• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Sedär. Konstigt att de inte skyltar mer med det, jag gick tom. in på baselworld 2017-sidan men möttes av denna bild och trodde att den representerade hela nya kollektionen:
omega.PNG
 
Jag tycker att den nya, tredje generationens AT (AT 8800/8900) växer för varje dag. De horisontella linjerna känns som en vanesak, likaså kronan och datumplaceringen. Av de versioner vi hittills sett tycker jag personligen att denna är den läckraste; blått mot grått i en sällan skådad estetisk fullträff. Om jag köper mig en tredje AT så blir det denna :hungry:

Omegabutikerna får in de första exemplaren nu i juli och till hösten är det dags för alla AD's att ta emot sina första leveranser.

Vänligen
Forumets undersköterska

IMG_2388.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag tycker att den nya, tredje generationens AT (AT 8800/8900) växer för varje dag. De horisontella linjerna känns som en vanesak, likaså kronan och datumplaceringen. Av de versioner vi hittills sett tycker jag personligen att denna är den läckraste; blått mot grått i en sällan skådad estetisk fullträff. Om jag köper mig en tredje AT så blir det denna :hungry:

Omegabutikerna får in de första exemplaren nu i juli och till hösten är det dags för alla AD's att ta emot sina första leveranser.

Vänligen
Forumets undersköterska

IMG_2388.jpg
Ingen förväntar sig att du någonsin skulle uttrycka något annat o_O
 

Ritam

Omega
2-Faktor
Menar ni att priset för den nya med blå tavla blir samma som på nuvarande modell. En sådan ligger på 48 100. Då skulle jag välja den nya, tycker den ser bättre ut med datumplacering vid 6.
 

Ivar31

Cartier
Pillade på några nya under Eriksson mini Basel i våras.
Den enda jag gillade var tvåtons-varianten med rosegold och mörkbrun tavla. Den modellen på svart alligator skulle kunna va mumma. Men som många sagt tidigare, sportigheten försvinner.

De övriga varianterna biter sig inte fast på mig alls, även om alla var bättre live än på bild.
 

Zalath

Panerai
Snacka om att förstöra en fin klocka! Ingen orange PO och nu det här. Nu får Omega allt skärpa sig. Har de ens gjort något bra senaste åren utöver Speedy Tuesday?
 

MånsT

Rolex
Tror också det är så. De vill väl upp ett snäpp på skalan och då kan man inte ha "billiga" kvartsmodeller. De äldre modellerna kanske ökar i begagnatpris nu när de blir ännu mer sällsynta.
"Ännu mer sällsynta" är väl en sanning med modifikation; de var masstillverkade klockor.
 
Topp