• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Moonphase

Omega
2-Faktor
Haft ögonen på denna ett bra tag och förra veckan dök en upp på K&S, kände att det var läge att testa! -Longines Heritage Diver 1967.

Uppfattning hittills: Fantastisk tavla och bezel. En rejäl och tung pjäs som bygger en del på höjden, trots detta oväntat bekväm på handleden. Länken är dock inget att hurra över. Lite rasslig och kunde haft lite mer borstade ytor då den är i "blingigaste" laget för min smak, speciellt ändlänkarna. Känns som Longines kan förbättra på länkfronten helt enkelt. Har därför beställt ett Gummitropic som är på ingång då jag oavsett tror att den gör sig bättre på något svart band. Oskruvade pushers och 300m wr är väldigt uppskattat dessutom! Än så länge väldigt nöjd!




hpLzwmu.jpg


Riktigt snygg, grattis
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Häromdagen va jag och några till på Breitling event hos Eriksson i Sumpan.
Där och då spanade man snabbt igenom sortimentet men inget som direkt fastnade i hjärtat.
Småpratade lite med @RicVin (trevlig herre) och han säger något om "den gula va trevlig".
Fick dubbelvända tillbaka till bordet för att titta en gång till och känna lite närmare.
Tyngden, färgen fick hjärtat att dubbelskutta lite:
IMG_0772.JPG

Vet att @JensBP och @xHenke har postat några bilder på gula Breitling men inget mer än "Meh, okey klocka, konstig färg" har dykt upp i skallen på en.
Men den är mycket finare live än på bild.
Frågar om den finns i svart och en trevlig Breitling person säger "jo visst" och visaren bild på iPad:
IMG_0779.JPG


BAM, BOM och Holy shit jag var såld.
"Men den är limiterad till 1000ex så priset är en hel del upp ifrån den i vanliga stål"
Fasiken.
Låter det gro i skallen och förhoppningsvis har jag glömt bort den imorgon efter när ölen och alkoholen har lämnat kroppen.
Den natten sov jag 2-3 timmar och när morgonen kom för att åka till jobbet va det första jag gjorde va att boka tid hos min lokala klockdealer.
De hade en inne. Torsdag kväll kär, fredag provad, lördag köpt :)
IMG_0802.JPG

IMG_0803.JPG

IMG_0804.JPG

IMG_0805.JPG

IMG_0807.JPG

IMG_0808.JPG
Grym klocka @sherwan och ett stort grattis!
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Så kom den dagen. Efter lång tids sparande, testande, funderande och velande hade jag bestämt mig. 30-årsklockan skulle införskaffas. Tillsammans med en vän tog vi så tåget. Från:
IMG_5554.JPG

Till:
IMG_5555.JPG

Väl i Vässan styrde vi kosan mot:
IMG_5558.JPG

Vi hade bokat varsin klocka och dessa skulle hämtas ut.
IMG_5562.JPG

Även om många olika alternativ till min 30-årsklocka har varit attraktiva är det ingen som har känts så självklar, talat så mycket till mig och känts så mycket som "min klocka" som Rolex Explorer.
IMG_5563.JPG

Jag kan inte sluta stirra på min handled!
IMG_5569.JPG
Stort grattis till födelsedagen och en grym klocka!
 

Padde

Breitling
Glömde fota under paketuppningen, dock är det inte så tillfredsställande förpackning klockan kommer i. Men vilken klocka som ligger i den där billiga boxen. Är långt över vad min förväntan va. Efter 1 dag felar den inte ens en halv sekund. Sjukt imponerande med tanke på priset. Här kommer iaf ett wrist shot på den.

Edit: inte ens en halv sekund per dygn är iofs imponerande oavsett prisklass!
IMAG1968.jpg
Grymt snygg!
Väldigt Clean. vad är det för ref på den? Blev sugen
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
En till snabb paketöppning, gick från en 100k klocka och tänkte äh man kan juh faktiskt få två schyssta klockor istället. Så först kom DJn och idag landa Subben :D

IMG_1378.JPG
IMG_1379.JPG
IMG_1380.JPG
IMG_1375.JPG
IMG_1377.JPG
IMG_1382.JPG


Submariner 114060
Hmm kanske kommer sakna datum men vi får se :)



Stort minus var väl att jag fick betala 450kr för korta länk hos Rob.E! (klockan ej köpt dära) Sjukt för en jävla länk. Ångrade mig som fan när jag ur butiken!
 
