• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Vad skönt att höra och kul att du har kvar den :) denna kommer förhoppningsvis aldrig att säljas.
Håller tummarna för det:) Min har gått från att ha varit med överallt och varit uppskattad som inget annat till att användas mer sällan då den slåss med betydligt dyrare och hantverksmässigt mer intressanta klockor och glädjen har delvis övergått till att handla om vilken trevlig resa vi haft ihop och vilket intresse den väckt hos mig. Grym allrounder som alltid kommer ha sin plats helt enkelt :)
 

exaudi

Omega
Nu har jag precis hämtat ut min första "riktiga" klocka, om man bortser från min häftiga G-shock (ping @jabla :p). Har nyligen fyllt 25 så det är en lite sen födelsedagspresent.

IMAG0017.jpg
IMAG0020.jpg
IMAG0022.jpg
IMAG0028.jpg
Grattis! :)
 

cheklund

Omega
Fick hem ett paket av en trevlig kille här på KS, ingick gjorde tydligen en rulle bubbelplast och en rulle tejp:

b5PDSbF.jpg


Miljövänlig och snål som jag är, så plockade jag försiktigt av tejpen (tog säkert 45 minuter), så att bubbelplasten kan återanvändas.

s5V7Ru9.jpg


0ZGbVni.jpg


Postnord gjorde sin sak.

4ocGZxq.jpg


g1dIqgJ.jpg


Pannkakor dagen till ära.

ubJVCV3.jpg
Gillar miljömedvetenheten och självklart klockan;) Grattis!
 

cheklund

Omega
Idag kom ett paket :D
IMG_4494.JPG

Spännande! :)
IMG_4495.JPG

Något vitt skymtar....
IMG_4496.JPG

IMG_4497.JPG

Känns bekant ;)
IMG_4498.JPG

Locket är avlyft...
IMG_4499.JPG

Börjar kännas riktigt bra :D
IMG_4500.JPG

Och nu ännu lite bättre....:rolex:
IMG_4501.JPG

Nu tittar den fantastiska oliven fram :)
IMG_4502.JPG

Välkommen till familjen OP 114200 :D
IMG_4503.JPG

Grönt är skönt
IMG_4505.JPG

IMG_4507.JPG

IMG_4508.JPG

Och så givetvis en obligatorisk wristshot :D
IMG_4510.JPG


IMG_4509.JPG

Känns fantastiskt fin och smäcker :)
Trevlig kväll alla KS:are
Grattis! Vilken härlig taval!!!
 

Guden

Cartier
Innan klockintresset tog fart, var det två klockor som jag hade möjlighet att ha på handleden och en som jag hade som "drömklocka" på den tiden.
När jag började hänga på KS mer och mer så märkte jag att mina tre klockor kom tillbaka i tankarna hur mycket jag än velade fram och tillbaka mellan alla hundratals klockor man blir småkär i längs vägen.

De två första riktiga klockor som jag testade på handleden via vänner:
Omega Speedmaster
Rolex Datejust 16013

"Drömklockan":
Omega SMP

Speedyn köptes sprillans ny via Rob. E's julerbjudande 2015 efter att jag hade tagit examen (finns en paketöppningstråd). Nu var det dags att köpa min EFTERLÄNGTADE, första Rolex! Hade precis kommit hem från jobbet och lagt mig på sängen helt utslagen när jag drar upp KS på mobilen och ser det plinga till i notiserna. BAM Rolex 16013! Snabbt PM till @Ministern "Jag köper den." - hade nöjet att möta upp denna trevlige herre i huvudstaden och köpet var fullbordat!

NÖJD! Dödskär i denna lilla jävel.


IMG_9493.JPG
IMG_9505.JPG
IMG_9509.JPG
IMG_9512.JPG


Omega SMPc, I'm coming for you...
 

Bilagor

  • IMG_9514.JPG
    IMG_9514.JPG
    120.3 KB · Visningar: 39

Ministern

Founder
2-Faktor
Innan klockintresset tog fart, var det två klockor som jag hade möjlighet att ha på handleden och en som jag hade som "drömklocka" på den tiden.
När jag började hänga på KS mer och mer så märkte jag att mina tre klockor kom tillbaka i tankarna hur mycket jag än velade fram och tillbaka mellan alla hundratals klockor man blir småkär i längs vägen.

De två första riktiga klockor som jag testade på handleden via vänner:
Omega Speedmaster
Rolex Datejust 16013

"Drömklockan":
Omega SMP

Speedyn köptes sprillans ny via Rob. E's julerbjudande 2015 efter att jag hade tagit examen (finns en paketöppningstråd). Nu var det dags att köpa min EFTERLÄNGTADE, första Rolex! Hade precis kommit hem från jobbet och lagt mig på sängen helt utslagen när jag drar upp KS på mobilen och ser det plinga till i notiserna. BAM Rolex 16013! Snabbt PM till @Ministern "Jag köper den." - hade nöjet att möta upp denna trevlige herre i huvudstaden och köpet var fullbordat!

NÖJD! Dödskär i denna lilla jävel.


IMG_9493.JPG
IMG_9505.JPG
IMG_9509.JPG
IMG_9512.JPG


Omega SMPc, I'm coming for you...

