• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora mattråden

MrPlow

Rolex
IMG_1289.JPG

Mårten gås på Ulla Winbladh.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Vid det här laget borde jag verkligen ha lärt mig att inte läsa den här jävla tråden sent på kvällen. :facepalm:

Nu tvingas jag ta en Billys! :D

image.jpg
 

MartinL

Omega
Asiatisk Biffsallad! Den perfekta rätten när sambon vill ha sallad och jag vill ha kött.

Putsa till ett par skivor entrecôte av bästa kvalité. Blanda en marinad på Japansk soja, vitlök och olja.
IMG_20151109_201334.jpg


Lägg köttet i marinaden en stund eller en dag.
IMG_20151109_201717.jpg


Rosta sesamfrön
IMG_20151109_202734.jpg


Blanda en dressing på Japansk soja, massa lime, chili, ingefära och en nypa socker. Koka glasnudlar och skär upp rädisor, sugarsnaps, paprika och morot (strimlas med potatisskalare)
IMG_20151109_203558.jpg


Stek entrecôten på hög värme. Skär port en liten bit och ät upp på en gång. Skölj ner med öl.
IMG_20151109_203748.jpg


Strimla köttet i tunna skivor. Blanda ett par matskedar dressing på ingefära, lite sesamolja och Japansk soja som du häller på köttet.
IMG_20151109_204109.jpg



Blanda grönsaker med nudlar och toppa med köttet. Häll på limedressingen och toppa med rostade sesamfrön samt cashewnötter.
IMG_20151109_204945.jpg
 
Asiatisk Biffsallad! Den perfekta rätten när sambon vill ha sallad och jag vill ha kött.

Putsa till ett par skivor entrecôte av bästa kvalité. Blanda en marinad på Japansk soja, vitlök och olja.
IMG_20151109_201334.jpg


Lägg köttet i marinaden en stund eller en dag.
IMG_20151109_201717.jpg


Rosta sesamfrön
IMG_20151109_202734.jpg


Blanda en dressing på Japansk soja, massa lime, chili, ingefära och en nypa socker. Koka glasnudlar och skär upp rädisor, sugarsnaps, paprika och morot (strimlas med potatisskalare)
IMG_20151109_203558.jpg


Stek entrecôten på hög värme. Skär port en liten bit och ät upp på en gång. Skölj ner med öl.
IMG_20151109_203748.jpg


Strimla köttet i tunna skivor. Blanda ett par matskedar dressing på ingefära, lite sesamolja och Japansk soja som du häller på köttet.
IMG_20151109_204109.jpg



Blanda grönsaker med nudlar och toppa med köttet. Häll på limedressingen och toppa med rostade sesamfrön samt cashewnötter.
IMG_20151109_204945.jpg
Riktigt bra mat. Vi käkar thailändsk beefsalad en gång i veckan. Går lätt att variera receptet beroende på vilka grönsaker man har hemma!
 

MartinL

Omega
Ja det här är en riktig standardrätt som alltid funkar. Fyll gärna på med olika varianter, jag brukar göra den ungefär som jag beskrev men med viss variation på grönsakerna.

Riktigt bra mat. Vi käkar thailändsk beefsalad en gång i veckan. Går lätt att variera receptet beroende på vilka grönsaker man har hemma!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tunt skivad oxfilé i marinad av såserna samt lite soya och sesamolja ca 1 Tim. Snabbt ner i het panna. Kokat nudlar i buljong med limeblad, chili, och lite morot samt champinjon. Hetta upp torr panna och dra i sesamfrö och låt dem bli lite ljusbruna (akta dig för att ta på dem, blir sinnessjukt varma) lägg upp nudelsoppa med köttet, ett kokt ägg och strö på koriander. Vårlök kan med fördel toppa rätten
 
Topp