• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

oggtrean

Omega
2-Faktor
Då var det dags för något nytt i klocklådan. 1601an va lite tråkig att ha som OWG och har länge letat efter vad som skulle kunna vara min nästa klocka. Idag var jag och hämtade hem denna.

IMG_1733.JPG

En Omega! Jag som aldrig varit intresserad av deras klockor förut.
IMG_1735.JPG

Fullset, till och med hangtagen med originalpriset är kvar. Mycket roligt. Men vad är det för modell?

FullSizeRender.jpg

En Speedmaster, årsmodell 2001! Förhoppningsvis ska den vara lite roligare att bära än min gamla datejust. Nu kan jag ju ta tid på grejer!
IMG_1755.JPG

Och en wristshot på det. Jag är riktigt nöjd! Den kom även på länken, men den fick åka av för att klockan inte skulle se allt för stor ut på mina kvistar till handleder. Tack för en bra affär @Buddhaliscious ! Nu ska jag hänga i speedmastertråden tills jag blir en gammal man.
snyggt! grattis!
 

Crispie

Rolex
När solen börjar kika fram måste man ju ha nått som för tankarna till medelhavets glittrande blå. Har inte suktat efter denna alltför länge och är nog sist på bollen med denna men jävlar vad såld jag blev på den här fantastiska tavlan. Hittade en i nyskick till bra pris och slog till. När sambon gnäller över dåliga prioriteringar och dessutom tycker att den är svinful behöver jag ert stöd klocknördar!
IMG_5898.JPG

IMG_5899.JPG

IMG_5925.JPG

Oranget Bonetto-gummi från Watchgecko är beställt och hämtas ut idag. Nu är det bara sommar som saknas. I'm all set!
 

Oscarmessi

Omega
2-Faktor
När solen börjar kika fram måste man ju ha nått som för tankarna till medelhavets glittrande blå. Har inte suktat efter denna alltför länge och är nog sist på bollen med denna men jävlar vad såld jag blev på den här fantastiska tavlan. Hittade en i nyskick till bra pris och slog till. När sambon gnäller över dåliga prioriteringar och dessutom tycker att den är svinful behöver jag ert stöd klocknördar!
IMG_5898.JPG

IMG_5899.JPG

IMG_5925.JPG

Oranget Bonetto-gummi från Watchgecko är beställt och hämtas ut idag. Nu är det bara sommar som saknas. I'm all set!
Hälsa din sambo att om vuxna ansvarstagande män i vår ålder lägger lite av våra surt förvärvade slantar på lite underbart Skwaleeeee-godis, så är inte det mer än rätt. :heart::squale::):angel:

Underbar klocka, stort grattis @Crispie!
 

Snus

Omega
Dressklockan har landat, alltid haft ett litet agg emot rektangulära klockor, har nog ändrat min uppfattning idag, passar riktigt bra till skjorta och kavaj

Allt börjar med en svart låda, inget häpnadsväckande direkt
IMG_0218.JPG

Men när man får av locket så känner man doften av kvalitet
IMG_0219.JPG

Nu börjar det klia i fingrarna
IMG_0220.JPG

Kärlek vid första ögonkastet
IMG_0221.JPG

Kort och gott, ett riktigt trevligt ur:)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Dressklockan har landat, alltid haft ett litet agg emot rektangulära klockor, har nog ändrat min uppfattning idag, passar riktigt bra till skjorta och kavaj

Allt börjar med en svart låda, inget häpnadsväckande direkt
IMG_0218.JPG

Men när man får av locket så känner man doften av kvalitet
IMG_0219.JPG

Nu börjar det klia i fingrarna
IMG_0220.JPG

Kärlek vid första ögonkastet
IMG_0221.JPG

Kort och gott, ett riktigt trevligt ur:)
Spännande val. Grattis.
 

Rixard

Cartier
Då denna paketöppningen inte ens är i närheten av att förtjäna en egen tråd så lägger jag den här:

Vad får man för 45 kr?

Letade på bukten efter en originallänk till min Seiko och när jag letade stötte jag på en snorbillig länk av seamaster liknande snitt.

http://m.ebay.co.uk/itm/371603447364?NAV=HOME&varId=640613124961

Tänkte "den där kan ju aldrig vara av någon vidare kvalitet" men blev lite nyfiken och lade in en beställning. Idag anlände den efterlängtade länken och här följer mina amatörmässiga reflektioner.

Till att börja med är det minst imponerande med länken själva spännet. Det är av pressad plåt typ. Inget att hänga i granen. Är i linje med mina låga förväntningar helt enkelt. Jag menar, vad kan man begära på en länk som kostar som en billig öl på krogen. Dock har den ändå tryckknapp, kunde vart värre antar jag.
IMG_3766.JPG


Ändlänkar motsvarar också de låga förväntningarna. Passar inte riktigt mot länkbitarna utan lämnar ett litet mellanrum till första länkbiten. Mittbiten halvkasst svetsad på övriga ändlänken. Konstruktion för att fästa mot sprintarna är av absolut enklaste typ med böjda bitar av plåten. Väl på plats sitter den dock hyfsat bra om än passbilden inte blev perfekt på just min klocka (skx033). Close enough?
IMG_3767.JPG

IMG_3771.JPG


Där länken imponerar mest är själva länkbitarna. Alla bitar är solida och uppbyggnaden är av 5st individuella bitar per länkbit. Länken justeras med sprintar. Inte supertajt men OK. Formen på bitarna och deras inpassning mot varandra gör länken oväntat skön och följsam. Inte vad jag trodde från början.
IMG_3770.JPG


Overall finish då? Ja här kan man ju säga att man får vad man betalar för. Vissa delar lyser av slarvig finish med kass polering kontra borstning. Andra delar är helt OK. Sidan på länken är i princip inte bearbetad alls. Finishen på ändbitarna är låg minst sagt med färdigt slitage på något ställe. Spännet pratar vi inte om. Om vi skall fundera på kvalitet på stålet länken är gjord av så skall vi nog förutsätta att det är det stålet som blev över, vilket lär vara en av förklaringarna att priset kan ligga på den nivå den gör.
IMG_3769.JPG

IMG_3773.JPG
 

Bilagor

  • IMG_3764.JPG
    IMG_3764.JPG
    50.6 KB · Visningar: 27
  • IMG_3769.JPG
    IMG_3769.JPG
    60.4 KB · Visningar: 21
  • IMG_3767.JPG
    IMG_3767.JPG
    61.8 KB · Visningar: 27
  • IMG_3768.JPG
    IMG_3768.JPG
    101.2 KB · Visningar: 20

Uret24

Cartier
Dressklockan har landat, alltid haft ett litet agg emot rektangulära klockor, har nog ändrat min uppfattning idag, passar riktigt bra till skjorta och kavaj

Allt börjar med en svart låda, inget häpnadsväckande direkt
IMG_0218.JPG

Men när man får av locket så känner man doften av kvalitet
IMG_0219.JPG

Nu börjar det klia i fingrarna
IMG_0220.JPG

Kärlek vid första ögonkastet
IMG_0221.JPG

Kort och gott, ett riktigt trevligt ur:)
Riktigt fin!
 
Topp