• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Certina DS Action Diver - VÄRLDENS BÄSTA BEATER (Kanske?)
Efter snart ett par månaders väntan så dök äntligen min blåa Certina DS Action Diver upp. Låter mobilbilderna tala, men sorry för den dassiga bildkvalitén.

IMG_0773.jpg

Snabb leverans och väl paketerat.
IMG_0774.jpg

Cert och alla papper i sin ordning. Bra jobbat http://tidochdoft.se/

IMG_0776.jpg

Ute och innerbox. Känns lite onödigt med dubbla (trippla) emballage, men det luktar kvalité.

IMG_0777.jpg

Kan det bli bättre. Fick den kortad av leverantören till min 18.5 cm handled.

IMG_0784.jpg

Wirstshot i fönsterljus. Sitter som en smäck.

IMG_0786.jpg

En liten jämförelse med min Oris Divers Date TT1. Så lika men ändå olika.

Mina spontana intryck och konstateranden är:
- Gedigen känsla och kvalité
= Funderar på att sälja min svarta Sumo och Mako II USA edition. Känns som om dom hamnar på avbytarbänken länge nu. ;)
- Grym blå Sunburst = Gööör fräckt...
- Dual Shock = Tålig som få!
- Byggd efter ISO 6425 standard = Kan aldrig vara fel.
- Safirglas = Klarar lätt av desk-diving och säkert även Bar-diving.
- 100% Pang för pengarna = Blir inte billigare...
- Borstat hus och länk = Blir inte lika lätt repig.
- "Bara" 200 meters djup = Men spelar det egentligen någon roll? Dom flesta av oss kommer ju knappt att duscha med klockan på ändå...
- Kasst och rassligt spänne = Fattar inte varför man gör allt annat så bra men håller igen på spännet och i viss mån länken. Snacka om dumsnålt. Rättning mittåt Certina!

Gratulerar till ett bra val av klocka. Har en likadan själv, fast jag valde den i svart. Jag är 100% nöjd med min. Så ditt missnöje medspännet o länken förstår jag inte. Uppfattar inte min länk och spänne som undermålig. Den är gedigen och stabil som bandet till en stridsvagn. (men den diskusionen kan vi ta i Certina-tråden)
 

Sammeh

Cartier
Certina DS Action Diver - VÄRLDENS BÄSTA BEATER (Kanske?)
Efter snart ett par månaders väntan så dök äntligen min blåa Certina DS Action Diver upp. Låter mobilbilderna tala, men sorry för den dassiga bildkvalitén.

IMG_0773.jpg

Snabb leverans och väl paketerat.
IMG_0774.jpg

Cert och alla papper i sin ordning. Bra jobbat http://tidochdoft.se/

IMG_0776.jpg

Ute och innerbox. Känns lite onödigt med dubbla (trippla) emballage, men det luktar kvalité.

IMG_0777.jpg

Kan det bli bättre. Fick den kortad av leverantören till min 18.5 cm handled.

IMG_0784.jpg

Wirstshot i fönsterljus. Sitter som en smäck.

IMG_0786.jpg

En liten jämförelse med min Oris Divers Date TT1. Så lika men ändå olika.

Mina spontana intryck och konstateranden är:
- Gedigen känsla och kvalité
= Funderar på att sälja min svarta Sumo och Mako II USA edition. Känns som om dom hamnar på avbytarbänken länge nu. ;)
- Grym blå Sunburst = Gööör fräckt...
- Dual Shock = Tålig som få!
- Byggd efter ISO 6425 standard = Kan aldrig vara fel.
- Safirglas = Klarar lätt av desk-diving och säkert även Bar-diving.
- 100% Pang för pengarna = Blir inte billigare...
- Borstat hus och länk = Blir inte lika lätt repig.
- "Bara" 200 meters djup = Men spelar det egentligen någon roll? Dom flesta av oss kommer ju knappt att duscha med klockan på ändå...
- Kasst och rassligt spänne = Fattar inte varför man gör allt annat så bra men håller igen på spännet och i viss mån länken. Snacka om dumsnålt. Rättning mittåt Certina!

Lägger in en video från en sann Certina-ambassadör :
Tid och doft är riktigt bra! En av få fördelar med att bo i Borås är att det är nära dit:D
 

larra64

Rolex
image.jpg
image.jpg
Har kollat in den här modellen i kanske sex månader. Ska jag köpa den som sommarbeater då jag hittar den till rätt pris? Sagt och gjort. Anlände i dag. Första reaktionen är att den är stor, men inte bärs så stort och känns överraskande mångsidig så här långt. Klockan är en Panzera Aquamarine som klarar 20atm. Mer än så har jag inte behov av.
 

squba

Omega
image.jpg
image.jpg
Har kollat in den här modellen i kanske sex månader. Ska jag köpa den som sommarbeater då det dyker upp ett erbjudande? Sagt och gjort. Anlände i dag. Första reaktionen är att den är stor, men inte bärs så stort och känns överraskande mångsidig så här långt. Klockan är en Panzera Aquamarine som klarar 20atm. Mer än så har jag inte behov av.
Grym. Var köpte du den?
 
