• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Fick hem ett custom gjort AW strap idag till min mässingsdykare.! Tack @Anders W
IMG_0971.JPG
IMG_0973.JPG
IMG_0974.JPG
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Steg upp tidigt för att åka till Eskilstuna.
image.jpg
image.jpg
Säljaren (andra ägaren) överraskade med påsen från 1998.
image.jpg
Roligaste boxen som jag har ägt.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Hm... Två cert?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Perfekt clasp för sommaren när handleden svullnar upp i värmen, likt Pelagos glider låset upp storlekar beroende på handledens omkrets för tillfället.
image.jpg
1884. Anrikt...
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Jaha, en Breitling Aerospace F65062 med UTC F61172 i titan/guld. Full set med den 17-åriga påsen som första ägaren klev ut med från dagens Klockmaster år 1998. Certen är stämplade av Svante, vilket gör det mycket möjligt att det är samma person som jobbar där än idag. Varför är det två cert då? Jo, UTC:n har ett eget.

Det är min första Breitling och suget efter en Breitling har varit oväntat men har nog stor del i att ha fått klämma på @TiE 's samling ett par gånger. Det är även kul att testa något nytt när jag främst har köpt många olika Rolex modeller.

Klockan har många olika komplikationer via displayerna:
Tid - hr, min, sec
Sekund + datum
Dag + datum
Månad + datum
Nedräkning
Annan tidszon
Kronograf
Alarm
Perpetual calendar

Dagvisningen finns på: engelska, franska, tyska och spanska

Tack vare UTC:n kan jag hålla koll på fyra tidszoner. Jag har dock valt att ha den vanliga analoga klockan inställd på svensk tid, displayen på dag/datum och UTC:n på Manila. Vridringen är i standardläget.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Steg upp tidigt för att åka till Eskilstuna.
image.jpg
image.jpg
Säljaren (andra ägaren) överraskade med påsen från 1998.
image.jpg
Roligaste boxen som jag har ägt.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Hm... Två cert?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Perfekt clasp för sommaren när handleden svullnar upp i värmen, likt Pelagos glider låset upp storlekar beroende på handledens omkrets för tillfället.
image.jpg
1884. Anrikt...
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Jaha, en Breitling Aerospace F65062 med UTC F61172 i titan/guld. Full set med den 17-åriga påsen som första ägaren klev ut med från dagens Klockmaster år 1998. Certen är stämplade av Svante, vilket gör det mycket möjligt att det är samma person som jobbar där än idag. Varför är det två cert då? Jo, UTC:n har ett eget.

Det är min första Breitling och suget efter en Breitling har varit oväntat men har nog stor del i att ha fått klämma på @TiE 's samling ett par gånger. Det är även kul att testa något nytt när jag främst har köpt många olika Rolex modeller.

Klockan har många olika komplikationer via displayerna:
Tid - hr, min, sec
Sekund + datum
Dag + datum
Månad + datum
Nedräkning
Annan tidszon
Kronograf
Alarm
Perpetual calendar

Dagvisningen finns på: engelska, franska, tyska och spanska

Tack vare UTC:n kan jag hålla koll på fyra tidszoner. Jag har dock valt att ha den vanliga analoga klockan inställd på svensk tid, displayen på dag/datum och UTC:n på Manila. Vridringen är i standardläget.

Riktigt trevlig! Grattis :)
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Då var det dags för nytt! :) Jag sålde min 114060 för 2 veckor sedan och tröstköpte en SKX-009 som beater/klockatillsnästaklocka..

Efter att ha PMat med @Vintage92 en länge tid fick jag sedan möjlighet att (äntligen) köpa hans Rolex Turn O Graph. Fastnade för modellen för ett par månader sedan och är kalas nöjd med den hittills! Den bär något större än en "vanlig" Datejust. Den matta tavlan gifter sig riktigt bra med de röda detaljerna.
IMG_7169.JPG
IMG_7170.JPG
IMG_7172.JPG


Sorry för 3 rätt tråkiga bilder.. Återkommer med flera i dagens klocktråd framöver! :) Slutligen, tack @Vintage92 för affären!
 

Bilagor

  • IMG_7171.JPG
    IMG_7171.JPG
    110.6 KB · Visningar: 65
  • IMG_7173.JPG
    IMG_7173.JPG
    134.7 KB · Visningar: 64

Taxman

Rolex
2-Faktor
God kväll!

Varit många trevliga paketöppningar senaste tiden så för att försöka hålla uppe denna standard tänkte jag bjuda på en egen paketöppning..som kommer ett par veckor för sent, har haft för mycket att göra så tyvärr inte hunnit med!

