• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

PatrikT

Omega
Under jul fick jag de sedvanliga presentkorten och lite annat. men sen den absoluta favoriten var den här!
UtWs3fW.jpg
 
J

Jackson

Guest
Nu har paketet från tjejen legat framför TV:n i en månad, bara för att retas... Har försökt deala mig till att få öppna det i förtid - utan lycka. Tjatat om att jag har velat ha det här bandet ett tag men har ärligt talat tyckt att det kostat lite väl mycket utan att veta om det passar på mina små handleder eller inte. Landar norr om 2000 kr efter tull... Men oj, vad det sitter bra! Jag har många band men detta tar priset. Passformen out of the box är grym, annars brukar man behöva bära bandet ett tag för att göra det bekvämt men här behövs inte sånt. Mjukt, följsamt och elegant...

Har bara Speedmastern tillgänglig idag men det ska bli kul att prova på min Datejust 1601 och jag kanske bjuder på en färgexplosion om bandet passar på min Reverso Rouge.

"This is the strap we dream of wearing on a rose gold chronograph while driving a 1950s Alfa Giulietta to a weekend at Villa d'Este. It gives you that exotic, la dolce vida feeling, so pair it accordingly."
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


"As if it were designed for Marcello Mastroianni himself, this strap was practically born to be on the wrist of the elegant Italian men that made vintage watch collecting what it is today"

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Omega Speedmaster 145.022 -79 x
Hodinkee Textured Tan Calfskin
Riktigt fint! Älskar kombon:)
 

Pistol_Pete

Panerai
Snygg! Är den svart eller grön? Ref?
Tackar. Den är egentligen svart eller gråsvart i tavlan. Det där gröna du ser är en reflex som kommer sig av att jag är en usel fotograf :)

Lite info:
Seiko SNXS79K
Diameter: Ø 38 mm
Tjocklek: 12 mm
Boett: Stål
Baksida boett: Mineralglas
Armband: Stål
Urtavla: Svart , självlysande visare
Spänne: Viklås i stål
Glas: Hardlex
Bezel: Stål
Urverkstyp: Seiko automat
Sekundvisare: Svepande
Urverk: Med 21 juveler
Funktioner: Veckodag och datum
Vattenskydd: 3 ATM
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Tackar. Den är egentligen svart eller gråsvart i tavlan. Det där gröna du ser är en reflex som kommer sig av att jag är en usel fotograf :)

Lite info:
Seiko SNXS79K
Diameter: Ø 38 mm
Tjocklek: 12 mm
Boett: Stål
Baksida boett: Mineralglas
Armband: Stål
Urtavla: Svart , självlysande visare
Spänne: Viklås i stål
Glas: Hardlex
Bezel: Stål
Urverkstyp: Seiko automat
Sekundvisare: Svepande
Urverk: Med 21 juveler
Funktioner: Veckodag och datum
Vattenskydd: 3 ATM
Vilket fall så var den snygg :)
 

CLT

Rolex
Väldigt snyggt, men är det så hög kvalité? Har för mig att jag läst ganska mycket om att Hodinkeebanden skulle vara lite väl högt prissatta.

Men som sagt, mycket bra ändå - och roligare än de vanliga vintagebanden som alla har.
I början läste man mycket om band som var riktigt kassa. Men om man ska ta premium så måste man höja kvalitén... så troligtvis bättre idag.
 
Jaha, då blev det ändå en klocka till i år då, det var inte planen. Jag måste medge att det blev ett spontanköp efter att jag såg klockan på en bild i förbifarten.

Har tidigare varit inne på detta märke men den klockan kom och gick rätt snabbt.

Hittade detta exemplar hos Zeitauktion i Tyskland på Chrono24 och jag är grymt nöjd med hela affären, såhär långt. Jag betalade klockan via Trusted Checkout i onsdags eftermiddag, klockan hämtades av DHL igår kl 14:05 och jag hämtade ut den på närmaste Service Point idag kl 14:09. Tycker det är snabbt jobbat.

Ska vi öppna?

IMG_0230.JPG

DHL's fina färger.

IMG_0231.JPG

ZA = ZeitAuktion

IMG_0233.JPG


IMG_0234.JPG


IMG_0235.JPG


IMG_0236.JPG


Min förra var en 556i men detta är en 103:a.

IMG_0237.JPG


IMG_0241.JPG


Den kom på ett fint vintageläder men det gillade jag inte.

IMG_0238.JPG


Wristshot.

IMG_0240.JPG


Bytte till ett Sinn-läder jag hade sedan tidigare. Mycket bättre!

IMG_0245.JPG


Är riktigt nöjd just nu. Får se hur länge det håller i sig.