Jag hittar på massa ursäkter för att köpa nya klockor och min senaste grej är årsklocka :) det var bara en fråga om förr eller senare som den ursäkten skulle användas.
Jag köpte en klocka som jag har haft 3 gånger förut men denna gång måste den stannar då den är ju trots allt en årsklocka :) från 1983.

Äntligen förtjäna "expressen" post sitt namn då denna paket dök upp 2 dagar tidigare än beräknat :)


Hmm paket i paket?


Känns som ryska docka just nu:


Ville bara slitar av allt på en gång men jag var tvungen att lugnar ner mig för att tar några bilder för mina KS vänner ;)


Ok nästa bild är på klockan som jag tycker var lite små och att den borde vara på en kvinna :) men från min födelseår 1983 är det den klocka jag vill har:



















Inte så lite ändå :p


Tack för att ni tittar
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Certina DS Action Diver - VÄRLDENS BÄSTA BEATER (Kanske?)
Efter snart ett par månaders väntan så dök äntligen min blåa Certina DS Action Diver upp. Låter mobilbilderna tala, men sorry för den dassiga bildkvalitén.

IMG_0773.jpg

Snabb leverans och väl paketerat.
IMG_0774.jpg

Cert och alla papper i sin ordning. Bra jobbat http://tidochdoft.se/

IMG_0776.jpg

Ute och innerbox. Känns lite onödigt med dubbla (trippla) emballage, men det luktar kvalité.

IMG_0777.jpg

Kan det bli bättre. Fick den kortad av leverantören till min 18.5 cm handled.

IMG_0784.jpg

Wirstshot i fönsterljus. Sitter som en smäck.

IMG_0786.jpg

En liten jämförelse med min Oris Divers Date TT1. Så lika men ändå olika.

Mina spontana intryck och konstateranden är:
- Gedigen känsla och kvalité
= Funderar på att sälja min svarta Sumo och Mako II USA edition. Känns som om dom hamnar på avbytarbänken länge nu. ;)
- Grym blå Sunburst = Gööör fräckt...
- Dual Shock = Tålig som få!
- Byggd efter ISO 6425 standard = Kan aldrig vara fel.
- Safirglas = Klarar lätt av desk-diving och säkert även Bar-diving.
- 100% Pang för pengarna = Blir inte billigare...
- Borstat hus och länk = Blir inte lika lätt repig.
- "Bara" 200 meters djup = Men spelar det egentligen någon roll? Dom flesta av oss kommer ju knappt att duscha med klockan på ändå...
- Kasst och rassligt spänne = Fattar inte varför man gör allt annat så bra men håller igen på spännet och i viss mån länken. Snacka om dumsnålt. Rättning mittåt Certina!

Lägger in en video från en sann Certina-ambassadör :
Grattis till dig och @Greve Carl-Magnus Men jag reagerade på att ni båda skrivit att ni väntat i månader(!) och undrar hur det kommer sig. Det är väl ingen väntetid på den här klockan? Tycker mig se den i varenda butik som säljer Certina som jag gått förbi?
 

Piloten

Breitling
Efter att jag sålt iväg min fina Oris Big Crown Complications, så klarade jag av att vara OWG i hela två veckor innan jag såg @hampusg 's annons. Har ju spanat på en sån klocka i några år och först nu, efter några pappakilon så är jag redo för 41 mm. :D
Den kom med en ytterbox..
IMG_0220.JPG

... som innehöll en innerbox...
IMG_0222.JPG

... som innehöll en klocka och tillbehör...
IMG_0224.JPG

IMG_0218.JPG

... så nu är ordningen återställd igen med en 79220 och en 16234 att växla mellan!
IMG_0231.JPG

Tack @hampusg för en snabb och smidig affär!
 

Bilagor

  • IMG_0220.JPG
    IMG_0220.JPG
    24.3 KB · Visningar: 25
  • IMG_0221.JPG
    IMG_0221.JPG
    25.8 KB · Visningar: 35
  • IMG_0225.JPG
    IMG_0225.JPG
    35.4 KB · Visningar: 27
  • IMG_0218.JPG
    IMG_0218.JPG
    47.9 KB · Visningar: 28
  • IMG_0231.JPG
    IMG_0231.JPG
    47.2 KB · Visningar: 24
  • IMG_0220.JPG
    IMG_0220.JPG
    24.3 KB · Visningar: 29
  • IMG_0222.JPG
    IMG_0222.JPG
    24.2 KB · Visningar: 26

squba

Omega
Grattis till dig och @Greve Carl-Magnus Men jag reagerade på att ni båda skrivit att ni väntat i månader(!) och undrar hur det kommer sig. Det är väl ingen väntetid på den här klockan? Tycker mig se den i varenda butik som säljer Certina som jag gått förbi?
Det är nog så att om man vill köpa den till ett bra pris (ca 4700 ish), då fick man snällt vänta... Har oxå sett klockan i butiker för ca 7000. Vill ju inte ge bort pengar...
 