Har under några månader letat efter en Audemars Piguet, kikat på lite olika referenser men inte riktigt funnit någon. Sen dök denna upp här på forumet och jag slog till.

Efter några veckor så måste jag säga att det är en riktigt trevlig klocka, även om min 16613 fortfarande får mest handledstid, svårt att motstå guld :) Så får nog bli en Day-date nästa!

Detta blir klocka nummer 3 för året efter 114060, 16613 som anlänt med ett par månaders mellanrum. Året som började med att jag skulle köpa min första riktiga klocka med en budget på 10 Tkr….jag visste inte vad jag gav mig in på när jag satte mig och började leta är ju klart så här halvvägs in på året:D

Lite kort om klockan:
Det är en Royal Oak ref 15189.st från 2005, 37 mm, det är en limiterad modell som gavs ut i lite drygt tusen ex till anställda på den stora Schweiziska banken Pictet & Cie för att fira deras 200 års jubileeum. Varje ex har mottagarens namn graverad på baksidan, min har tillhört en herre vid namn Bonson som vid lite googlande verkar vara en av de högre cheferna. I certifikatet står det bland annat att klockan inte fick ges bort gratis, säljas eller pantsättas innan det har gått 5 år(1 juni 2010). Lite kul med en bakgrundsstory.

Här kommer lite bilder:
IMG_0744.JPG
IMG_0745.JPG
IMG_0798.JPG
IMG_0801.JPG

IMG_0802.JPG

Grattis! Riktigt snyggt med läderbandet!
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Steg upp tidigt för att åka till Eskilstuna.
image.jpg
image.jpg
Säljaren (andra ägaren) överraskade med påsen från 1998.
image.jpg
Roligaste boxen som jag har ägt.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Hm... Två cert?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Perfekt clasp för sommaren när handleden svullnar upp i värmen, likt Pelagos glider låset upp storlekar beroende på handledens omkrets för tillfället.
image.jpg
1884. Anrikt...
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Jaha, en Breitling Aerospace F65062 med UTC F61172 i titan/guld. Full set med den 17-åriga påsen som första ägaren klev ut med från dagens Klockmaster år 1998. Certen är stämplade av Svante, vilket gör det mycket möjligt att det är samma person som jobbar där än idag. Varför är det två cert då? Jo, UTC:n har ett eget.

Det är min första Breitling och suget efter en Breitling har varit oväntat men har nog stor del i att ha fått klämma på @TiE 's samling ett par gånger. Det är även kul att testa något nytt när jag främst har köpt många olika Rolex modeller.

Klockan har många olika komplikationer via displayerna:
Tid - hr, min, sec
Sekund + datum
Dag + datum
Månad + datum
Nedräkning
Annan tidszon
Kronograf
Alarm
Perpetual calendar

Dagvisningen finns på: engelska, franska, tyska och spanska

Tack vare UTC:n kan jag hålla koll på fyra tidszoner. Jag har dock valt att ha den vanliga analoga klockan inställd på svensk tid, displayen på dag/datum och UTC:n på Manila. Vridringen är i standardläget.

Snygg! Grattis dörrvakten! ;)
Då var det dags för nytt! :) Jag sålde min 114060 för 2 veckor sedan och tröstköpte en SKX-009 som beater/klockatillsnästaklocka..

Efter att ha PMat med @Vintage92 en länge tid fick jag sedan möjlighet att (äntligen) köpa hans Rolex Turn O Graph. Fastnade för modellen för ett par månader sedan och är kalas nöjd med den hittills! Den bär något större än en "vanlig" Datejust. Den matta tavlan gifter sig riktigt bra med de röda detaljerna.
IMG_7169.JPG
IMG_7170.JPG
IMG_7172.JPG


Sorry för 3 rätt tråkiga bilder.. Återkommer med flera i dagens klocktråd framöver! :) Slutligen, tack @Vintage92 för affären!

Snygg! Den sekundvisaren är inte att leka med :D
 

JohnDoe

Rolex
Jag erkänner, jag hade fel. Har åkt in i apple watch träsket. Köpte 3 st nu. En till mig o varsin till barnen. Återkommer med bilder senare ikväll när vi är tbx på hotellet. Försökte få till en try on av den guldiga kompisen men icke.... De var inlåsta under glas. Inget som togs feam för test.
 

