• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

cheklund

Omega
Ja den är i väldigt bra skick, kan förmoda att den blivit polerad men det kan jag leva med. Box och diverse orginal broschyrer ingick så den känns bra och välhållen.
Vad roligt! Tyckte förresten inte den såg så liten ut på wristshot.
Jag ska också lägga upp en sak här snart :) jag har bara avvaktat lite.
 
D

Deleted member 8389

Guest
Vad roligt! Tyckte förresten inte den såg så liten ut på wristshot.
Jag ska också lägga upp en sak här snart :) jag har bara avvaktat lite.
Storleken är nog som sagt mer en känsla, jag brukar annars bära en Panerai Submersible 44mm eller en Breitling Transocean chrono på 43mm.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Fick in några nya band från cheapestnatostraps.com idag och passar perfekt till min skx som kom igår! Grymt nöjd :D
20170405_152435.jpg
Hur är perlonet?
 
Jaha då var det äntligen dags för mig också. Jag måste säga att jag alltid har älskat klockor, men inte lika mkt som jag gör just nu. Jag och @Brage började hänga med varandra, och första kvällen vi träffades på krogen så började vi prata klockor och jag kände nu att jag fick en annan syn på det hela (det är mkt roligare att diskutera klockor med någon annan än sig själv, vilket många kanske till och med alla känner igen).

Några månader senare bestämde vi oss för att åka och kolla på klockor, @Brage hade två modeller han framförallt ville kolla på och jag en, nämligen Tudor 79220N. I samma veva hade jag koll på att man skulle släppa Black Bay med in-house och det blev nu ännu mer intressant.

Dagarna gick, och @Brage och jag gjorde nya besök. Han bestämde sig och slog till på sin Black Bay 36 och jag såg hur han blev ett barn på nytt :) Då bestäm jag mig och sa till mig själv "I mars 2017 skall jag köpa BB om jag uppnår mina mål...". Här står jag nu med en 79230N på handleden, nöjdare än någonsin över att ha min älskade klocka samt att ha så mkt fint folk runt omkring mig som älskar klockor här på klocksnack.se!

Beklagar om det blir lite fram och tillbaka i storyn men är fortfarande i himlen där jag tjoar över min 79230N och vet inte riktig hur jag ska förklara mig :)
Trevlig dag!
DSC_0067.JPG
DSC_0069.JPG
DSC_0072.JPG
DSC_0073.JPG
DSC_0079.JPG
DSC_0082.JPG
 

Gabriel90

Panerai
Jaha då var det äntligen dags för mig också. Jag måste säga att jag alltid har älskat klockor, men inte lika mkt som jag gör just nu. Jag och @Brage började hänga med varandra, och första kvällen vi träffades på krogen så började vi prata klockor och jag kände nu att jag fick en annan syn på det hela (det är mkt roligare att diskutera klockor med någon annan än sig själv, vilket många kanske till och med alla känner igen).

Några månader senare bestämde vi oss för att åka och kolla på klockor, @Brage hade två modeller han framförallt ville kolla på och jag en, nämligen Tudor 79220N. I samma veva hade jag koll på att man skulle släppa Black Bay med in-house och det blev nu ännu mer intressant.

Dagarna gick, och @Brage och jag gjorde nya besök. Han bestämde sig och slog till på sin Black Bay 36 och jag såg hur han blev ett barn på nytt :) Då bestäm jag mig och sa till mig själv "I mars 2017 skall jag köpa BB om jag uppnår mina mål...". Här står jag nu med en 79230N på handleden, nöjdare än någonsin över att ha min älskade klocka samt att ha så mkt fint folk runt omkring mig som älskar klockor här på klocksnack.se!

