Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Den stora och radiostyrda tråden!

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Ricrob, 18 mars 2016.

1. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Jag tror det är dags att starta en tråd om radiostyrda saker, nu när jag snöat in totalt igen.. För min del är det bilar och bashing som gäller men dela gärna med dig om hit din radiostyrda hobby ser ut!

I tråden pratar vi radiostyrt, lägger upp bilder och filmer och varför inte köpes/säljes som gäller radiostyrt direkt här i tråden.

Jag öppnar med att visa och berätta om min "samling" som består av en Traxxas E-Revo VXL 1:16. En borstlös liten raket som främst används av dottern, snart 5 år och med fallenhet åt rc! :)
    image.jpg

Den här rackaren omstartade galenskaperna, en HPI Bullet ST Flux 1:10. Sjukt ettrig rackare med borstlös Flux-motor som går nästan okontrollerbart bra på Lipo 3s.
    (Slår runt om jag gasar fullt även om jag redan ligger i 30-40 km/h..)
    Mod'ad med upphängning i aluminium, ombyggnadskit till hex12 för Proline Badlands (ej på bild)
    image.jpg

Och så besten.. Arrma Kraton 6S 1:8.
    60 cm lång och 5 kg tung och med borstlös 2050kv motor, toppar den ca 100 km/h med Lipo 6S och 16 pinion.
    Mod än så länge är hårdare fjädrar, tjockare dämpar-olja och genomslagsgummin. Nya hjul ska beställas och biffigare servo vad det lider.
    Den blå är min, den gröna är grannens.
    image.jpg
    Den dödar HPI'n så totalt visuellt! :D

image.jpg

Accar: 1xLipo 2s 4000
    2xLipo 2s 5400
    2xLipo 3s 4200
    1xLipo 6s 5200
    2xNiMH 7,2 / 1500 (E-Revo)
    2xNiMH 7,2 / 2200 (E-Revo)

Laddare: Vista Power D610AC duo 2x100w

Så, vad kör ni? Häng på nu @vonbahr

per nordström, Eurenius, Andyrew och 19 andra gillar detta.
  2. Holy diver

Holy diver Stadsbo

Från:
    Sthlm
    Är ju sjukt sugen på att köpa min ungdoms våta dröm som de släpt igen nu :) sand scorcher
    image.jpg

Gummo, Jimpa, erolorhun och 4 andra gillar detta.
  3. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

4. vonbahr

vonbahr Har fått baka en pizza på menyn

Från:
    Stockholm
    Jag är ju definitivt inte lika nördig som rickrob. Jag kör en totalt ombyggd traxxas e-maxx (chassi och det mesta är i aluminium). image.jpeg image.jpeg

Eurenius, Gummo, 80s och 4 andra gillar detta.
  5. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Jag har någon 1:8 buggy som går på nitro. Jävligt mäktigt att köra med den men har ej använt den på snart 10 år då den låter för mycket för att köra i bebyggt område. Den är nog knappt inkörd.

Funderar på att byta till en borstlös så man kan gå ut och köra med kidsen utan att irritera hela området. Kostade ca 4500:- tror jag. Öppen för byten om någon är sugen...

Funderar även på en enklare billig bil med liten kontroll till mina nyss fyllda 4-åringar. Tips?

6. Chuck

Chuck Friends of KS

Äntligen!

Bra tråd nu kanske man äntligen kan ta tag i det :hungry:

80s gillar detta.
  7. vonbahr

Från:
    Stockholm
    Go 4 borstlös! Sjukt roligt att köra och med moderna batterier blir bilen aldrig seeeeg, utan den dör totalt när batterierna laddat ur. Fram till dess är det fullt pulver :)
    Du får ju gärna hänga med och köra någon gång där vi brukar köra (stoooor grusgrop där ingen störs av ljud osv.). Jag har haft med mig min 2,5åring som tycker att det är skoj.