MatteHalvar

Breitling
Skippar paketöppning och går direkt in på godbiten, var in på Krons idag med förhoppning om att få boka upp mig på en av dessa rackare. De hade dock en i butiken redan för försäljning så det blev en trevlig söndag :)

IMG_3165.JPG


Pausar nu mitt klockköpande ett bra tag framöver då jag har det jag behöver just nu.... Eller?! ;) Har inte haft på mig den så mycket men jag älskar att det andas superkvalité över den!
 

JohnDoe

Rolex
Jag erkänner, jag hade fel. Har åkt in i apple watch träsket. Köpte 3 st nu. En till mig o varsin till barnen. Återkommer med bilder senare ikväll när vi är tbx på hotellet. Försökte få till en try on av den guldiga kompisen men icke.... De var inlåsta under glas. Inget som togs feam för test.
Här kommer bilder. Förstår inte riktigt kommentaren om fel forum. Paketöppning är det ju.
Köpte 42 mm sport i alu med vita band. Ville helst ha svart alu med svart band. Fanns inte. Var 2-3 v levtid. Köpte löst svart band till.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Kom ett paket idag...
2015-06-12 18.08.58.jpg

Vad kan det vara...?
2015-06-12 18.10.23.jpg

En Seiko såklart! SNKK55K1 närmare bestämt. Tack till yonsson för tipset :)
2015-06-12 18.11.28.jpg

Trevlig klocka till klart överkomlig peng!
2015-06-12 21.20.31.jpg

Day/date och display case-back - inte dumt!
2015-06-12 21.22.31.jpg

Klart godkänd dressare till både jobbet och krogen. Trevlig helg!
2015-06-12 21.20.48.jpg
Grym, var köper man en sån???
Vet någon@yonsson kanske....
 
Senast ändrad:

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Skippar paketöppning och går direkt in på godbiten, var in på Krons idag med förhoppning om att få boka upp mig på en av dessa rackare. De hade dock en i butiken redan för försäljning så det blev en trevlig söndag :)

IMG_3165.JPG


Pausar nu mitt klockköpande ett bra tag framöver då jag har det jag behöver just nu.... Eller?! ;) Har inte haft på mig den så mycket men jag älskar att det andas superkvalité över den!

Grattis! Hulken är grym :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Skippar paketöppning och går direkt in på godbiten, var in på Krons idag med förhoppning om att få boka upp mig på en av dessa rackare. De hade dock en i butiken redan för försäljning så det blev en trevlig söndag :)

IMG_3165.JPG


Pausar nu mitt klockköpande ett bra tag framöver då jag har det jag behöver just nu.... Eller?! ;) Har inte haft på mig den så mycket men jag älskar att det andas superkvalité över den!
Fan va bra! GRATTIS! :cigar:
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Skippar paketöppning och går direkt in på godbiten, var in på Krons idag med förhoppning om att få boka upp mig på en av dessa rackare. De hade dock en i butiken redan för försäljning så det blev en trevlig söndag :)

IMG_3165.JPG


Pausar nu mitt klockköpande ett bra tag framöver då jag har det jag behöver just nu.... Eller?! ;) Har inte haft på mig den så mycket men jag älskar att det andas superkvalité över den!
Oj, läckert! Grattis!
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Här kommer bilder. Förstår inte riktigt kommentaren om fel forum. Paketöppning är det ju.
Köpte 42 mm sport i alu med vita band. Ville helst ha svart alu med svart band. Fanns inte. Var 2-3 v levtid. Köpte löst svart band till.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Spännande, grattis! Återkom gärna med hur du tycker den funkar.
 

JohnDoe

Rolex
Spännande, grattis! Återkom gärna med hur du tycker den funkar.
Som sagt, gör en jättepudel. Den är kul. Har inte hunnit utforska den men kartan är supersmidig när man går runt på stan. Slipper plocka fram telefonen/paddan. Lätt att kolla in t.ex öppettider på butiker/museum etc som vanligt på applekartan men mer diskret. Ser stora möjligheter att sälja "snygga klockdisplayer" som appar. Dags att göra ett deal med några märken kanske. Mellanmärkena skulle kunna tjäna bra. Skulle vara grymt om rolex gjorde en display och tog rejält betalt, typ 20k. Skulle sälja bra till alla som har för mycket pengar.
 

san

Cartier
2-Faktor
Skippar paketöppning och går direkt in på godbiten, var in på Krons idag med förhoppning om att få boka upp mig på en av dessa rackare. De hade dock en i butiken redan för försäljning så det blev en trevlig söndag :)

IMG_3165.JPG


Pausar nu mitt klockköpande ett bra tag framöver då jag har det jag behöver just nu.... Eller?! ;) Har inte haft på mig den så mycket men jag älskar att det andas superkvalité över den!
Mäktigt. Stort grattis!
 

