• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora och radiostyrda tråden!

Ricrob

Patek
Jag tror det är dags att starta en tråd om radiostyrda saker, nu när jag snöat in totalt igen.. För min del är det bilar och bashing som gäller men dela gärna med dig om hit din radiostyrda hobby ser ut!

I tråden pratar vi radiostyrt, lägger upp bilder och filmer och varför inte köpes/säljes som gäller radiostyrt direkt här i tråden.

Jag öppnar med att visa och berätta om min "samling" som består av en Traxxas E-Revo VXL 1:16. En borstlös liten raket som främst används av dottern, snart 5 år och med fallenhet åt rc! :)
image.jpg


Den här rackaren omstartade galenskaperna, en HPI Bullet ST Flux 1:10. Sjukt ettrig rackare med borstlös Flux-motor som går nästan okontrollerbart bra på Lipo 3s.
(Slår runt om jag gasar fullt även om jag redan ligger i 30-40 km/h..)
Mod'ad med upphängning i aluminium, ombyggnadskit till hex12 för Proline Badlands (ej på bild)
image.jpg


Och så besten.. Arrma Kraton 6S 1:8.
60 cm lång och 5 kg tung och med borstlös 2050kv motor, toppar den ca 100 km/h med Lipo 6S och 16 pinion.
Mod än så länge är hårdare fjädrar, tjockare dämpar-olja och genomslagsgummin. Nya hjul ska beställas och biffigare servo vad det lider.
Den blå är min, den gröna är grannens.
image.jpg

Den dödar HPI'n så totalt visuellt! :D

image.jpg


Accar: 1xLipo 2s 4000
2xLipo 2s 5400
2xLipo 3s 4200
1xLipo 6s 5200
2xNiMH 7,2 / 1500 (E-Revo)
2xNiMH 7,2 / 2200 (E-Revo)

Laddare: Vista Power D610AC duo 2x100w

Så, vad kör ni? Häng på nu @vonbahr
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag har någon 1:8 buggy som går på nitro. Jävligt mäktigt att köra med den men har ej använt den på snart 10 år då den låter för mycket för att köra i bebyggt område. Den är nog knappt inkörd.

Funderar på att byta till en borstlös så man kan gå ut och köra med kidsen utan att irritera hela området. Kostade ca 4500:- tror jag. Öppen för byten om någon är sugen...

Funderar även på en enklare billig bil med liten kontroll till mina nyss fyllda 4-åringar. Tips?
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Jag har någon 1:8 buggy som går på nitro. Jävligt mäktigt att köra med den men har ej använt den på snart 10 år då den låter för mycket för att köra i bebyggt område. Den är nog knappt inkörd.

Funderar på att byta till en borstlös så man kan gå ut och köra med kidsen utan att irritera hela området. Kostade ca 4500:- tror jag. Öppen för byten om någon är sugen...

Funderar även på en enklare billig bil med liten kontroll till mina nyss fyllda 4-åringar. Tips?
Go 4 borstlös! Sjukt roligt att köra och med moderna batterier blir bilen aldrig seeeeg, utan den dör totalt när batterierna laddat ur. Fram till dess är det fullt pulver :)
Du får ju gärna hänga med och köra någon gång där vi brukar köra (stoooor grusgrop där ingen störs av ljud osv.). Jag har haft med mig min 2,5åring som tycker att det är skoj.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag vågar inte återuppta min radiostyrda hobby... Köpte en dåtidens värsting åt min förstfödde son för länge sedan. Frugan eller då var hon iofs bara sambo uppskattade INTE det tilltaget.
Det kan iofs bero på att ovan nämnda son inte ens var tilltänkt vid inköpstillfället... Han dök nog upp ett par år senare...:)
Nää jag fortsätter smyga in klockor istället..
"Ny klocka"? Nej nej älskling den här har jag haft länge. Bara bytt band...;-)
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Jag körde ett tag med radiostyrd helikopter som jag köpt till min, då ettåriga, dotter. Hon älskade att se mig köra med den och jag gjorde det enbart för hennes skull... Dessvärre föll (bröts) ett av rotorbladen av och därefter lever vi utan radiostyrt...
 

Såkkett

Omega
Mini-Z är skitroligt att sladda runt med inomhus, man behöver inte mycket yta heller, lite som bilbana fast utan att vara låst till skenorna i banan. Skall ha en buggy liggandes någonstans på jobbet tror jag.
 

MrPlow

Rolex
Mini-Z är skitroligt att sladda runt med inomhus, man behöver inte mycket yta heller, lite som bilbana fast utan att vara låst till skenorna i banan. Skall ha en buggy liggandes någonstans på jobbet tror jag.
Jag är sjukt sugen på att köpa en bana eftersom greppet på vanligt golv är för dåligt.
 

Carolin

Cartier
Jag tror det är dags att starta en tråd om radiostyrda saker, nu när jag snöat in totalt igen.. För min del är det bilar och bashing som gäller men dela gärna med dig om hit din radiostyrda hobby ser ut!

I tråden pratar vi radiostyrt, lägger upp bilder och filmer och varför inte köpes/säljes som gäller radiostyrt direkt här i tråden.

