• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Hylve

Omega
WP_20170214_16_54_08_Pro.jpg
Äntligen är 5 veckors väntan över. Hämtade ut den idag rykande färsk från Schweiz. Är lite som ett barn på julafton, tittar på klockan hela tiden, vänder och vrider, lägger den mot örat och lyssnar på gången. Ja jag är oerhört glad och nöjd. (Ja förlåt att det inte blev bilder på själva paketöppningen, men jag hämtade ju ut den i butiken och fick den direkt på armen).
Grattis! :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vaknade upp någonstans mellan Berlin och Abu Dhabi, på väg till Thailand. Kallsvettig insåg jag att jag saknar en riktig beachbeater.

Inte fan vågar jag släpa länken till min Hydroconquest i vit, finkornig sand dagarna i ända.. 300 m vattentäthet gör sig trots allt bäst framför grillen.

Sagt och gjort, sprintade genom terminalen för att hitta nåt "vettigt". Lyckades även få prisuppgift på en Tag Heuer Calibre 5 som jag skamlöst tänker pruta ned och eventuellt slå till på under hemresan.

Är 15% väl magstarkt på en, i den tämligen sjuka klockvärlden, så "billig" klocka? Till saken hör att den var ganska bra prissatt, 7-8000 under svenska listpris... Och är det nån som har knas på vad ett brunt originalläder kostar att köpa till?

Nåväl! Beachbeater var det. Jag presenterar:

Casio G-Shock G-7900A!
200 vattentät, en självklarhet!
Världstidszoner, smidigt då man kliver av planet och är full på bjudspriten!
Koll på tidvattnet.. Inte läst instruktionerna ännu, men låter som sjukt nödvändigt för en beachbeater!
Två stoppur så man kan klocka bägge ungarnas dyk!
Alarm så man inte missar Minidisco med Lollo och Bernie!
Vit, vilket kontrasterar bra mot solbrännan!
Stooooooor och täcker hela handleden, vilket sparar in på solskyddsfaktorn!

Slutligen, det nostalgiska värdet i att återigen äga en G-shock!

Grattis! Också en av de skönaste G's tycker jag personligen (av de jag provat) :)
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Two’s company, three’s a crowd – eller?

Som jag skrev i tråden https://klocksnack.se/threads/2-subdial-panda-från-ca-1965-1975.66964/#post-1725260 så har jag tänkt mig prova lite olika modeller tills jag hittar en ”sure keeper” och jag har just fått hem den tredje, ”head only” men det skall jag snart ordna till.

Denna gång är det (åtminstone enligt OnTheDash) en ”poor mans Heuer”, d.v.s. en klocka som tillverkades av Heuer men såldes under ett annat varumärke, i detta fall Tradition. Precis som de två tidigare är det 2 sub dials, 36-37 mm och gissningsvis någonstans från 1965-1970. Så, över till lite bilder...

Kusinerna verkar nyfikna på paketet…
Panda 3.1.jpg


Fin liten Bulang & Sons låda…
Panda 3.2.jpg


Massa bubbelplast och sedan fanns den bara där. Ljus, lätt cremefärgad tavla - ingen tachy-skala denna gång.
Panda 3.3.jpg


Ganska höga, trapetsformade timindex med slitet lume längst ut
Panda 3.35.jpg


Fina kanter på boett och krona och runda tryck-knappar.
Panda 3.4.jpg


Och ett lite ovanligt wristshot…
Panda 3.6.jpg


Första intrycket - jag gillar den! Clean och sober med timindex långt ut på tavlan. Skall testa lite olika armbandskombinationer också.

Om det blir en keeper? Kanske, skall känna mig för ett tag nu, vi får se….

Kommentera gärna vad ni tycker - vilken är bäst? Vantage, Tradition eller Gieves?
Panda 3.7.jpg

.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Two’s company, three’s a crowd – eller?

Som jag skrev i tråden https://klocksnack.se/threads/2-subdial-panda-från-ca-1965-1975.66964/#post-1725260 så har jag tänkt mig prova lite olika modeller tills jag hittar en ”sure keeper” och jag har just fått hem den tredje, ”head only” men det skall jag snart ordna till.

