• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
Denna anlände igår kväll.
Har gjort några paketöppningar tidigare, men nöjer mig nu med stortråden då jag tycker att @azcii s presentation av systermodellen 372 eminent sammanfattade det hela. https://klocksnack.se/threads/paketöppning-you-either-get-it-or-you-dont.53482/

Jag har tidigare haft en 44mm bettariniboett i form av PAM590, men har länge velat prova 1950-caset och mer specifikt just PAM422 med dess subsekund, guldvisare, Sandwichtavla och kupade glas.. Galet nöjd!

IMG_5226.JPG
IMG_5228.JPG
Hatten av! Stort grattis!
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Fick lite pulshöjning idag.

Skulle fått FedEx-leverans hem igår men var inte hemma så gjorde en leveransadressändring till jobbet idag. Gick vid lunch lite otåligt in på "spårning" på deras hemsida och fick se att de levererat paketet någon timme tidigare, på lite fel plats och till fel person...

En handfull samtal och tre timmar hade dock paketet hittat rätt och paketöppning kunde påbörjas. Blev en Breguet 1747 BA:

WP_20161012_22_52_02_Pro.jpg

WP_20161012_18_07_36_Pro.jpg

WP_20161012_18_08_02_Pro - 2.jpg
 

Fadershan

Patek
Liten paketöppning :)

Typiskt ebay-paketerat
IMG_20161012_195236.jpg

Jag skymtar ett band.. osexigt till tusen men spänd på själva uret ändå :)
IMG_20161012_195443.jpg

Baksidan av boetten visar sig först.. Uret ska tydligen vara från mitten av 80-talet och inte swiss made. Kass bild men någon som känner igen klockan redan nu? :)
IMG_20161012_195604.jpg

Det är en småmöglig Vostok Ampbhibian och jag tror jag gillar den! :)
IMG_20161012_195618.jpg

Wristshot!
IMG_20161013_082851.jpg


Väntar in nytt band till den, några galna ideér på ett coolt 18mm band till den?
 

watchdreamer

Panerai
Nu har dom kommit, två stycken fina urverk......
Vi börjar med Batman tänkte jag
IMG_0034.JPG
IMG_0035.JPG
IMG_0036.JPG
IMG_0038.JPG

Mycket trevlig klocka må jag lova, får ta och bli den nya golfklockan:)

Här kommer vi till nästa ur, ett mästerverk om jag själv får säga........
IMG_0042.JPG
IMG_0043.JPG
IMG_0045.JPG
IMG_0046.JPG
IMG_0047.JPG
IMG_0048.JPG
IMG_0049.JPG
IMG_0052.JPG
IMG_0053.JPG

Det var allt, Audemars Piguet Royal Oak Offshore:)

Nu fick dom sin lilla plats i lådan med........
IMG_0054.JPG


Nu skall klockorna ut på stan och känna höstvärmen

Fridens liljor// Snus

Ett stort tack Royal Watches för en snabb och smidig affär
Grattis
 

watchdreamer

Panerai
Fick lite pulshöjning idag.

Skulle fått FedEx-leverans hem igår men var inte hemma så gjorde en leveransadressändring till jobbet idag. Gick vid lunch lite otåligt in på "spårning" på deras hemsida och fick se att de levererat paketet någon timme tidigare, på lite fel plats och till fel person...

En handfull samtal och tre timmar hade dock paketet hittat rätt och paketöppning kunde påbörjas. Blev en Breguet 1747 BA:

WP_20161012_22_52_02_Pro.jpg

WP_20161012_18_07_36_Pro.jpg

WP_20161012_18_08_02_Pro - 2.jpg
Kul!! Stort grattis, Bregott är riktigt bra ;)
 

Rick_Hard

Omega
Den 2a augusti 1971. Apollo 15. Astronaut David Scott ska ta sin tredje månpromenad. Scott upptäcker att hans Omega Speedmaster har gått sönder. Vad göra? Han tar sin privata klocka som han tagit med sig till månen. En Bulova.