Beklagar om det blir lite fram och tillbaka i storyn men är fortfarande i himlen där jag tjoar över min 79230N och vet inte riktig hur jag ska förklara mig :)
Trevlig dag!
DSC_0067.JPG
DSC_0069.JPG
DSC_0072.JPG
DSC_0073.JPG
DSC_0079.JPG
DSC_0082.JPG
Gratulerar till en underbar klocka!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Detta är då min första "riktigta" klocka. Köptes här på forumet av @Veratio.
Tudor Pelagos 25600TN
17821273_10209571354660813_1469754520_n.jpg


17792620_10209570891929245_1828690372_n.jpg


17814005_10209570892009247_556182591_n.jpg



17813854_10209570892089249_69419258_n.jpg


Såklart så blir det wristshot!!
17821195_10209571280178951_459669779_n.jpg


Har inte använt klockan mer än några timmar men än så länge grmyt nöjd! :)
Jaha då var det äntligen dags för mig också. Jag måste säga att jag alltid har älskat klockor, men inte lika mkt som jag gör just nu. Jag och @Brage började hänga med varandra, och första kvällen vi träffades på krogen så började vi prata klockor och jag kände nu att jag fick en annan syn på det hela (det är mkt roligare att diskutera klockor med någon annan än sig själv, vilket många kanske till och med alla känner igen).

Några månader senare bestämde vi oss för att åka och kolla på klockor, @Brage hade två modeller han framförallt ville kolla på och jag en, nämligen Tudor 79220N. I samma veva hade jag koll på att man skulle släppa Black Bay med in-house och det blev nu ännu mer intressant.

Dagarna gick, och @Brage och jag gjorde nya besök. Han bestämde sig och slog till på sin Black Bay 36 och jag såg hur han blev ett barn på nytt :) Då bestäm jag mig och sa till mig själv "I mars 2017 skall jag köpa BB om jag uppnår mina mål...". Här står jag nu med en 79230N på handleden, nöjdare än någonsin över att ha min älskade klocka samt att ha så mkt fint folk runt omkring mig som älskar klockor här på klocksnack.se!

Beklagar om det blir lite fram och tillbaka i storyn men är fortfarande i himlen där jag tjoar över min 79230N och vet inte riktig hur jag ska förklara mig :)
Trevlig dag!
DSC_0067.JPG
DSC_0069.JPG
DSC_0072.JPG
DSC_0073.JPG
DSC_0079.JPG
DSC_0082.JPG
Grattis till era Tudorsar. Det är en bra klocka att börja med. Logga nu ut från KS och stäng av datorn innan ni sjunker djupare ner i träsket... :)
 
D

Deleted member 8389

Guest

Helt oanvänd Seadweller nu i min ägo. Sjuk känsla att spänna på sig en helt ny klocka som ändå har 10 år på nacken... Måste säga att denna känns mer tilltalande än den nya 43'an som jag iofs ännu inte testat...
Grattis, känner igen känslan!
 

Moody

Rolex
Jaha då var det äntligen dags för mig också. Jag måste säga att jag alltid har älskat klockor, men inte lika mkt som jag gör just nu. Jag och @Brage började hänga med varandra, och första kvällen vi träffades på krogen så började vi prata klockor och jag kände nu att jag fick en annan syn på det hela (det är mkt roligare att diskutera klockor med någon annan än sig själv, vilket många kanske till och med alla känner igen).

Några månader senare bestämde vi oss för att åka och kolla på klockor, @Brage hade två modeller han framförallt ville kolla på och jag en, nämligen Tudor 79220N. I samma veva hade jag koll på att man skulle släppa Black Bay med in-house och det blev nu ännu mer intressant.

Dagarna gick, och @Brage och jag gjorde nya besök. Han bestämde sig och slog till på sin Black Bay 36 och jag såg hur han blev ett barn på nytt :) Då bestäm jag mig och sa till mig själv "I mars 2017 skall jag köpa BB om jag uppnår mina mål...". Här står jag nu med en 79230N på handleden, nöjdare än någonsin över att ha min älskade klocka samt att ha så mkt fint folk runt omkring mig som älskar klockor här på klocksnack.se!

Beklagar om det blir lite fram och tillbaka i storyn men är fortfarande i himlen där jag tjoar över min 79230N och vet inte riktig hur jag ska förklara mig :)
Trevlig dag!
DSC_0067.JPG
DSC_0069.JPG
DSC_0072.JPG
DSC_0073.JPG
DSC_0079.JPG
DSC_0082.JPG
Riktigt bra, grattis!
 
