• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Skanvik

Cartier
Igår nådde jag en milstolpe i mitt liv.
Yrkesmässigt men även på det personliga planet.
Så för att markera denna livshändelse på stegade jag in på Nymans på vinst och förlust.
Och se på fan. De hade modellen inne i det rätta utförandet!

Efter en snabb fika med flickvännen runt hörnet där jag räknade och funderade febrilt så kom vi fram till att ett bättre skäl att köpa denna klocka finns inte. Hur kan man värja sig mot argumentet: "jag tycker du är värd den klockan älskling"?
Men för att det skulle kännas rätt så behövde det ske just denna dag.
Så 15 minuter innan stängning så gick vi tillbaka och bad dem ta fram klockan igen :)

Det här är faktisk min första klocka med guldlänk. Har tyckt att helguld inte passat på mig och har föredragit guld med läderarmband men nu var det "all in" som gällde :)
Dessutom min första gul-guld klocka! Är egentligen en rosé-guld kille men jag tycker att Rolex rosé guld (everrose) blir lite för mycket kopparton när hela klockan är i det materialet så gult guld blev perfekt :)

Nåväl, här är den. Rolex 118238 Day-Date i 36mm!
Jag känner mig som Pablo Escobar, men på ett bra sätt ;)

Stort tack till @Nymans Ur 1851 för service i toppklass som vanligt :)
IMG_6445.JPG


IMG_6447.JPG


IMG_6448.JPG


IMG_6456.JPG

Grymt fin klocka! Grattis till både klocka och framgång!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Gratulerar! Mycket trevlig klocka.
Gratulerar till en riktig Kanonklocka :cool:
Stor tumme upp. Underbar klocka och grattis till ett mycket fint köp.
Jävligt Nice. Börjar bli väldigt sugen på PO, dock mindre size för min del. Grattis!
Tack skall ni ha ! Min första PO. Känns väldigt solid, närmast oförstörbar :) Färgen känns helt rätt också. Loggade in och kollade testprotokollet från METAS...
METAS.JPG
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
I dag var det så dags för min egen julklapp till mig själv att anlända. Jag kände att jag var tvungen att köpa något att trösta mig med, eftersom min kinesiska designklocka inte visade sig tåla de små tester jag utsatte den för.

Modellen det rör sig om är en Orient "Polaris" DJ05001W. Roséguldfärgad med vit urtavla på brunt läderband. Inuti finns Orients eget inhouse-verk 40P51 - automatiskt med möjlighet till handuppdragning och med hackande sekundvisare. Komplikationerna innefattar datum, 24-timmars/GMT-hand och gångreservmätare. 42 millimeter mäter den tvärsöver, och den sticker ut ca 12 mm från handleden. Klockan är skyddad av ett safirglas.

Då kör vi!

20170103_131130.jpg

20170103_131145.jpg
20170103_131243.jpg
20170103_131453.jpg
20170103_131612.jpg
20170103_131817.jpg
20170103_133208.jpg
20170103_134644.jpg
 
Topp