klockan inte särskilt länge. Sjukt, jag vet. Men så fungerar jag.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag personligen bryr mig en hel del om klocklådorna, klarar t.ex. inte riktigt av nya speedmasterboxen vilket har varit en av flera anledningar till att jag sålt denna klocka två gånger. Eller ta Omegas nya trälåda jämfört med den gamla röda. Hittar jag två likadana klockor i samma skick men en har nya och den andra gamla boxen så skulle jag kunna betala ett par tusen extra för den med nya. Jag är ute efter helheten, är boxen skit så stannar klockan inte särskilt länge. Sjukt, jag vet. Men så fungerar jag.

Som sagt, lite sjukt. :D
 

Starship

Cartier
Min box till speedy 3572.50
Inte den vanliga röda utan en svart läckerbit!

image.jpeg
image.jpeg

Försänkt och smygis logo.
image.jpeg

Fin mjuk kudde som säkerligen passar för två alternativt tre klockor.
image.jpeg

I den lilla fickan förvarar jag dokumentationen på för klockan samt även en putsduk.

Liten smidig box som jag hört är populär i omega kretsar som en service alt resebox.

//Nedro
Jag har en likadan läderbox. Den känns mycket bättre än den röda Omegaboxen. Tyvärr tror jag att det är ett problem med min box för locket kan inte stå öppet. Jag undrar hur din fungerar. Hamnar locket i ett "låst" läge när du öppnar den fullt?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Packar upp klockan och sen ser jag inte lådan förrän klockan ska säljas eller vid en flytt.
Gissar att tillverkarna har lite dåligt samvete med tanke på marginalerna på deras produkter och hoppas att lådan ska ge ett mervärde till kunden.
 
Jag personligen bryr mig en hel del om klocklådorna, klarar t.ex. inte riktigt av nya speedmasterboxen vilket har varit en av flera anledningar till att jag sålt denna klocka två gånger. Eller ta Omegas nya trälåda jämfört med den gamla röda. Hittar jag två likadana klockor i samma skick men en har nya och den andra gamla boxen så skulle jag kunna betala ett par tusen extra för den med nya. Jag är ute efter helheten, är boxen skit så stannar klockan inte särskilt länge. Sjukt, jag vet. Men så fungerar jag.
Du har alltså klockorna i dess originalbox när du inte använder dem?
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Jag har en likadan läderbox. Den känns mycket bättre än den röda Omegaboxen. Tyvärr tror jag att det är ett problem med min box för locket kan inte stå öppet. Jag undrar hur din fungerar. Hamnar locket i ett "låst" läge när du öppnar den fullt?
Fastnar och fastnar men kommer till detta läget.
image.jpeg

Omdu titar nog är det en markerad kant i kartongen eller vad det är som förbinder locket och basen så att säga. Möjligtvis har någon över böjt eller markerat en kant där för att få den att falla över tillräckligt. Mitt köp var en bättre begagnad klocka så vet inte om det är tänkt att vara så från fabrik.
 
Topp