• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Kai

Rolex
Bilder :cigar:
20170622_153038.jpg
20170622_153047.jpg
20170622_153251.jpg
20170622_153254.jpg
20170622_153301.jpg
20170622_153320.jpg
20170622_153415_003.jpg
20170622_153520.jpg
Inte förtjust i att sätta blå AT på band, men på dina bilder ser det bra ut!
 

McOak

Omega
Frun har fram till nu aldrig förstått vad det är för fel på hennes Marc Jacobs-klockor. Men precis nyligen började hon prata om att "det vore kanske kul med en bra klocka" och givetvis högg jag direkt. Dock vill hon aldrig använda min Rolex utan vill hellre ha något "mer anonymt" och då hon jobbar som familjebehandlare kan man förstå hur hon tänker. Quartz är också att föredra då hon ibland kör klocklöst. Hon fyller snart 35 och när en forummedlem lade ut den här slog jag till. Dock är den stora dagen inte förrän i september så den får vila lite innan det är dags... Någon som har en och kan komma med lite tankar?
image.jpeg
Sitter på en sån, hör av dig om du har några frågor :)
 

Bilagor

  • IMG_0582.JPG
    IMG_0582.JPG
    87.6 KB · Visningar: 105

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag gillar AT som koncept och idé; en vardagsklocka med sportambition som kan nyttjas till allt möjligt. Snygg boett med gedigen Omega-DNA, svängda luggar är riktigt fräscht. Vardagsklockan, bästa klockan för de av oss som inte försörjer oss på att dyka djupt, flyga spetsnos eller hoppa fallskärm bakom fiendens linjer.

Men! Varför i hela friden har de en sådan trubbig och trött timvisare? Ser den inte helt apart ut bredvid de fina minut & sekundvisarna? Nu är jag visarfetischist, men det har faktiskt gjort att jag avstått AT i förmån för en Snowflake. Jag hoppas helt enkelt på nästa generation, är egentligen Omega-torsk.

TL;DR: Bu för timvisaren, Y dey no make it spetsig?

IMG_4263.JPG
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Kommer AT Master Co-Axial utgå nu när nya Master Chronometer är släppt? För övrigt en grym kliocka. Boetten ser lite tunnare ut, ställer mig dock tveksam till datumplaceringen.

Omega-Seamaster-Aqua-Terra-Master-Chronometer-2017-9.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Kommer AT Master Co-Axial utgå nu när nya Master Chronometer är släppt? För övrigt en grym kliocka. Boetten ser lite tunnare ut, ställer mig dock tveksam till datumplaceringen.

Omega-Seamaster-Aqua-Terra-Master-Chronometer-2017-9.jpg
Let's hope not... har någon köpt nya? Kanske är roligare i verkligheten men av bilderna att döma föredrar jag den gamla.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Ni som har 38,5 mm Skyfall med kaliber 8500B; håll hårt i dessa. Även om det var en populär modell så var den bara i produktion i knappa två år innan datumramen försvann och med den mycket av dynamiken i en fantastisk, himmelskt mörkblå tavla. Det är helt klart ett kommande collectors item och det blir spännande att se framtidens efterfrågan och värdeutveckling. Det är tvivelsutan små guldklimpar ni har förvärvat.

Vänligen
Forumets undersköterska
Hade en sådan som fick gå tyvärr. Dessutom slapp man ju PCL. Första klockan jag köpte här på forumet och nu blir man sugen igen när man kollar bilderna...
 

MånsT

Rolex
Är det bara jag som gillar nya ATn? Horisontellt vs lodrätt mönstrat känns hugget som stucket och då de ändå har övergivit datumramen sitter det bättre kl. 6. Dessutom är där mindre text på tavlan så resultatet överlag är renare enligt mig.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Är det bara jag som gillar nya ATn? Horisontellt vs lodrätt mönstrat känns hugget som stucket och då de ändå har övergivit datumramen sitter det bättre kl. 6. Dessutom är där mindre text på tavlan så resultatet överlag är renare enligt mig.
Gillar den, dock så tycker jag den förlorar lite av sin sportighet nu iom avsaknaden av kronskydd och med den lite smäckare boetten. Men testar den gärna irl innan jag uttalar mig för mycket =)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ögnade igenom denna, och det verkar väl som att den gamla försvinner?
http://forums.watchuseek.com/f20/2017-aqua-terra-death-legend-4166098-2.html
Så otroligt tråkigt..såg bilderna i tråden också och jag gillar verkligen inte alls den nya AT:n :( Vem kom på idén att ändra på ränderna? Dessutom med det ljusblåa kladdet på den blåa tavlan som får klockan att se ganska barnslig ut. För att inte vara helt negativ är det väl trevligt att man matchade datumhjulet iaf...

Detta året tycks vara döden för vackra klockor. IWC offrade Genta för Ingenieur och Omega den tidigare så perfekt balanserade sportdressaren AT.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Så otroligt tråkigt..såg bilderna i tråden också och jag gillar verkligen inte alls den nya AT:n :( Vem kom på idén att ändra på ränderna? Dessutom med det ljusblåa kladdet på den blåa tavlan som får klockan att se ganska barnslig ut. För att inte vara helt negativ är det väl trevligt att man matchade datumhjulet iaf...

Detta året tycks vara döden för vackra klockor. IWC offrade Genta för Ingenieur och Omega den tidigare så perfekt balanserade sportdressaren AT.

Som du ser på bilden jag postade ovan så har dem inte förstört alla visare iaf =)
 
Topp