• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Nicke L

Audemars
2-Faktor
IMG_1993.JPG

Grattis till den snyggingen!
 
J

Jackson

Guest
Jag klickade hem en ny Seiko SNSX77J1 från creationwatches i torsdags och idag kom den! Väldigt snabb leverans från Singapore måste jag säga.
Jag hade hittat en klocka jag tyckte var fin och för ca 810kr var det värt att testa, inte så mycket om man blir blåst kände jag (även fast folk sagt att det är safe) så jag klippte till direkt.
Mitt första intryck är liknelsen av 116200 och att den ser ut att kosta mer än 800kr. Jag tycker den är otroligt skön på handleden, skön tyngd, grym blå tavla och ett härligt rassel i länken.
Den kom med arabisk! och engelsk dagvisning. Min första nya klocka för i år och jag känner att det inte är den sista.
Som student kommer jag få Hålla i slantarna och detta forum hjälper inte till att minska suget efter nya ur. Men jag får hålla mig till billigare och kanske vintage till jag börjar jobba igen Här kommer lite bilder!
IMG_0164.JPG
IMG_0165.JPG
Saxen fick agera paketöppnare!
IMG_0166.JPG
IMG_0167.JPG
Instruktionsbok samt stämplat garantikort därtill.
IMG_0168.JPG
Här kommer skönheten
IMG_0169.JPG
IMG_0171.JPG
Kul med glasbaksida på en så pass billig klocka!
IMG_0173.JPG
Obligatorisk wristshot med storebror SRP779 i bakgrunden. Tack för mig
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag klickade hem en ny Seiko SNSX77J1 från creationwatches i torsdags och idag kom den! Väldigt snabb leverans från Singapore måste jag säga.
Jag hade hittat en klocka jag tyckte var fin och för ca 810kr var det värt att testa, inte så mycket om man blir blåst kände jag (även fast folk sagt att det är safe) så jag klippte till direkt.
Mitt första intryck är liknelsen av 116200 och att den ser ut att kosta mer än 800kr. Jag tycker den är otroligt skön på handleden, skön tyngd, grym blå tavla och ett härligt rassel i länken.
Den kom med arabisk! och engelsk dagvisning. Min första nya klocka för i år och jag känner att det inte är den sista.
Som student kommer jag få Hålla i slantarna och detta forum hjälper inte till att minska suget efter nya ur. Men jag får hålla mig till billigare och kanske vintage till jag börjar jobba igen Här kommer lite bilder!
IMG_0164.JPG
IMG_0165.JPG
Saxen fick agera paketöppnare!
IMG_0166.JPG
IMG_0167.JPG
Instruktionsbok samt stämplat garantikort därtill.
IMG_0168.JPG
Här kommer skönheten
IMG_0169.JPG
IMG_0171.JPG
Kul med glasbaksida på en så pass billig klocka!
IMG_0173.JPG
Obligatorisk wristshot med storebror SRP779 i bakgrunden. Tack för mig
Grattis. Seiko är aldrig fel.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
C24 från en handlare i Tyskland!
Chrono-world24.de
Ok. Vill inte på något sätt förstöra glädjen, men den ser ut att ha fått en ganska omild behandling i form av borstning på ovansidan luggarna. Det ser inte ut att vara särskilt bra gjort.
Tänkte ifall den kom från en privatperson eller liknande som fått för sig att ta bort lite smårepor.

Hade velat höra det ifall jag var du, sorry ifall det är inte är fallet. :)
 

Snilsson

Cartier
Ok. Vill inte på något sätt förstöra glädjen, men den ser ut att ha fått en ganska omild behandling i form av borstning på ovansidan luggarna. Det ser inte ut att vara särskilt bra gjort.
Tänkte ifall den kom från en privatperson eller liknande som fått för sig att ta bort lite smårepor.

Hade velat höra det ifall jag var du, sorry ifall det är inte är fallet. :)
Jo det har du ju helt rätt i, det har jag varit för ivrig för att se och jag uppskattar din ärlighet även om det suger.:( Vad hade du gjort? Första känslan är att skicka tillbaka
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
IMG_1915.JPG
[/QUOTE]
Ja givetvis, de är dock lågupplösta så det är inget som syns där. Naiv som man är så tänkte man att en Sub från 2014 inte kan vara så misshandlad
Tråkigt sånt där.
Bilden på kronan ser också skum ut, höger bandhorn i bilden ser mycket rundare ut än vänstra, eller så är det bara ljuset som faller konstigt?
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Jag klickade hem en ny Seiko SNSX77J1 från creationwatches i torsdags och idag kom den! Väldigt snabb leverans från Singapore måste jag säga.
Jag hade hittat en klocka jag tyckte var fin och för ca 810kr var det värt att testa, inte så mycket om man blir blåst kände jag (även fast folk sagt att det är safe) så jag klippte till direkt.
Mitt första intryck är liknelsen av 116200 och att den ser ut att kosta mer än 800kr. Jag tycker den är otroligt skön på handleden, skön tyngd, grym blå tavla och ett härligt rassel i länken.
Den kom med arabisk! och engelsk dagvisning. Min första nya klocka för i år och jag känner att det inte är den sista.
Som student kommer jag få Hålla i slantarna och detta forum hjälper inte till att minska suget efter nya ur. Men jag får hålla mig till billigare och kanske vintage till jag börjar jobba igen Här kommer lite bilder!
IMG_0164.JPG
IMG_0165.JPG
Saxen fick agera paketöppnare!
IMG_0166.JPG
IMG_0167.JPG
Instruktionsbok samt stämplat garantikort därtill.
IMG_0168.JPG
Här kommer skönheten
IMG_0169.JPG
IMG_0171.JPG
Kul med glasbaksida på en så pass billig klocka!
IMG_0173.JPG
Obligatorisk wristshot med storebror SRP779 i bakgrunden. Tack för mig
En fin klocka för liten peng. Grattis.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ok. Vill inte på något sätt förstöra glädjen, men den ser ut att ha fått en ganska omild behandling i form av borstning på ovansidan luggarna. Det ser inte ut att vara särskilt bra gjort.
Tänkte ifall den kom från en privatperson eller liknande som fått för sig att ta bort lite smårepor.

Hade velat höra det ifall jag var du, sorry ifall det är inte är fallet. :)

Ja givetvis, de är dock lågupplösta så det är inget som syns där. Naiv som man är så tänkte man att en Sub från 2014 inte kan vara så misshandlad

Satan va trist när du hittat en med perfekt centrerad krona. Har den perfekta former i övrigt kan ju en duktig AD-urmakare fixa till en bra borstning. Bara kronan gör ju att man går igång på den där. :) Svårt beslut.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag skickade bilderna i ett mail till företaget nu i hopp om att få returnera. Det känns bara som "skadat gods" nu och inget vidare när det handlar om så mycket pengar.
Jag är väldigt tacksam att du sa till!
Tradig vändning på en annars mycket trevlig klocka, hoppas verkligen allt löser sig!
 
Topp