Denna gång är det (åtminstone enligt OnTheDash) en ”poor mans Heuer”, d.v.s. en klocka som tillverkades av Heuer men såldes under ett annat varumärke, i detta fall Tradition. Precis som de två tidigare är det 2 sub dials, 36-37 mm och gissningsvis någonstans från 1965-1970. Så, över till lite bilder...

Kusinerna verkar nyfikna på paketet…
Panda 3.1.jpg


Fin liten Bulang & Sons låda…
Panda 3.2.jpg


Massa bubbelplast och sedan fanns den bara där. Ljus, lätt cremefärgad tavla - ingen tachy-skala denna gång.
Panda 3.3.jpg


Ganska höga, trapetsformade timindex med slitet lume längst ut
Panda 3.35.jpg


Fina kanter på boett och krona och runda tryck-knappar.
Panda 3.4.jpg


Och ett lite ovanligt wristshot…
Panda 3.6.jpg


Första intrycket - jag gillar den! Clean och sober med timindex långt ut på tavlan. Skall testa lite olika armbandskombinationer också.

Om det blir en keeper? Kanske, skall känna mig för ett tag nu, vi får se….

Kommentera gärna vad ni tycker - vilken är bäst? Vantage, Tradition eller Gieves?
Panda 3.7.jpg

.
Grattis. Vantage för min del. Det behövs en skala... :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Two’s company, three’s a crowd – eller?

Som jag skrev i tråden https://klocksnack.se/threads/2-subdial-panda-från-ca-1965-1975.66964/#post-1725260 så har jag tänkt mig prova lite olika modeller tills jag hittar en ”sure keeper” och jag har just fått hem den tredje, ”head only” men det skall jag snart ordna till.

Denna gång är det (åtminstone enligt OnTheDash) en ”poor mans Heuer”, d.v.s. en klocka som tillverkades av Heuer men såldes under ett annat varumärke, i detta fall Tradition. Precis som de två tidigare är det 2 sub dials, 36-37 mm och gissningsvis någonstans från 1965-1970. Så, över till lite bilder...

Kusinerna verkar nyfikna på paketet…
Panda 3.1.jpg


Fin liten Bulang & Sons låda…
Panda 3.2.jpg


Massa bubbelplast och sedan fanns den bara där. Ljus, lätt cremefärgad tavla - ingen tachy-skala denna gång.
Panda 3.3.jpg


Ganska höga, trapetsformade timindex med slitet lume längst ut
Panda 3.35.jpg


Fina kanter på boett och krona och runda tryck-knappar.
Panda 3.4.jpg


Och ett lite ovanligt wristshot…
Panda 3.6.jpg


Första intrycket - jag gillar den! Clean och sober med timindex långt ut på tavlan. Skall testa lite olika armbandskombinationer också.

Om det blir en keeper? Kanske, skall känna mig för ett tag nu, vi får se….

Kommentera gärna vad ni tycker - vilken är bäst? Vantage, Tradition eller Gieves?
Panda 3.7.jpg

.

Mitten och höger, vantage ser trist ut mot dem och föredrar boetten på dessa. Men fina alla tre :) Grattis!
 

seaton86

Breitling
WP_20170214_16_54_08_Pro.jpg
Äntligen är 5 veckors väntan över. Hämtade ut den idag rykande färsk från Schweiz. Är lite som ett barn på julafton, tittar på klockan hela tiden, vänder och vrider, lägger den mot örat och lyssnar på gången. Ja jag är oerhört glad och nöjd. (Ja förlåt att det inte blev bilder på själva paketöppningen, men jag hämtade ju ut den i butiken och fick den direkt på armen).
Vill ha! :)
 

Maer

Cartier
Glömde fota under paketuppningen, dock är det inte så tillfredsställande förpackning klockan kommer i. Men vilken klocka som ligger i den där billiga boxen. Är långt över vad min förväntan va. Efter 1 dag felar den inte ens en halv sekund. Sjukt imponerande med tanke på priset. Här kommer iaf ett wrist shot på den.