Jag öppnar med att visa och berätta om min "samling" som består av en Traxxas E-Revo VXL 1:16. En borstlös liten raket som främst används av dottern, snart 5 år och med fallenhet åt rc! :)
image.jpg


Den här rackaren omstartade galenskaperna, en HPI Bullet ST Flux 1:10. Sjukt ettrig rackare med borstlös Flux-motor som går nästan okontrollerbart bra på Lipo 3s.
(Slår runt om jag gasar fullt även om jag redan ligger i 30-40 km/h..)
Mod'ad med upphängning i aluminium, ombyggnadskit till hex12 för Proline Badlands (ej på bild)
image.jpg


Och så besten.. Arrma Kraton 6S 1:8.
60 cm lång och 5 kg tung och med borstlös 2050kv motor, toppar den ca 100 km/h med Lipo 6S och 16 pinion.
Mod än så länge är hårdare fjädrar, tjockare dämpar-olja och genomslagsgummin. Nya hjul ska beställas och biffigare servo vad det lider.
Den blå är min, den gröna är grannens.
image.jpg

Den dödar HPI'n så totalt visuellt! :D

image.jpg


Accar: 1xLipo 2s 4000
2xLipo 2s 5400
2xLipo 3s 4200
1xLipo 6s 5200
2xNiMH 7,2 / 1500 (E-Revo)
2xNiMH 7,2 / 2200 (E-Revo)

Laddare: Vista Power D610AC duo 2x100w

Så, vad kör ni? Häng på nu @vonbahr
Tror jag måste tipsa bror min att registrera sig på KS. Han är en tvättäkta radiostyrdnörd:hilarious:
 
D

Deleted member 1265

Guest
Slå ihop den här tråden och den stora såstråden så har vi tidernas bästa tråd!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jag tror det är dags att starta en tråd om radiostyrda saker, nu när jag snöat in totalt igen.. För min del är det bilar och bashing som gäller men dela gärna med dig om hit din radiostyrda hobby ser ut!

I tråden pratar vi radiostyrt, lägger upp bilder och filmer och varför inte köpes/säljes som gäller radiostyrt direkt här i tråden.

Jag öppnar med att visa och berätta om min "samling" som består av en Traxxas E-Revo VXL 1:16. En borstlös liten raket som främst används av dottern, snart 5 år och med fallenhet åt rc! :)
image.jpg


Den här rackaren omstartade galenskaperna, en HPI Bullet ST Flux 1:10. Sjukt ettrig rackare med borstlös Flux-motor som går nästan okontrollerbart bra på Lipo 3s.
(Slår runt om jag gasar fullt även om jag redan ligger i 30-40 km/h..)
Mod'ad med upphängning i aluminium, ombyggnadskit till hex12 för Proline Badlands (ej på bild)
image.jpg


Och så besten.. Arrma Kraton 6S 1:8.
60 cm lång och 5 kg tung och med borstlös 2050kv motor, toppar den ca 100 km/h med Lipo 6S och 16 pinion.
Mod än så länge är hårdare fjädrar, tjockare dämpar-olja och genomslagsgummin. Nya hjul ska beställas och biffigare servo vad det lider.
Den blå är min, den gröna är grannens.
image.jpg

Den dödar HPI'n så totalt visuellt! :D

image.jpg


Accar: 1xLipo 2s 4000
2xLipo 2s 5400
2xLipo 3s 4200
1xLipo 6s 5200
2xNiMH 7,2 / 1500 (E-Revo)
2xNiMH 7,2 / 2200 (E-Revo)

Laddare: Vista Power D610AC duo 2x100w

Så, vad kör ni? Häng på nu @vonbahr
Grym samling! Gillar att även dottern kör!!:)
Din best kraton, med mods, vad pratar vi för pengar på en sådan??
 

Cryssarn

Rolex
riktigt sugen på en fin bilbana. Fanns en affär nära Bromma med mycket fina saker för några år sen. livsfarligt att gå in där
 

Ricrob

Patek
Jag har någon 1:8 buggy som går på nitro. Jävligt mäktigt att köra med den men har ej använt den på snart 10 år då den låter för mycket för att köra i bebyggt område. Den är nog knappt inkörd.

Funderar på att byta till en borstlös så man kan gå ut och köra med kidsen utan att irritera hela området. Kostade ca 4500:- tror jag. Öppen för byten om någon är sugen...

Funderar även på en enklare billig bil med liten kontroll till mina nyss fyllda 4-åringar. Tips?
Min dotter fyller 5 nu i maj och hon gillar och hanterar Mini-Revon kanon!
 

Ricrob

Patek
Grym samling! Gillar att även dottern kör!!:)
Din best kraton, med mods, vad pratar vi för pengar på en sådan??
CO (car only) kostar endast ca 5k, sen måste man såklart ha några feta accar, en vettig laddare och en del uppgrades, förutom slitage och reservdelar, så räkna på ca 7,5-10k för ett stabilt kit. Sjukt prisvärd om man jämför med t.ex. huvudkonkurrenten Traxxas E-Revo som är mer teknisk på nördnivå men inte lika fet, stabil och snabb i terräng. :)
 
Topp