Senast ändrad:

Nicke L

Audemars
2-Faktor
En till snabb paketöppning, gick från en 100k klocka och tänkte äh man kan juh faktiskt få två schyssta klockor istället. Så först kom DJn och idag landa Subben :D

IMG_1378.JPG
IMG_1379.JPG
IMG_1380.JPG
IMG_1375.JPG
IMG_1377.JPG
IMG_1382.JPG


Submariner 114060
Hmm kanske kommer sakna datum men vi får se :)



Stort minus var väl att jag fick betala 450kr för korta länk hos Rob.E! (klockan ej köpt dära) Sjukt för en jävla länk. Ångrade mig som fan när jag ur butiken!
Grattis. Surt med 450:- för det enkla jobbet, men som affärsinrättning måste de tjäna sin försörjning. Är du en återkommande kund så ska du se att det kommer att ingå i besöket...grattis igen.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
En till snabb paketöppning, gick från en 100k klocka och tänkte äh man kan juh faktiskt få två schyssta klockor istället. Så först kom DJn och idag landa Subben :D

IMG_1378.JPG
IMG_1379.JPG
IMG_1380.JPG
IMG_1375.JPG
IMG_1377.JPG
IMG_1382.JPG


Submariner 114060
Hmm kanske kommer sakna datum men vi får se :)



Stort minus var väl att jag fick betala 450kr för korta länk hos Rob.E! (klockan ej köpt dära) Sjukt för en jävla länk. Ångrade mig som fan när jag ur butiken!
Grattis.

För 450:- får du en bättre skruvmejsel och en rulle målartejp. Det blir billigare i längden. Och roligare att göra det själv.
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Stort minus var väl att jag fick betala 450kr för korta länk hos Rob.E! (klockan ej köpt dära) Sjukt för en jävla länk. Ångrade mig som fan när jag ur butiken!
Ironin i att tycka det är fullt rimligt att köpa en sportklocka i stål och utan komplikationer för typ 60000kr för att sen finna det fullkomligt orimligt att pröjsa några hundra för att korta länken ;-)

Grattis till en fin klassiker :)
 
Senast ändrad:

Aubergine

Cartier
2-Faktor
Ironin i att tycka det är fullt rimligt att köpa en sportklocka i stål och utan komplikationer för typ 60000kr för att sen finna det fullkomligt orimligt att pröjsa några hundra för att korta länken ;-)

Grattis till en fin klassiker :)

Ja kan man tycka, men varit inne där med flera klockor och fått det gratis och betalat. När jag väl har betalat så har det inte kostat 450 snarare mot 250kr. Och jaa jag har köpt flera klockor av dem tidigare. Men men det är glömt nu, får njuta av klockan :)
 

-RI-

Patek
2-Faktor
En till snabb paketöppning, gick från en 100k klocka och tänkte äh man kan juh faktiskt få två schyssta klockor istället. Så först kom DJn och idag landa Subben :D

IMG_1378.JPG
IMG_1379.JPG
IMG_1380.JPG
IMG_1375.JPG
IMG_1377.JPG
IMG_1382.JPG


Submariner 114060
Hmm kanske kommer sakna datum men vi får se :)



Stort minus var väl att jag fick betala 450kr för korta länk hos Rob.E! (klockan ej köpt dära) Sjukt för en jävla länk. Ångrade mig som fan när jag ur butiken!
Grattis!
Odödlig klassiker, saknar min varje dag.
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Zenith Captain Automatic 28mm

Jag beställde en Zenith Captain på Chrono24 från Montredo I Tyskland. Trusted Checkout efter offert och hela köpet och leveransen funkade klockrent, snabb leverans med FedEx.
IMG_0128.JPG

Inga skador på emballage.
IMG_0129.JPG

Väl emballerad.
IMG_0130.JPG

Skulle komma med cert/garantibevis med tillverkarens garantier. Men med är bara dessa kort med Montredo GmbH's garantier. Kanske inte så konstigt med en nos-klocka men inte riktigt så det stod i annonsen. Kan ju vara översättare de använt som ställt till det eftersom första texten var på tyska, jag kan inte tyska.
IMG_0131.JPG