Edit: inte ens en halv sekund per dygn är iofs imponerande oavsett prisklass!
IMAG1968.jpg
 

TTTomas

Omega
2-Faktor
Vab med tvååringen idag. En sån dag då man dyker ner i lådan med oöppnade grejer man köpt till en regnig dag. Denna från TGR.
20170217_090600.jpg

Och går man ut så ska den naturligvis sitta ovanpå vanten. Annars ser man ju den inte.
20170217_160429.jpg

#klartgrabbenskahaenklocka
#mycketklockaförpengen
#gårsomenkvartsska

Någon som vet var man får tag på ett sådant premiumgummi med bilmotiv i 22mm?
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Jamen då var det dags igen.
Trots att jag dyrt och heligt lovat mig själv att 2017 skulle bli ett år präglat av återhållsamhet och nykterhet tog det inte lång tid innan jag ångrade mig. Jag tilltalas vansinnigt mycket av militärstuk på klockor och nu när ryssen är så nära kändes det mer aktuellt än någonsin att skaffa en egen militärinspirerad klocka. Den gamle sjöbusen @JohnZ hade sedan en tid tillbaka viftat med sin Bulova framför näsan på mig och när han sent en kväll PMade och kom med ett fantastiskt erbjudande kunde jag bara inte säga nej. En sjörullad klocka är dessutom inte fy skam. Min morfar jobbade på bank förr och fick under många år sjörullad whisky i julklapp. När centrala ledningen byttes ut rensades det även i julklappsfloran och de uppskattade julklapparna byttes ut mot slipsar. Inte lika uppskattat.
Men som sagt, en klocka som kanske inte korsat ekvatorn men väl Göta Älv åtminstone en gång är ju vansinnigt exotiskt för en landkrabba som jag.
Över till uret.
Skamlöst stulna specs från Uret.se.
Material & Utförande
Modell: 96A102
Serie: Dress
Typ: Herrklocka, dressmodell
Diameter: Ø 40 mm
Tjocklek: 10 mm
Boett: Stål
Baksida boett: Solid
Armband: Grönt textil
Urtavla: Svart med självlysande markeringar arabiska siffor, självlysande visare
Spänne: Bygelspänne i stål
Glas: Mineral, splitterfritt
Bezel (ring): Stål
Urverk & Funktioner
Urverkstyp: Kvarts (batteridrivet)
Sekundvisare: Tickande
Vattenskydd: 3 ATM
Funktioner: Separat sekundvisning
IMG_4694.JPG

Jag fick med ett himla snyggt mockaband också!
IMG_4697.JPG

IMG_4698.JPG

IMG_4700.JPG

IMG_4701.JPG

Rasande nöjd.
Tack för smidig affär @JohnZ!
 
Senast ändrad:

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jamen då var det dags igen.
Trots att jag dyrt och heligt lovat mig själv att 2017 skulle bli ett år präglat av återhållsamhet och nykterhet tog det inte lång tid innan jag ångrade mig. Jag tilltalas vansinnigt mycket av militärstuk på klockor och nu när ryssen är så nära kändes det mer aktuellt än någonsin att skaffa en egen militärinspirerad klocka. Den gamle sjöbusen @JohnZ hade sedan en tid tillbaka viftat med sin Bulova framför näsan på mig och när han sent en kväll PMade och kom med ett fantastiskt erbjudande kunde jag bara inte säga nej. En sjörullad klocka är dessutom inte fy skam. Min morfar jobbade på bank förr och fick under många år sjörullad whisky i julklapp. När centrala ledningen byttes ut rensades det även i julklappsfloran och de uppskattade julklapparna byttes ut mot slipsar. Inte lika uppskattat.
Men som sagt, en klocka som kanske inte korsat ekvatorn men väl Göta Älv åtminstone en gång är ju vansinnigt exotiskt för en landkrabba som jag.
Över till uret.
Skamlöst stulna specs från Uret.se.
Material & Utförande
Modell: 96A102
Serie: Dress
Typ: Herrklocka, dressmodell
Diameter: Ø 40 mm
Tjocklek: 10 mm
Boett: Stål
Baksida boett: Solid
Armband: Grönt textil
Urtavla: Svart med självlysande markeringar arabiska siffor, självlysande visare
Spänne: Bygelspänne i stål
Glas: Mineral, splitterfritt
Bezel (ring): Stål
Urverk & Funktioner
Urverkstyp: Kvarts (batteridrivet)
Sekundvisare: Tickande
Vattenskydd: 3 ATM
Funktioner: Separat sekundvisning
IMG_4694.JPG