Jag som rymdintresserad såg genast min chans att lägga vantarna på denna replika från Bulova till ett överkomligt pris, eftersom jag aldrig skulle ha råd att köpa Omegan.
Givetvis valde jag varianten med natoarmband eftersom det är det dom använder på rymdräkten.
Lite info om klockan:
Diameter 45 mm
Tjocklek 13 mm
Armbandsmaterial Läder och nato
Armbandsbredd 20 mm
Glas Safir
Urverk Quartz
Vattenskydd 5 atm
Datumvisning Ja
Armbandsfärg Svart
Boettmaterial Rostfritt stål
Boettfärg Silver
Vikt 112 gram med natoband

Ett litet plus var att det följde med en lite folder där man kan läsa historien om klockan på månen.
Jag var rädd att klockan skulle kännas väldigt stor med sina 45 mm. Men jag tycker den känns ganska väldigt bra i jämförelse med min andra rymdklocka. Vostok Europe N1 Rocket som var en riktigt stor och tung pjäs på 46 mm.

Den som vill läsa om min andra rymdklocka. Vostok Europe N1 Rocket kan göra det här:
https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-132#post-927607
Här är bilder:
20161013_151901.jpg
20161013_151958.jpg
20161013_152134.jpg
20161013_152357.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Fick lite pulshöjning idag.

Skulle fått FedEx-leverans hem igår men var inte hemma så gjorde en leveransadressändring till jobbet idag. Gick vid lunch lite otåligt in på "spårning" på deras hemsida och fick se att de levererat paketet någon timme tidigare, på lite fel plats och till fel person...

En handfull samtal och tre timmar hade dock paketet hittat rätt och paketöppning kunde påbörjas. Blev en Breguet 1747 BA:

WP_20161012_22_52_02_Pro.jpg

WP_20161012_18_07_36_Pro.jpg

WP_20161012_18_08_02_Pro - 2.jpg
Vackert.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Fick lite pulshöjning idag.

Skulle fått FedEx-leverans hem igår men var inte hemma så gjorde en leveransadressändring till jobbet idag. Gick vid lunch lite otåligt in på "spårning" på deras hemsida och fick se att de levererat paketet någon timme tidigare, på lite fel plats och till fel person...

En handfull samtal och tre timmar hade dock paketet hittat rätt och paketöppning kunde påbörjas. Blev en Breguet 1747 BA:

WP_20161012_22_52_02_Pro.jpg

WP_20161012_18_07_36_Pro.jpg

WP_20161012_18_08_02_Pro - 2.jpg

Riktigt nice, grattis!
 

Zingo

Rolex
Fick lite pulshöjning idag.
Skulle fått FedEx-leverans hem igår men var inte hemma så gjorde en leveransadressändring till jobbet idag. Gick vid lunch lite otåligt in på "spårning" på deras hemsida och fick se att de levererat paketet någon timme tidigare, på lite fel plats och till fel person...

En handfull samtal och tre timmar hade dock paketet hittat rätt och paketöppning kunde påbörjas. Blev en Breguet 1747 BA:

WP_20161012_22_52_02_Pro.jpg

WP_20161012_18_07_36_Pro.jpg

WP_20161012_18_08_02_Pro - 2.jpg
Riktigt grym! :)
 

Theodoren

Breitling
Behövde skaffa mig en ny beater för jobbet och andra mer "tuffa" utmaningar. En skx eller liknande kändes som ett bra val men det blev att jag chansa på nått som kändes snarlikt.