God Jul på er Klocksnackare!
Älskar den svart-vita lite röriga tavlan. Helt underbar! Grattis!
 

mackie-

Omega
Dåså, första paketöppningen för mig på KS. Jag har länge sneglat på denna klocka men varje gång jag har hittat en så velar jag för länge och när jag väl bestämt mig för att slå till så har den hunnit bli såld. Jag är helnöjd med denna julklapp till mig själv :)

1.JPG

Ingen riktig paketinslagning då det var en f2f affär...

2.JPG

Boxen avslöjar liiiite för mycket..

3.JPG

mmhmm...

4.JPG

Tadaa!

5.JPG

Kul med lite extra lull-lull

6.JPG

Som ni säkert redan har sett så är det alltså 40-års jubileumsutgåvan av den klassiska månklockan.

8.JPG

Jag hittade även ett gammalt mynt med samma emblem.

10.JPG

Klockan är "limiterad" till 7969 exemplar.

11.JPG

Wristshot...

12.JPG

Och här tillsammans med brorsan


God fortsättning på er!
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Dåså, första paketöppningen för mig på KS. Jag har länge sneglat på denna klocka men varje gång jag har hittat en så velar jag för länge och när jag väl bestämt mig för att slå till så har den hunnit bli såld. Jag är helnöjd med denna julklapp till mig själv :)

1.JPG

Ingen riktig paketinslagning då det var en f2f affär...

2.JPG

Boxen avslöjar liiiite för mycket..

3.JPG

mmhmm...

4.JPG

Tadaa!

5.JPG

Kul med lite extra lull-lull

6.JPG

Som ni säkert redan har sett så är det alltså 40-års jubileumsutgåvan av den klassiska månklockan.

8.JPG

Jag hittade även ett gammalt mynt med samma emblem.

10.JPG

Klockan är "limiterad" till 7969 exemplar.

11.JPG

Wristshot...

12.JPG

Och här tillsammans med brorsan


God fortsättning på er!
Fan vad grym. Grattis!
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Dåså, första paketöppningen för mig på KS. Jag har länge sneglat på denna klocka men varje gång jag har hittat en så velar jag för länge och när jag väl bestämt mig för att slå till så har den hunnit bli såld. Jag är helnöjd med denna julklapp till mig själv :)

1.JPG

Ingen riktig paketinslagning då det var en f2f affär...

2.JPG

Boxen avslöjar liiiite för mycket..

3.JPG

mmhmm...

4.JPG

Tadaa!

5.JPG

Kul med lite extra lull-lull

6.JPG

Som ni säkert redan har sett så är det alltså 40-års jubileumsutgåvan av den klassiska månklockan.

8.JPG

Jag hittade även ett gammalt mynt med samma emblem.

10.JPG

Klockan är "limiterad" till 7969 exemplar.

11.JPG

Wristshot...

12.JPG

Och här tillsammans med brorsan


God fortsättning på er!
Ingen dålig box den där! Välkommen till Speedmaster tråden!
Gryn dinka!
 

Pinnen76

Omega
Dåså, första paketöppningen för mig på KS. Jag har länge sneglat på denna klocka men varje gång jag har hittat en så velar jag för länge och när jag väl bestämt mig för att slå till så har den hunnit bli såld. Jag är helnöjd med denna julklapp till mig själv :)

1.JPG

Ingen riktig paketinslagning då det var en f2f affär...

2.JPG

Boxen avslöjar liiiite för mycket..

3.JPG

mmhmm...

4.JPG

Tadaa!

5.JPG

Kul med lite extra lull-lull

6.JPG

Som ni säkert redan har sett så är det alltså 40-års jubileumsutgåvan av den klassiska månklockan.

8.JPG

Jag hittade även ett gammalt mynt med samma emblem.

10.JPG

Klockan är "limiterad" till 7969 exemplar.

11.JPG

Wristshot...

12.JPG

Och här tillsammans med brorsan


God fortsättning på er!
Riktigt snygg , välkommen till Speedyträsket:)
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Dåså, första paketöppningen för mig på KS. Jag har länge sneglat på denna klocka men varje gång jag har hittat en så velar jag för länge och när jag väl bestämt mig för att slå till så har den hunnit bli såld. Jag är helnöjd med denna julklapp till mig själv :)

1.JPG

Ingen riktig paketinslagning då det var en f2f affär...

2.JPG

Boxen avslöjar liiiite för mycket..

3.JPG

mmhmm...

4.JPG

Tadaa!

5.JPG

Kul med lite extra lull-lull

6.JPG

Som ni säkert redan har sett så är det alltså 40-års jubileumsutgåvan av den klassiska månklockan.

8.JPG

Jag hittade även ett gammalt mynt med samma emblem.

10.JPG

Klockan är "limiterad" till 7969 exemplar.

11.JPG

Wristshot...

