• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora och radiostyrda tråden!

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Kul! Jag köpte en vanlig Bandit till grabben i jul och kände att en var för lite så köpte en till. Rotade fram min gamla mini-z i en kartong men vettefan om den fungerar. Har även en oanvänd metanol båt någonstans också samt en gammal Kyosho Hi-rider i gömmorna hos mina föräldrar, om den inte är slängd.
Lill-Bajan är en perfekt leksak till katten.

image-20-03-16-22-0222.jpg
 

Aelgen

Omega
Kul tråd!
Mitt RC-intresse har kommit i vågor, sålde av det sista för ca 2 år sen. Men känner nu att suget är stort. Bor tyvärr i lägenhet i centrala Göteborg så det är lite svårt att ta sig någonstans för att köra. Får börja med att köra på sommarstället helt enkelt.
Det sista jag hade var en borstlös E-Revo som gick på 6S. Herrejävlar vad den bilen gick. Kunde i princip aldrig dra på full gas oavsett hur fort jag körde, den la sig alltid på taket. Givetvis var konsekvensen av denna kraft att alldeles för mycket pengar lades på reservdelar... alldeles för mycket.... Hade lätt varit en bättre klocka till i dagsläget om jag hade prioriterat det på den tiden, haha.

Men bytet från metanol till bortslös el gjorde livet bra mycket roligare. Mycket mindre meck och mer köra. Fan vad trött man var på att skruva på metanolmotorn efter ett tag bara för att få skiten att köra!
Så nu återstår bara frågan vad man ska införskaffa....
 

Ricrob

Patek
Kul tråd!
Mitt RC-intresse har kommit i vågor, sålde av det sista för ca 2 år sen. Men känner nu att suget är stort. Bor tyvärr i lägenhet i centrala Göteborg så det är lite svårt att ta sig någonstans för att köra. Får börja med att köra på sommarstället helt enkelt.
Det sista jag hade var en borstlös E-Revo som gick på 6S. Herrejävlar vad den bilen gick. Kunde i princip aldrig dra på full gas oavsett hur fort jag körde, den la sig alltid på taket. Givetvis var konsekvensen av denna kraft att alldeles för mycket pengar lades på reservdelar... alldeles för mycket.... Hade lätt varit en bättre klocka till i dagsläget om jag hade prioriterat det på den tiden, haha.

Men bytet från metanol till bortslös el gjorde livet bra mycket roligare. Mycket mindre meck och mer köra. Fan vad trött man var på att skruva på metanolmotorn efter ett tag bara för att få skiten att köra!
Så nu återstår bara frågan vad man ska införskaffa....
Varför inte en E-Revo igen om du trivdes med den? Problemet med Kraxxas är ju dock tyvärr att de saknar sjyssta mitt-diffar och därför slår runt hela tiden.. Min Kraton slår typ aldrig runt pga mitt-diff och låg fet tyngdpunkt, därför kör jag åttor runt Kraxxarna.. :D
 

Såkkett

Omega
Finns mittdiff som option till e-revo, nu har jag bara en liten 1:16 men känner igen problemet när man kör den på 3S, fast det är ju ganska roligt att kunna köra backflips när man väl lyckas landa på rätt köl.
 

Jimpa

Panerai
Finns mittdiff som option till e-revo, nu har jag bara en liten 1:16 men känner igen problemet när man kör den på 3S, fast det är ju ganska roligt att kunna köra backflips när man väl lyckas landa på rätt köl.
Så jävla internt inlägg:D i fucking LOVE it! Underbart forum vi har där vi kan snacka sånt här med andra likasinnade på haha! Var in i Knivtråden för nått halvår sedan och det är kul att som Novis klicka in och bli förförd utav passionen som finnns för olika grejer här. Blev sugen på en elbil nu jag med och började googla o grejer. Haha Älskar KS! :heart:
 

Aelgen

Omega
Varför inte en E-Revo igen om du trivdes med den? Problemet med Kraxxas är ju dock tyvärr att de saknar sjyssta mitt-diffar och därför slår runt hela tiden.. Min Kraton slår typ aldrig runt pga mitt-diff och låg fet tyngdpunkt, därför kör jag åttor runt Kraxxarna.. :D
Jo jag är ju svag för Revon just för jag gillar hjulupphängningen så mycket, men helvete vad det rinner iväg pengar på den modellen.... Hur är Kraton? Är det dyrt med reservdelar och går mycket sönder? Den ser onekligen jäkligt trevlig ut!
 