Senast ändrad:

Shadyboy

Cartier
Min första dubbelpaketöppning. Stereo är roligare än mono som någon sa. :) Hade stora problem av välja mellan modellerna så jag plockade hem bägge får vi se om, och i såna fall vilken, som landar oanvänd på K&S inom kort. Har alltid köpt från AD eller F2F då jag har dåliga erfarenheter av hur paket hanterats av olika fraktbolag, men denna gång kände jag mig trygg. Så länge kartongen åtminstone liknar en kartong fortfarande så lever garanterat klockorna. Vi snackar dubbel G-shock. :woot:
IMG_8822.JPG
IMG_8823.JPG
IMG_8825.JPG
IMG_8826.JPG
IMG_8827.JPG
IMG_8829.JPG
IMG_8828.JPG
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Min första dubbelpaketöppning. Stereo är roligare än mono som någon sa. :) Hade stora problem av välja mellan modellerna så jag plockade hem bägge får vi se om, och i såna fall vilken, som landar oanvänd på K&S inom kort. Har alltid köpt från AD eller F2F då jag har dåliga erfarenheter av hur paket hanterats av olika fraktbolag, men denna gång kände jag mig trygg. Så länge kartongen åtminstone liknar en kartong fortfarande så lever garanterat klockorna. Vi snackar dubbel G-shock. :woot:
IMG_8822.JPG
IMG_8823.JPG
IMG_8825.JPG
IMG_8826.JPG
IMG_8827.JPG
IMG_8829.JPG
IMG_8828.JPG

ÄLSKAR G-SHOCKS och den här har jag velat ha länge, nu var det äntligen dags :D
20170406_201728.jpg

20170406_174249.jpg

20170406_174337.jpg
What are the odds? Flera Rolex på raken är en sak, men idag hade vi först dubbla Tudor, och nu trippla G-Shock. :)

Grattis till en tålig klocka. Min stilfullt gröna säger hej.

DSC_0719-01.jpeg
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Efter en kort tids sökande och ännu en kortare tids velande beslutade jag mig snabbt för att jaga rätt på en uteserveringsvänlig klocka! :cigar:

Valen var många och utbudet desto mindre, iaf till vad min garderob kunde uppoffra! Ett par klockor rök och ett par andra tillkom! Senast tillskottet i gänget enligt nedan, år 2017's sommarklocka :)


Allmänt tafsande och uppslitning av värdefraktsemballage!

IMG_2622.JPG


Slösar ingen tid på att posta bilder på den ack så familjära gröna låda som agerar transportmedel för uret ifråga!

Som sagt, sommarklocka -17 a.k.a Uteserveringsklocka! :cool:

IMG_2621.JPG


Smutsig och dammig efter resan....
IMG_2640.JPG


IMG_2647.JPG


De säger att de är inne med diamanter :cigar:
IMG_2645.JPG


Bonusbild på beachens stekarallteraljer!
IMG_2644.JPG

OBS, kommer snarast att kroka på mitt Subankare istället...


Stort tack för visat intresse, full fart mot mina första hairlines! :cigar:
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Efter en kort tids sökande och ännu en kortare tids velande beslutade jag mig snabbt för att jaga rätt på en uteserveringsvänlig klocka! :cigar:

Valen var många och utbudet desto mindre, iaf till vad min garderob kunde uppoffra! Ett par klockor rök och ett par andra tillkom! Senast tillskottet i gänget enligt nedan, år 2017's sommarklocka :)


Allmänt tafsande och uppslitning av värdefraktsemballage!

IMG_2622.JPG


Slösar ingen tid på att posta bilder på den ack så familjära gröna låda som agerar transportmedel för uret ifråga!

Som sagt, sommarklocka -17 a.k.a Uteserveringsklocka! :cool:

IMG_2621.JPG


Smutsig och dammig efter resan....
IMG_2640.JPG


IMG_2647.JPG


De säger att de är inne med diamanter :cigar:
IMG_2645.JPG


Bonusbild på beachens stekarallteraljer!
IMG_2644.JPG

OBS, kommer snarast att kroka på mitt Subankare istället...


Stort tack för visat intresse, full fart mot mina första hairlines! :cigar:

Sjukt bra!! Grattis
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor

Helt oanvänd Seadweller nu i min ägo. Sjuk känsla att spänna på sig en helt ny klocka som ändå har 10 år på nacken... Måste säga att denna känns mer tilltalande än den nya 43'an som jag iofs ännu inte testat...
Stort grattis! Så bra att man själv blir avundsjuk :) NOS måste kännas riktigt trevligt.
 
Topp