12.JPG

Och här tillsammans med brorsan


God fortsättning på er!
Grym speedy och bra duo
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Årets sista paketöppning gick i mörkrets tecken. Ett rent impulsköp blev det och här följer de ivriga öppnandet i dunklet och glöggdimmorna :)

IMG_5969.JPG
IMG_5970.JPG
IMG_5971.JPG
IMG_5973.JPG
IMG_5974.JPG
IMG_5977.JPG
IMG_5978.JPG
IMG_5979.JPG


Dåliga bilder på en Sjöö Sandström UTC Skydiver Black Night. Tack till Fredrik på Engströms Urmakeri i Jönköping som tog sig tid att lösa detta med distansshopping.
Riktigt trevlig, nu får du matcha den med en ny kniv också ;). Förslagsvis PXLwh :D
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Dåså, första paketöppningen för mig på KS. Jag har länge sneglat på denna klocka men varje gång jag har hittat en så velar jag för länge och när jag väl bestämt mig för att slå till så har den hunnit bli såld. Jag är helnöjd med denna julklapp till mig själv :)

1.JPG

Ingen riktig paketinslagning då det var en f2f affär...

2.JPG

Boxen avslöjar liiiite för mycket..

3.JPG

mmhmm...

4.JPG

Tadaa!

5.JPG

Kul med lite extra lull-lull

6.JPG

Som ni säkert redan har sett så är det alltså 40-års jubileumsutgåvan av den klassiska månklockan.

8.JPG

Jag hittade även ett gammalt mynt med samma emblem.

10.JPG

Klockan är "limiterad" till 7969 exemplar.

11.JPG

Wristshot...

12.JPG

Och här tillsammans med brorsan


God fortsättning på er!
Kul detalj med örnen, grattis :)
 

Rolfen

Rolex
Har ända sedan denna släpptes för ett gäng år sedan haft ett sug efter den men har lyckats stå emot då jag egentligen är en vintage snubbe. Men nyss upptäckte jag att den är utgången och att den är slut i flera affärer vilket gjorde att jag fick lätt panik, Uret.se hade den dock hemma så jag passade på att slå till. För att vara en modern klocka så är den faktiskt inte så otrevlig men det kan ju bero på att den har en klart nostalgiskt utseende och att den inte är jättestor. Framtiden får utvisa om jag kan leva med den eller om jag får ett psyk bryt. Än så länge känns den dock helt okay.

Klockan har det långa namnet Victorinox Swiss Army Infantry Chronograph
Lada.jpg


VictorinoxInfantryChronograph.jpg


Den gör sig rätt bra i eftermiddagssol.
SwissArmy.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Har ända sedan denna släpptes för ett gäng år sedan haft ett sug efter den men har lyckats stå emot då jag egentligen är en vintage snubbe. Men nyss upptäckte jag att den är utgången och att den är slut i flera affärer vilket gjorde att jag fick lätt panik, Uret.se hade den dock hemma så jag passade på att slå till. För att vara en modern klocka så är den faktiskt inte så otrevlig men det kan ju bero på att den har en klart nostalgiskt utseende och att den inte är jättestor. Framtiden får utvisa om jag kan leva med den eller om jag får ett psyk bryt. Än så länge känns den dock helt okay.

Klockan har det långa namnet Victorinox Swiss Army Infantry Chronograph
Lada.jpg


VictorinoxInfantryChronograph.jpg


Den gör sig rätt bra i eftermiddagssol.
SwissArmy.jpg
Stiligt. Det är lume på loggan - skulle vara kul att se ett mörkerfoto...
 
Nu har paketet från tjejen legat framför TV:n i en månad, bara för att retas... Har försökt deala mig till att få öppna det i förtid - utan lycka. Tjatat om att jag har velat ha det här bandet ett tag men har ärligt talat tyckt att det kostat lite väl mycket utan att veta om det passar på mina små handleder eller inte. Landar norr om 2000 kr efter tull... Men oj, vad det sitter bra! Jag har många band men detta tar priset. Passformen out of the box är grym, annars brukar man behöva bära bandet ett tag för att göra det bekvämt men här behövs inte sånt. Mjukt, följsamt och elegant...

Har bara Speedmastern tillgänglig idag men det ska bli kul att prova på min Datejust 1601 och jag kanske bjuder på en färgexplosion om bandet passar på min Reverso Rouge.

"This is the strap we dream of wearing on a rose gold chronograph while driving a 1950s Alfa Giulietta to a weekend at Villa d'Este. It gives you that exotic, la dolce vida feeling, so pair it accordingly."
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


"As if it were designed for Marcello Mastroianni himself, this strap was practically born to be on the wrist of the elegant Italian men that made vintage watch collecting what it is today"

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Omega Speedmaster 145.022 -79 x
Hodinkee Textured Tan Calfskin
Gillar bandet skarpt! Om du har tid eller ork hade en wristshot på lite längre håll uppskattas.
 
Topp