Ricrob

Patek
Jo jag är ju svag för Revon just för jag gillar hjulupphängningen så mycket, men helvete vad det rinner iväg pengar på den modellen.... Hur är Kraton? Är det dyrt med reservdelar och går mycket sönder? Den ser onekligen jäkligt trevlig ut!
Den är kunglig! Mycket enklare (läs smartare och hållbarare) uppbyggnad, billig som fan i delar. Svagheterna ligger i original ESC och servo som lätt brinner av men snart släpper Arrma en uppgraderad Kraton med HobbyWing grejer. :)
 

Aelgen

Omega

Måberg

Panerai
Kul tråd, tänkt på att starta en liknande ett tag men inte fått tummen ur :D

Jag har själv hållt på med rc i större delen av mitt liv, började som så många andra med en Kyosho. Sedan dess har jag tävlat en hel del, då med både el och metanoldrivna "gatbilar".

Dock dåligt med tid över till tävlande längre men kör när jag hinner med lite allt möjligt.

Jag jobbar dessutom med att sälja just radiostyrt :)
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Kul tråd, tänkt på att starta en liknande ett tag men inte fått tummen ur :D

Jag har själv hållt på med rc i större delen av mitt liv, började som så många andra med en Kyosho. Sedan dess har jag tävlat en hel del, då med både el och metanoldrivna "gatbilar".

Dock dåligt med tid över till tävlande längre men kör när jag hinner med lite allt möjligt.

Jag jobbar dessutom med att sälja just radiostyrt :)
Koool! Var inte blyg nu.. Var jobbar du?
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Inte kört med den på 10 år, knappt inkörd tyvärr.
20160330_121057.jpg


20160330_121234.jpg

Och så lite vintage :)
20160330_120911.jpg

20160330_120938.jpg

20160330_120949.jpg


Om någon har en borstlös och vill byta är jag intresserad.

Ohållbart att köra här hemma för att den låter såhär:
Kul grejer där @LongCon :)
Nitro var bättre förr.. Nuförtiden är det borstlöst som gäller. Har tyvärr inget som jag vill byta bort, men ett tips kan ju vara att du modifierar någon av bilarna du har. Ett borstlöst system med motor och esc får du för ungefär en tusing ;)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Kul grejer där @LongCon :)
Nitro var bättre förr.. Nuförtiden är det borstlöst som gäller. Har tyvärr inget som jag vill byta bort, men ett tips kan ju vara att du modifierar någon av bilarna du har. Ett borstlöst system med motor och esc får du för ungefär en tusing ;)
Ett modernt borstlös system på vintageband hade nog överraskat en del :)

Nej men jag får väl försöka få tag på något lite billigare borstlöst för att köra med ungarna.

Några tips på bil för ett par tre tusenlappar för att köra med barnen?
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Ett modernt borstlös system på vintageband hade nog överraskat en del :)

Nej men jag får väl försöka få tag på något lite billigare borstlöst för att köra med ungarna.

Några tips på bil för ett par tre tusenlappar för att köra med barnen?
Jag köpte en begagnad traxxas bandit vxl för 2.000kr i helgen. Kul när det går i över 100km/h ;)
Annars är @Ricrob 's bullet ett riktigt bra köp
 
Senast ändrad:

Måberg

Panerai
@LongCon @vonbahr Tror det är "synd" att stoppa i borstlöst i vintagebilen av den anledningen att när det väl går sönder så kommer det bli rätt svårt att få tag i delar tyvärr :/ Men Protechen borde gå att hinka i nåt kul i! :D

Ang Arrma Kraton som verkar vara populär här så håller jag med om att den känns jäkligt prisvärd jämfört med många andra modeller i samma utförande! Faktiskt sugen på en till mig själv också :)
 

Ricrob

Patek
Inte kört med den på 10 år, knappt inkörd tyvärr.
20160330_121057.jpg


20160330_121234.jpg

Och så lite vintage :)
20160330_120911.jpg

20160330_120938.jpg

20160330_120949.jpg


Om någon har en borstlös och vill byta är jag intresserad.

Ohållbart att köra här hemma för att den låter såhär:
Hahaha, det är så skönt med bränslebilar, låter som satan och går knappt framåt (undantag finns såklart)! :D
Hade själv en tävlingsbyggd Inferno för några år sedan som jag tyckte var rena raketen men den hade fått torka sig rejält idag mot både Kraton och Bullet.. Ja, kanske t.o.m. mot ngn Traxxas..? :D

Jag vet inte om jag ska sälja Bullet'en eller bygga om det till en street-slicker och jaga 100+ km/h med @vonbahr ..? Återkommer i ärendet om du är intresserad.
 
Senast ändrad:

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Hahaha, det är så skönt med bränslebilar, låter som satan och går knappt framåt (undantag finns såklart)! :D
Hade själv en tävlingsbyggd Inferno för några år sedan som jag tyckte var rena raketen men den hade fått torka sig rejält idag mot både Kraton och Bullet.. Ja, kanske t.o.m. mot ngn Traxxas..? :D

Jag vet inte om jag ska sälja Bullet'en eller bygga om det till en street-slicker och jaga 100+ km/h med @vonbahr ..? Återkommer i ärendet om du är intresserad.
Ja. Dra iväg ett pm om du skall sälja så får vi se :)
 
Topp