Schmumel

Omega
Skippar paketöppning och går direkt in på godbiten, var in på Krons idag med förhoppning om att få boka upp mig på en av dessa rackare. De hade dock en i butiken redan för försäljning så det blev en trevlig söndag :)

IMG_3165.JPG


Pausar nu mitt klockköpande ett bra tag framöver då jag har det jag behöver just nu.... Eller?! ;) Har inte haft på mig den så mycket men jag älskar att det andas superkvalité över den!
Riktigt fin :rolex:
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Då var det dags för nytt! :) Jag sålde min 114060 för 2 veckor sedan och tröstköpte en SKX-009 som beater/klockatillsnästaklocka..

Efter att ha PMat med @Vintage92 en länge tid fick jag sedan möjlighet att (äntligen) köpa hans Rolex Turn O Graph. Fastnade för modellen för ett par månader sedan och är kalas nöjd med den hittills! Den bär något större än en "vanlig" Datejust. Den matta tavlan gifter sig riktigt bra med de röda detaljerna.

Sorry för 3 rätt tråkiga bilder.. Återkommer med flera i dagens klocktråd framöver! :) Slutligen, tack @Vintage92 för affären!
Mycket bra!
En av de vassare moderna Rolexarna.
Haft många, långt gånga tankar om just denna modell:)
Stort grattis!
 

Calfen

Panerai
Då var det dags för nytt! :) Jag sålde min 114060 för 2 veckor sedan och tröstköpte en SKX-009 som beater/klockatillsnästaklocka..

Efter att ha PMat med @Vintage92 en länge tid fick jag sedan möjlighet att (äntligen) köpa hans Rolex Turn O Graph. Fastnade för modellen för ett par månader sedan och är kalas nöjd med den hittills! Den bär något större än en "vanlig" Datejust. Den matta tavlan gifter sig riktigt bra med de röda detaljerna.
IMG_7169.JPG
IMG_7170.JPG
IMG_7172.JPG


Sorry för 3 rätt tråkiga bilder.. Återkommer med flera i dagens klocktråd framöver! :) Slutligen, tack @Vintage92 för affären!

Riktigt snyggt med de röda detaljerna blir så sugen :arghh:
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Då var det dags för nytt! :) Jag sålde min 114060 för 2 veckor sedan och tröstköpte en SKX-009 som beater/klockatillsnästaklocka..

Efter att ha PMat med @Vintage92 en länge tid fick jag sedan möjlighet att (äntligen) köpa hans Rolex Turn O Graph. Fastnade för modellen för ett par månader sedan och är kalas nöjd med den hittills! Den bär något större än en "vanlig" Datejust. Den matta tavlan gifter sig riktigt bra med de röda detaljerna.
IMG_7169.JPG
IMG_7170.JPG
IMG_7172.JPG


Sorry för 3 rätt tråkiga bilder.. Återkommer med flera i dagens klocktråd framöver! :) Slutligen, tack @Vintage92 för affären!

Fantastisk! Har börjat fatta tycke för den modellen mer och mer också:)
 

hannes1988

Cartier
Skippar paketöppning och går direkt in på godbiten, var in på Krons idag med förhoppning om att få boka upp mig på en av dessa rackare. De hade dock en i butiken redan för försäljning så det blev en trevlig söndag :)

IMG_3165.JPG


Pausar nu mitt klockköpande ett bra tag framöver då jag har det jag behöver just nu.... Eller?! ;) Har inte haft på mig den så mycket men jag älskar att det andas superkvalité över den!


Hulken är riktigt fin, den växer varje gång jag ser den.säg till om dunkar upp mer bilder någon gång ;)

Grattis förresten
 

swefilip

Breitling
Det var dags för en ny klocka. Hämtade ut den på posten tidigare idag och har förstått att det är viktigt att paketöppningen dokumenteras.
Här kommer ett gäng bilder :)

Paketet
IMG_20150623_152915.jpg
Det öppnade paketet
IMG_20150623_153112.jpg
Vad kan tänkas gömma sig här i?
IMG_20150623_153317.jpg
Om inte en DJ 16013
IMG_20150623_153411.jpg
Känslan är enorm
IMG_20150623_191956.jpg
Obligatorisk wrist shot
IMG_20150623_191209.jpg
IMG_20150623_191456.jpg

Sjukt nöjd är jag. Klockan och den utmärkta affären får jag tacka @Bomier för.
@jungdemse ska även ha ett tack för guidning och för att lurat mig in här på KS
 
Topp