IMG_4697.JPG

IMG_4698.JPG

IMG_4700.JPG

IMG_4701.JPG

Rasande nöjd.
Tack för smidig affär @JohnZ!

Cool klocka till cool tjej :pirate: Skönt att vara redo när ryssen kommer!
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Jamen då var det dags igen.
Trots att jag dyrt och heligt lovat mig själv att 2017 skulle bli ett år präglat av återhållsamhet och nykterhet tog det inte lång tid innan jag ångrade mig. Jag tilltalas vansinnigt mycket av militärstuk på klockor och nu när ryssen är så nära kändes det mer aktuellt än någonsin att skaffa en egen militärinspirerad klocka. Den gamle sjöbusen @JohnZ hade sedan en tid tillbaka viftat med sin Bulova framför näsan på mig och när han sent en kväll PMade och kom med ett fantastiskt erbjudande kunde jag bara inte säga nej. En sjörullad klocka är dessutom inte fy skam. Min morfar jobbade på bank förr och fick under många år sjörullad whisky i julklapp. När centrala ledningen byttes ut rensades det även i julklappsfloran och de uppskattade julklapparna byttes ut mot slipsar. Inte lika uppskattat.
Men som sagt, en klocka som kanske inte korsat ekvatorn men väl Göta Älv åtminstone en gång är ju vansinnigt exotiskt för en landkrabba som jag.
Över till uret.
Skamlöst stulna specs från Uret.se.
Material & Utförande
Modell: 96A102
Serie: Dress
Typ: Herrklocka, dressmodell
Diameter: Ø 40 mm
Tjocklek: 10 mm
Boett: Stål
Baksida boett: Solid
Armband: Grönt textil
Urtavla: Svart med självlysande markeringar arabiska siffor, självlysande visare
Spänne: Bygelspänne i stål
Glas: Mineral, splitterfritt
Bezel (ring): Stål
Urverk & Funktioner
Urverkstyp: Kvarts (batteridrivet)
Sekundvisare: Tickande
Vattenskydd: 3 ATM
Funktioner: Separat sekundvisning
IMG_4694.JPG

Jag fick med ett himla snyggt mockaband också!
IMG_4697.JPG

IMG_4698.JPG

IMG_4700.JPG

IMG_4701.JPG

Rasande nöjd.
Tack för smidig affär @JohnZ!
Grattis! :)
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Cool klocka till cool tjej :pirate: Skönt att vara redo när ryssen kommer!
Japp. Fråga inte vad ditt land kan göra för dig, utan vad du kan göra för ditt land, typ. Och nu är jag rustad och redo.
Tack!
Ja, visst är den:) Tack!
Grattis! @Urkvinnan den ser trevlig ut.
Nästa gång får det bli en Vostok så du smälter in när Ryssen kommer. :)
Tackar. Ja, jag är som sagt nöjd. Vill passa på att rätta inlägget. Det var ju inte @JohnZ som PMade sent. Det var bara jag som läste sent. Rätt ska va' rätt.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Glömde fota under paketuppningen, dock är det inte så tillfredsställande förpackning klockan kommer i. Men vilken klocka som ligger i den där billiga boxen. Är långt över vad min förväntan va. Efter 1 dag felar den inte ens en halv sekund. Sjukt imponerande med tanke på priset. Här kommer iaf ett wrist shot på den.

Edit: inte ens en halv sekund per dygn är iofs imponerande oavsett prisklass!
IMAG1968.jpg
Stilig den där! Var handlade du ifrån?
 
Topp