Lite udda, inte så exklusiv men ändå rätt rolig och snygg box.
IMG_0132.JPG

Öppnar boxen och tycker att de borde lagt in något emballerande inne i boxen för att fixera klockan. Klockan ser iaf grym ut och den överträffar helt klart bilderna jag sett på den.
IMG_0133.JPG

Allt håller hög finish. Länk, krona och detaljer ser verkligen bra ut. En av de bästa grejerna av allt är tavlan, den skiftar fantastiskt fint mellan ljust, nästan vitt till mörkare toner av silver. Gillar också datumförstoringen. Det bästa med klockan är helheten. Förutom att den ser liten ut så är den proportionerligt helt rätt och den känns väldigt harmonisk om man kan säga så.
IMG_0139.JPG

Då ser jag det. En liten flisa ur glaset ca en minut över elva.
Väldigt tråkigt.
Mailar direkt till Montredo och får svar omgående att de vill gärna ha bilder och att de förmodligen kan byta glaset och frågar vilken dag jag vill att de ska hämta upp klockan.

Det var ju en present så jag beslutar mig för att visa klockan för frun om det skulle vara så att hon inte gillar den, jag var ju lite osäker på storleken. Då kan de ju bara ta tillbaka den. Hon älskar den "finaste klockan jag sett" säger hon.

IMG_0140.JPG

Otroligt hur stort 28mm kan bli på en kvinnas handled.

Så en överraskning förstörd, en "trasig" klocka men en förtjust fru.

Vad ska jag göra?
skicka tillbaka och ta tillbaka pengarna?
Be dem byta glaset? I så fall måste det bli ett likadant original med förstoringen osv.
Eller pruta på priset, det syns inte om man inte tittar väldigt nära.

Ja, delade känslor kring denna leverans alltså.
 

Wheelie

Cartier
Noterar jag också att din fru är otroligt finlemmad. Den ser ut som en 44 mm ser ut på min arm, och jag har inga schwarzenegger-armar.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Haft ögonen på denna ett bra tag och förra veckan dök en upp på K&S, kände att det var läge att testa! -Longines Heritage Diver 1967.

Uppfattning hittills: Fantastisk tavla och bezel. En rejäl och tung pjäs som bygger en del på höjden, trots detta oväntat bekväm på handleden. Länken är dock inget att hurra över. Lite rasslig och kunde haft lite mer borstade ytor då den är i "blingigaste" laget för min smak, speciellt ändlänkarna. Känns som Longines kan förbättra på länkfronten helt enkelt. Har därför beställt ett Gummitropic som är på ingång då jag oavsett tror att den gör sig bättre på något svart band. Oskruvade pushers och 300m wr är väldigt uppskattat dessutom! Än så länge väldigt nöjd!

ildFGxl.jpg

fn6mLHH.jpg

DvV80jG.jpg

hpLzwmu.jpg

sIzKua8.jpg
Grattis! Dom där växer verkligen på mig :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Zenith Captain Automatic 28mm

Jag beställde en Zenith Captain på Chrono24 från Montredo I Tyskland. Trusted Checkout efter offert och hela köpet och leveransen funkade klockrent, snabb leverans med FedEx.
IMG_0128.JPG

Inga skador på emballage.
IMG_0129.JPG

Väl emballerad.
IMG_0130.JPG

Skulle komma med cert/garantibevis med tillverkarens garantier. Men med är bara dessa kort med Montredo GmbH's garantier. Kanske inte så konstigt med en nos-klocka men inte riktigt så det stod i annonsen. Kan ju vara översättare de använt som ställt till det eftersom första texten var på tyska, jag kan inte tyska.
IMG_0131.JPG

Lite udda, inte så exklusiv men ändå rätt rolig och snygg box.
IMG_0132.JPG

Öppnar boxen och tycker att de borde lagt in något emballerande inne i boxen för att fixera klockan. Klockan ser iaf grym ut och den överträffar helt klart bilderna jag sett på den.
IMG_0133.JPG

Allt håller hög finish. Länk, krona och detaljer ser verkligen bra ut. En av de bästa grejerna av allt är tavlan, den skiftar fantastiskt fint mellan ljust, nästan vitt till mörkare toner av silver. Gillar också datumförstoringen. Det bästa med klockan är helheten. Förutom att den ser liten ut så är den proportionerligt helt rätt och den känns väldigt harmonisk om man kan säga så.
IMG_0139.JPG

Då ser jag det. En liten flisa ur glaset ca en minut över elva.
Väldigt tråkigt.
Mailar direkt till Montredo och får svar omgående att de vill gärna ha bilder och att de förmodligen kan byta glaset och frågar vilken dag jag vill att de ska hämta upp klockan.