Paket tog sig hem till mig på knappt ett dygn, hittills mycket nöjd!
20161014_103112.jpg


Lite bubbelplast är alltid skoj att leka med..
20161014_103210.jpg


Casio lådan ger ett precis intryck av dem få kronorna man lagt på kalaset
20161014_103245.jpg


Och här är klockan!
20161014_103335.jpg


20161014_103404.jpg


En blyg liten wrist shot:)
20161014_103650.jpg


Det blev alltså en Casio MDV106 som den så fint heter. Första intrycket var väldigt positivt, vägde lite mer än förväntat och kändes relativt solid.
Att klockan skulle sitta på gummi var en av kriterierna, får se om det byts ut till något annat men måste ändå säga att även här är jag för tillfället nöjd med kvalitén.
Allt som allt tror jag nog att chansningen gick hem nu återstår det bara att se hur länge den orkar hänga med!
 

stigge

Omega
2-Faktor
Denna anlände igår kväll.
Har gjort några paketöppningar tidigare, men nöjer mig nu med stortråden då jag tycker att @azcii s presentation av systermodellen 372 eminent sammanfattade det hela. https://klocksnack.se/threads/paketöppning-you-either-get-it-or-you-dont.53482/

Jag har tidigare haft en 44mm bettariniboett i form av PAM590, men har länge velat prova 1950-caset och mer specifikt just PAM422 med dess subsekund, guldvisare, Sandwichtavla och kupade glas.. Galet nöjd!

IMG_5226.JPG
IMG_5228.JPG
Stiligt!
 

Snaxxet

Omega
Tänkte för första gången dela med mig av en Paketöppning på KS :) ber på förhand om ursäkt för halvdassiga mobilbilder då jag inte äger någon vettig kamera!
Efter att ha besökt klockmaster i Globen och klämt och känt lite på GS förra lördagen vart ett köp helt enkelt oundvikligt! Bearbetade min fru intensivt i en veckas tid, sen bar det åter av till Globen. Har nu varit ägare till en Grand seiko sbgr097 i ganska precis ett dygn och jag älskar den! Klockan släpptes förra året som en del i Grand seikos 55 års jubileum och är limitiderad i 500 ex. Här kommer lite bilder :D
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Lådan osar kvalitet, det bådar gott :)
image.jpeg

Här har vi underverket !
image.jpeg


Storleken på 42mm passar mig perfekt då jag gillar lite större klockor. Den är klockren till jeans och t-shirt vilket jag oftast bär, och tror den kommer funka fint det fåtal gånger om året då jag tar på mig en kostym :) Den midnattsblå urtavlan med små GS symboler är grym och kommer inte alls till sin rätt på bilderna. Den måste helt enkelt upplevas :D
image.jpeg

Avslutar med en bild på baksidan som jag tycker är sjukt läcker :) Nu tackar jag för mig och återgår till klockgosandet!

Grattis till din grymt fina klocka:) Måste också säga att den där tavlan är helt magisk:gs:
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Plötsligt händer det.
Det där jag aldrig trodde skulle hända.
Jag köper en damklocka med lite bling.
Jag har aldrig gått igång på sånt men en dag står stjärnorna rätt och jag har ett slappt lördagshäng i stan samma dag som Magnussons ur har tokrea samma dag som jag lämnar in Tudor på reparation (dock ej på Magnussons) samma dag som jag glömt att ta på mig klocka när jag gick hemifrån samma dag som jag är trött på mattsvart efter att ha gått två dagar med mörkerklocka.
Kort sagt, det var en speciell dag och den här klockan ville följa med mig hem och så fick det bli.
Modellbeteckning och urverk är ointressant för jag köpte den enbart för utseendet. Men det är en quartzare.
Och lådöppning får ni vara utan för alla vet väl hur en Longineslåda ser ut vid det här laget.
Men så här ser klockan ut.
Och det var kärlek vid första ögonkastet.
IMG_3468.JPG
IMG_3485.JPG
 

almeyero

Panerai
Behövde skaffa mig en ny beater för jobbet och andra mer "tuffa" utmaningar. En skx eller liknande kändes som ett bra val men det blev att jag chansa på nått som kändes snarlikt.