Lookin good!
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Innan klockintresset tog fart, var det två klockor som jag hade möjlighet att ha på handleden och en som jag hade som "drömklocka" på den tiden.
När jag började hänga på KS mer och mer så märkte jag att mina tre klockor kom tillbaka i tankarna hur mycket jag än velade fram och tillbaka mellan alla hundratals klockor man blir småkär i längs vägen.

De två första riktiga klockor som jag testade på handleden via vänner:
Omega Speedmaster
Rolex Datejust 16013

"Drömklockan":
Omega SMP

Speedyn köptes sprillans ny via Rob. E's julerbjudande 2015 efter att jag hade tagit examen (finns en paketöppningstråd). Nu var det dags att köpa min EFTERLÄNGTADE, första Rolex! Hade precis kommit hem från jobbet och lagt mig på sängen helt utslagen när jag drar upp KS på mobilen och ser det plinga till i notiserna. BAM Rolex 16013! Snabbt PM till @Ministern "Jag köper den." - hade nöjet att möta upp denna trevlige herre i huvudstaden och köpet var fullbordat!

NÖJD! Dödskär i denna lilla jävel.


IMG_9493.JPG
IMG_9505.JPG
IMG_9509.JPG
IMG_9512.JPG


Omega SMPc, I'm coming for you...
Stort grattis! Riktigt fin. Det är du och Patrick Bateman i American Psycho nu ;)
IMG_1212.JPG
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Veckans klockinköp :)

FullSizeRender.jpg-2.jpeg

En till :rolex:

IMG_7490.JPG.jpeg

Japp en till Datejust :p Ref: 178274, Z-serie. Fullset och nyservad :)
31 mm, som jag suktat efter sen jag prövade i höstas.
FullSizeRender.jpg-1.jpeg

Paret bredvid varandra..
FullSizeRender.jpg.jpeg


Tanken är att avyttra 36an, och jakten på en ny tavla till 31an kan börja :happyhappy:

PS. Vill påminna/tipsa alla som gjort inköp (och sålt) om klocksnacks insamling till Barncancerfonden. En tia (eller valfri summa) per affär tycker jag är en fin gest :)
https://klocksnack.se/threads/klocksnacks-10-per-klocka-insamling-barncancerfonden.3211/
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Veckans klockinköp :)

FullSizeRender.jpg-2.jpeg

En till :rolex:

IMG_7490.JPG.jpeg

Japp en till Datejust :p Ref: 178274, Z-serie. Fullset och nyservad :)
31 mm, som jag suktat efter sen jag prövade i höstas.
FullSizeRender.jpg-1.jpeg

Paret bredvid varandra..
FullSizeRender.jpg.jpeg


Tanken är att avyttra 36an, och jakten på en ny tavla till 31an kan börja :happyhappy:

PS. Vill påminna/tipsa alla som gjort inköp (och sålt) om klocksnacks insamling till Barncancerfonden. En tia (eller valfri summa) per affär tycker jag är en fin gest :)
https://klocksnack.se/threads/klocksnacks-10-per-klocka-insamling-barncancerfonden.3211/
Stort grattis! Nya låset är magiskt :)
 
D

Deleted member 14209

Guest
Veckans klockinköp :)

FullSizeRender.jpg-2.jpeg

En till :rolex:

IMG_7490.JPG.jpeg

Japp en till Datejust :p Ref: 178274, Z-serie. Fullset och nyservad :)
31 mm, som jag suktat efter sen jag prövade i höstas.
FullSizeRender.jpg-1.jpeg

Paret bredvid varandra..
FullSizeRender.jpg.jpeg


Tanken är att avyttra 36an, och jakten på en ny tavla till 31an kan börja :happyhappy:

PS. Vill påminna/tipsa alla som gjort inköp (och sålt) om klocksnacks insamling till Barncancerfonden. En tia (eller valfri summa) per affär tycker jag är en fin gest :)
https://klocksnack.se/threads/klocksnacks-10-per-klocka-insamling-barncancerfonden.3211/

Snygg! 31 mm är i mitt tycke mer feminin och därmed finare ;)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Snygg! 31 mm är i mitt tycke mer feminin och därmed finare ;)
Ja jag gillar dj :)
Ja det var därför det fick bli en 31 mm. Jag har så smala handleder så 36mm såg lite för stor ut i mina ögon. 31an blir perfekt, det är bara tavlan jag inte riktigt är kompis med, än iaf. Romerska siffror är inte riktigt min grej, speciellt inte på en sån pass liten klocka, tycker tavlan blir ännu mindre än vad den redan är.
 

Man

Rolex
Veckans klockinköp :)

FullSizeRender.jpg-2.jpeg

En till :rolex:

IMG_7490.JPG.jpeg

Japp en till Datejust :p Ref: 178274, Z-serie. Fullset och nyservad :)
31 mm, som jag suktat efter sen jag prövade i höstas.
FullSizeRender.jpg-1.jpeg

Paret bredvid varandra..
FullSizeRender.jpg.jpeg


Tanken är att avyttra 36an, och jakten på en ny tavla till 31an kan börja :happyhappy:

PS. Vill påminna/tipsa alla som gjort inköp (och sålt) om klocksnacks insamling till Barncancerfonden. En tia (eller valfri summa) per affär tycker jag är en fin gest :)
https://klocksnack.se/threads/klocksnacks-10-per-klocka-insamling-barncancerfonden.3211/
Snyggt!!
 
Topp