Det var ju en present så jag beslutar mig för att visa klockan för frun om det skulle vara så att hon inte gillar den, jag var ju lite osäker på storleken. Då kan de ju bara ta tillbaka den. Hon älskar den "finaste klockan jag sett" säger hon.

IMG_0140.JPG

Otroligt hur stort 28mm kan bli på en kvinnas handled.

Så en överraskning förstörd, en "trasig" klocka men en förtjust fru.

Vad ska jag göra?
skicka tillbaka och ta tillbaka pengarna?
Be dem byta glaset? I så fall måste det bli ett likadant original med förstoringen osv.
Eller pruta på priset, det syns inte om man inte tittar väldigt nära.

Ja, delade känslor kring denna leverans alltså.
Mycket stilig klocka. Grattis till din fru ;)

Det är surt när det inte blir som man tänkt sig, men tycker din fru om den och kan leva med skavankerna så behåll den. Begär prisavdrag och bjud din fru på spa för pengarna.
 

lenname

Panerai
Haft ögonen på denna ett bra tag och förra veckan dök en upp på K&S, kände att det var läge att testa! -Longines Heritage Diver 1967.

Uppfattning hittills: Fantastisk tavla och bezel. En rejäl och tung pjäs som bygger en del på höjden, trots detta oväntat bekväm på handleden. Länken är dock inget att hurra över. Lite rasslig och kunde haft lite mer borstade ytor då den är i "blingigaste" laget för min smak, speciellt ändlänkarna. Känns som Longines kan förbättra på länkfronten helt enkelt. Har därför beställt ett Gummitropic som är på ingång då jag oavsett tror att den gör sig bättre på något svart band. Oskruvade pushers och 300m wr är väldigt uppskattat dessutom! Än så länge väldigt nöjd!

ildFGxl.jpg

fn6mLHH.jpg

DvV80jG.jpg

hpLzwmu.jpg

sIzKua8.jpg
Uhhh väldigt snyggt dinka!!
Grattis mannen!!!
 
Så kom den dagen. Efter lång tids sparande, testande, funderande och velande hade jag bestämt mig. 30-årsklockan skulle införskaffas. Tillsammans med en vän tog vi så tåget. Från:
IMG_5554.JPG

Till:
IMG_5555.JPG

Väl i Vässan styrde vi kosan mot:
IMG_5558.JPG

Vi hade bokat varsin klocka och dessa skulle hämtas ut.
IMG_5562.JPG

Även om många olika alternativ till min 30-årsklocka har varit attraktiva är det ingen som har känts så självklar, talat så mycket till mig och känts så mycket som "min klocka" som Rolex Explorer.
IMG_5563.JPG

Jag kan inte sluta stirra på min handled!
IMG_5569.JPG

Fantastisk story. Gratulerar till en fin klocka, enkel, stilren, "tidlös" (ursäkta uttrycket men du förstår vad jag menar), klär i alla sammanhang. Stilig helt enkelt.
 

Myran

Omega
Haft ögonen på denna ett bra tag och förra veckan dök en upp på K&S, kände att det var läge att testa! -Longines Heritage Diver 1967.

Uppfattning hittills: Fantastisk tavla och bezel. En rejäl och tung pjäs som bygger en del på höjden, trots detta oväntat bekväm på handleden. Länken är dock inget att hurra över. Lite rasslig och kunde haft lite mer borstade ytor då den är i "blingigaste" laget för min smak, speciellt ändlänkarna. Känns som Longines kan förbättra på länkfronten helt enkelt. Har därför beställt ett Gummitropic som är på ingång då jag oavsett tror att den gör sig bättre på något svart band. Oskruvade pushers och 300m wr är väldigt uppskattat dessutom! Än så länge väldigt nöjd!

ildFGxl.jpg

fn6mLHH.jpg

DvV80jG.jpg

hpLzwmu.jpg

sIzKua8.jpg
Mycket fin!
 
Topp