Paket tog sig hem till mig på knappt ett dygn, hittills mycket nöjd!
20161014_103112.jpg


Lite bubbelplast är alltid skoj att leka med..
20161014_103210.jpg


Casio lådan ger ett precis intryck av dem få kronorna man lagt på kalaset
20161014_103245.jpg


Och här är klockan!
20161014_103335.jpg


20161014_103404.jpg


En blyg liten wrist shot:)
20161014_103650.jpg


Det blev alltså en Casio MDV106 som den så fint heter. Första intrycket var väldigt positivt, vägde lite mer än förväntat och kändes relativt solid.
Att klockan skulle sitta på gummi var en av kriterierna, får se om det byts ut till något annat men måste ändå säga att även här är jag för tillfället nöjd med kvalitén.
Allt som allt tror jag nog att chansningen gick hem nu återstår det bara att se hur länge den orkar hänga med!

Den är grym! Jag har två stycken, en på gummi och en på länk. :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Plötsligt händer det.
Det där jag aldrig trodde skulle hända.
Jag köper en damklocka med lite bling.
Jag har aldrig gått igång på sånt men en dag står stjärnorna rätt och jag har ett slappt lördagshäng i stan samma dag som Magnussons ur har tokrea samma dag som jag lämnar in Tudor på reparation (dock ej på Magnussons) samma dag som jag glömt att ta på mig klocka när jag gick hemifrån samma dag som jag är trött på mattsvart efter att ha gått två dagar med mörkerklocka.
Kort sagt, det var en speciell dag och den här klockan ville följa med mig hem och så fick det bli.
Modellbeteckning och urverk är ointressant för jag köpte den enbart för utseendet. Men det är en quartzare.
Och lådöppning får ni vara utan för alla vet väl hur en Longineslåda ser ut vid det här laget.
Men så här ser klockan ut.
Och det var kärlek vid första ögonkastet.
IMG_3468.JPG
IMG_3485.JPG
Lördagsshopping när den är som bäst :) Pärlemortavlor är snyggt. Grattis.
 
Denna anlände igår kväll.
Har gjort några paketöppningar tidigare, men nöjer mig nu med stortråden då jag tycker att @azcii s presentation av systermodellen 372 eminent sammanfattade det hela. https://klocksnack.se/threads/paketöppning-you-either-get-it-or-you-dont.53482/

Jag har tidigare haft en 44mm bettariniboett i form av PAM590, men har länge velat prova 1950-caset och mer specifikt just PAM422 med dess subsekund, guldvisare, Sandwichtavla och kupade glas.. Galet nöjd!

IMG_5226.JPG
IMG_5228.JPG
Tjusigt, stort grattis till den!
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Behövde skaffa mig en ny beater för jobbet och andra mer "tuffa" utmaningar. En skx eller liknande kändes som ett bra val men det blev att jag chansa på nått som kändes snarlikt.

Paket tog sig hem till mig på knappt ett dygn, hittills mycket nöjd!
20161014_103112.jpg


Lite bubbelplast är alltid skoj att leka med..
20161014_103210.jpg


Casio lådan ger ett precis intryck av dem få kronorna man lagt på kalaset
20161014_103245.jpg


Och här är klockan!
20161014_103335.jpg


20161014_103404.jpg


En blyg liten wrist shot:)
20161014_103650.jpg


Det blev alltså en Casio MDV106 som den så fint heter. Första intrycket var väldigt positivt, vägde lite mer än förväntat och kändes relativt solid.
Att klockan skulle sitta på gummi var en av kriterierna, får se om det byts ut till något annat men måste ändå säga att även här är jag för tillfället nöjd med kvalitén.
Allt som allt tror jag nog att chansningen gick hem nu återstår det bara att se hur länge den orkar hänga med!
Köpte en sådan här på ks, mycket nöjd. Ännu nöjdare vart jag när jag fick syn på tråden om den som @McGyver gjort. Så knallade till Kjell och company och inhandlade en glasfiberborste och "putsade" bort allt "bling" på klockan :) vart riktigt bra :D
 
Topp