• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Läsktråden

Stein

Cartier
Det finns ju trådar om allt här på forumet men jag hittar ingen om läsk...!?

För några veckor sedan var ju inne på Soda Nation eftersom jag var i krokarna. Köpte med mig lite olika sorter hem. Igår gjorde jag ett återbesök och insåg hur kul läsk kan vara! Det ploppar dessutom upp olika små microproducenter av läsk vilket är superkul!

I denna tråd tänkte jag att vi ska diskutera och dela med oss av våra läskupplevelser.

Först ut tråden blir en Royal Rotter Black Sherry från Caprice. Helt underbar körsbärsläsk som ni borde prova. Mycket god och smakrik!
20170401_113936.jpg
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag provade Dirtwater Fox - Cola Blanco för några dagar sedan, jättegod. Finns även, som ni ser, i två andra smaker också. Ett svenskt företag, vilket känns extra roligt.

full.jpeg


http://ekobryggeriet.se/
Jag ville gilla den, men jag blev inte mer imponerad av denna än jag blir av vanlig coca cola. Helt ok, men lite kort i smaken för mitt tycke :)

Bästa jag köpt på Soda Nation var deras Hjortron Granat, fräsch och perfekt sötad :)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tonic bör ju kvala in under Läsk.
Jag slår ett slag för Fentimans till en GT. Blir så jäkla mycket bättre än någon standard Tonic som Schweppes.

Bild stulen från google.
007111e82c2183c1daad92b7617ea09a.png
 

Stein

Cartier
Jag ville gilla den, men jag blev inte mer imponerad av denna än jag blir av vanlig coca cola. Helt ok, men lite kort i smaken för mitt tycke :)

Bästa jag köpt på Soda Nation var deras Hjortron Granat, fräsch och perfekt sötad :)
Hjortronläsken var kul. Gillade inte första gången jag drack den men efter andra flaskan insåg jag att den var ganska god ändå. Tyckte smaken påminde lite om kolsyrad nyponsoppa :)
 
Senast ändrad:

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Hjortronläsken var kul. Gillade inte första gången jag drack den men flaska efter andra flasken insåg jag att den var ganska god ändå. Tyckte smaken påminde lite om kolsyrad nyponsoppa :)
Tycker det är en väldigt bra beskrivning, det är något med smaken som påminner om nypon :)
 
Topp