Mekh

Omega
Efter att jag sålt iväg min fina Oris Big Crown Complications, så klarade jag av att vara OWG i hela två veckor innan jag såg @hampusg 's annons. Har ju spanat på en sån klocka i några år och först nu, efter några pappakilon så är jag redo för 41 mm. :D
Den kom med en ytterbox..
IMG_0220.JPG

... som innehöll en innerbox...
IMG_0222.JPG

... som innehöll en klocka och tillbehör...
IMG_0224.JPG

IMG_0218.JPG

... så nu är ordningen återställd igen med en 79220 och en 16234 att växla mellan!
IMG_0231.JPG

Tack @hampusg för en snabb och smidig affär!

Grattis till en fin kombo och två fina klockor!
 
Grattis till dig och @Greve Carl-Magnus Men jag reagerade på att ni båda skrivit att ni väntat i månader(!) och undrar hur det kommer sig. Det är väl ingen väntetid på den här klockan? Tycker mig se den i varenda butik som säljer Certina som jag gått förbi?
Nja månader är väl att ta i, men jag fick vänta i 5 veckor eftersom den var slut hos även hos leverantören. Jag slog till 10 januari och fick den 14 februari. Jag tycker inte det är så konstigt. Så är det och det är inget att haka upp sig på.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Ett långvarigt sug, i ett läge då jag nyss köpt min "exit watch" följt av inte mindre än 8 andra klockor (bara i år), resulterade i en lite okonventionell affär. Idag kom ett gult paket.
Photo 2017-02-28, 19 32 10a.jpg

Innehållet var mycket väl förpackat. Vi närmar oss.
Photo 2017-02-28, 22 10 53.jpg

Sa någon att årets färg 2017 var gult?
Photo 2017-02-28, 22 12 46.jpg

Mars 1973 möter mars 1983. Världens första automatiska kronograf (nåja) möter världens första analoga kvartskronograf. Gul pepsi på originallänk möter gul pepsi på originallänk.
Photo 2017-02-28, 22 14 18.jpg

Nya bekantskaper tarvar nya wristshots. Tack @Anders W för en smidig och trevlig affär!
Photo 2017-02-28, 22 14 41.jpg
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Ett långvarigt sug, i ett läge då jag nyss köpt min "exit watch" följt av inte mindre än 8 andra klockor (bara i år), resulterade i en lite okonventionell affär. Idag kom ett gult paket.

Innehållet var mycket väl förpackat. Vi närmar oss.
Photo 2017-02-28, 22 10 53.jpg

Sa någon att årets färg 2017 var gult?
Photo 2017-02-28, 22 12 46.jpg

Mars 1973 möter mars 1983. Världens första automatiska kronograf (nåja) möter världens första analoga kvartskronograf. Gul pepsi på originallänk möter gul pepsi på originallänk.
Photo 2017-02-28, 22 14 18.jpg

Nya bekantskaper tarvar nya wristshots. Tack @Anders W för en smidig och trevlig affär!
Photo 2017-02-28, 22 14 41.jpg
Snyggt par! Fantastiskt att det skiljer hela 10 år mellan dem, deras yttre likheter till trots.
 
Ett långvarigt sug, i ett läge då jag nyss köpt min "exit watch" följt av inte mindre än 8 andra klockor (bara i år), resulterade i en lite okonventionell affär. Idag kom ett gult paket.
Photo 2017-02-28, 19 32 10a.jpg

Innehållet var mycket väl förpackat. Vi närmar oss.
Photo 2017-02-28, 22 10 53.jpg

Sa någon att årets färg 2017 var gult?
Photo 2017-02-28, 22 12 46.jpg

Mars 1973 möter mars 1983. Världens första automatiska kronograf (nåja) möter världens första analoga kvartskronograf. Gul pepsi på originallänk möter gul pepsi på originallänk.
Photo 2017-02-28, 22 14 18.jpg

Nya bekantskaper tarvar nya wristshots. Tack @Anders W för en smidig och trevlig affär!
Photo 2017-02-28, 22 14 41.jpg

Riktigt coola klockor. Snygg design, riktigt retro.
 

Hylve

Omega
Jag hittar på massa ursäkter för att köpa nya klockor och min senaste grej är årsklocka :) det var bara en fråga om förr eller senare som den ursäkten skulle användas.
Jag köpte en klocka som jag har haft 3 gånger förut men denna gång måste den stannar då den är ju trots allt en årsklocka :) från 1983.

Äntligen förtjäna "expressen" post sitt namn då denna paket dök upp 2 dagar tidigare än beräknat :)


Hmm paket i paket?


Känns som ryska docka just nu:


Ville bara slitar av allt på en gång men jag var tvungen att lugnar ner mig för att tar några bilder för mina KS vänner ;)


Ok nästa bild är på klockan som jag tycker var lite små och att den borde vara på en kvinna :) men från min födelseår 1983 är det den klocka jag vill har:



















Inte så lite ändå :p


Tack för att ni tittar
Grattis! :)
 
Topp