Ricrob och LongCon gillar detta.
  8. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Jag vågar inte återuppta min radiostyrda hobby... Köpte en dåtidens värsting åt min förstfödde son för länge sedan. Frugan eller då var hon iofs bara sambo uppskattade INTE det tilltaget.
    Det kan iofs bero på att ovan nämnda son inte ens var tilltänkt vid inköpstillfället... Han dök nog upp ett par år senare...:)
    Nää jag fortsätter smyga in klockor istället..
    "Ny klocka"? Nej nej älskling den här har jag haft länge. Bara bytt band...;-)

Cliff, nissehult, Jimpa och 2 andra gillar detta.
  9. Såkkett

Såkkett Bonde

En liten e-revo vxl och en RC18b2
    Samt förra årets bygge
    XB4 '15

Planen för året är att bygga en 1:8 elbuggy alternativt en 2wd 1:10 elbuggy

Ricrob och vonbahr gillar detta.
  10. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    image.jpeg
    Ett par Mini-Z (och en segelbåt som snart ska bli klar) är det enda radiostyrda jag har!

PhilemonArthur, erolorhun, 80s och 2 andra gillar detta.
  11. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    (Just nu kanske ska tilläggas) :)

12. Urkvinnan

Urkvinnan Präst

Jag körde ett tag med radiostyrd helikopter som jag köpt till min, då ettåriga, dotter. Hon älskade att se mig köra med den och jag gjorde det enbart för hennes skull... Dessvärre föll (bröts) ett av rotorbladen av och därefter lever vi utan radiostyrt...

13. Såkkett

Såkkett Bonde

Mini-Z är skitroligt att sladda runt med inomhus, man behöver inte mycket yta heller, lite som bilbana fast utan att vara låst till skenorna i banan. Skall ha en buggy liggandes någonstans på jobbet tror jag.

MrPlow gillar detta.
  14. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Jag är sjukt sugen på att köpa en bana eftersom greppet på vanligt golv är för dåligt.

Ricrob gillar detta.
  15. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Usch detta kommer bli en dyr o tidskrävannde tråd:)

Ricrob och par gillar detta.
  16. vonbahr

Från:
    Stockholm
    Bild från förra söndagens bashing image.jpeg Imorgon verkar det som att vi kan bli ca.10st som kör :)

Kson, Gummo, Carolin och 4 andra gillar detta.
  17. Carolin

Carolin Friends of KS

Tror jag måste tipsa bror min att registrera sig på KS. Han är en tvättäkta radiostyrdnörd:hilarious:

per nordström, Jimpa, Ricrob och 2 andra gillar detta.
  18. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Och snart har han en Rolex! The KS-effect! Man kommer hit för tandborstar, skor eller radiobilar - och vipps så är allt man bryr man sig om lugholes, glapp i länken, tidsavvikelser, fullset, tavelpatina och huruvida man ska boka den där nya Daytonan eller inte.

Andyrew, Denke, mega och 5 andra gillar detta.
  19. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Slå ihop den här tråden och den stora såstråden så har vi tidernas bästa tråd!

20. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Grym samling! Gillar att även dottern kör!!:)
    Din best kraton, med mods, vad pratar vi för pengar på en sådan??

21. vonbahr

Från:
    Stockholm
    Njäe, vi var nog inte fler än 7-8st som körde idag. Men kul var det och även ungarna trivdes :) image.jpeg image.jpeg

Gummo, nissehult, Carolin och 4 andra gillar detta.
  22. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    vonbahr gillar detta.
  23. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    riktigt sugen på en fin bilbana. Fanns en affär nära Bromma med mycket fina saker för några år sen. livsfarligt att gå in där

24. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Min dotter fyller 5 nu i maj och hon gillar och hanterar Mini-Revon kanon!

LongCon gillar detta.
  25. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Har du ngn bild på vår bana kvar @Desmond_Malone ?

26. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Nejnejnej, först klockor, sedan skor och nu kommer nästa grej som jag kommer bli intresserad av! Damn you @Ricrob !

Jimpa och Ricrob gillar detta.
  27. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Just do it! :D

Carolin gillar detta.
  28. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Vad ska man köpa om man ska pröva på lite? Eldrivet?

29. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

CO (car only) kostar endast ca 5k, sen måste man såklart ha några feta accar, en vettig laddare och en del uppgrades, förutom slitage och reservdelar, så räkna på ca 7,5-10k för ett stabilt kit. Sjukt prisvärd om man jämför med t.ex. huvudkonkurrenten Traxxas E-Revo som är mer teknisk på nördnivå men inte lika fet, stabil och snabb i terräng. :)

80s gillar detta.
  30. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Alltid el! Köp en bra bil med borstlös puffra och lipo-accar och håll i dig!

Gummo och vonbahr gillar detta.