• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Fick hem den här idag. Jäkligt bra Bang for the buck. Imponerad till och med

Tavlan ger en häftig effekt i olika vinklar

IMG_9920.JPG
IMG_9923.JPG
IMG_9928.JPG
Så jäkla bra! Grattis.
 
  • Like
Reactions: par

50Famnar

Omega
2-Faktor
Det blev alltså min fru som gjorde första köpet här på forumet. En väldigt fin DJ 16014 -83, till råga på allt en årsklocka för henne!
Hon blev för ivrig i bilen på väg hem från posten, så det bidde inga bilder på själva paketöppningen.
IMG_0879.jpg

Vill passa på att tacka säljaren @Mekmek för att du gjorde första köpet så enkelt, ett trevligare och bättre bemötande kunde vi inte ha fått!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det blev alltså min fru som gjorde första köpet här på forumet. En väldigt fin DJ 16014-83, till råga på allt en årsklocka för henne!
Hon blev för ivrig i bilen på väg hem från posten, så det bidde inga bilder på själva paketöppningen.
IMG_0879.jpg

Vill passa på att tacka säljaren @Mekmek för att du gjorde första köpet så enkelt, ett trevligare och bättre bemötande kunde vi inte ha fått!
Tack själv, och lycka till med DJ'n :). Det var bara trevligt hela vägen.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Det blev alltså min fru som gjorde första köpet här på forumet. En väldigt fin DJ 16014 -83, till råga på allt en årsklocka för henne!
Hon blev för ivrig i bilen på väg hem från posten, så det bidde inga bilder på själva paketöppningen.
IMG_0879.jpg

Vill passa på att tacka säljaren @Mekmek för att du gjorde första köpet så enkelt, ett trevligare och bättre bemötande kunde vi inte ha fått!


Alltid kul med lyckade första affärer, de främjar lätt fler ;) Ursnyggt! Förstår att hon är nöjd!
 

mudde

Breitling
Beställde för lite över två veckor sen en ny klocka från good-stuffs. Har beställt därifrån tidigare och hittills varit nöjd med produkter och leverans.
Idag var det äntligen dags att hämta ut ett paketet från postombudet.
Ganska bra jobbat ändå av kinesiska posten - jag hade förväntat mig 3-5 veckor.

Az3euo7.jpg

Som vanligt ett nerskrivet värde, även om denna nog skulle sluppit tull/moms även med rätt värde på lådan :)

q5SQySa.jpg

Dubbla kartonger - som gjort för att klara även PostNords hantering.

Inuti den andra kartongen gömmer sig en...
WZ2mxeK.jpg

Den billigaste klocklådan jag sett. Verkligen inget att hänga i granen. För den låga summan klockan går för så förstår jag ändå att det inte fanns mycket över til en låda. Tycker dock att en helt vanlig kartong med tryck på varit snyggare i detta fall.

kc0ey3z.jpg

Allt är bra skyddat ändå i kartongen med många varv av bubbelplast.

Under bubbelplasten gömmer sig:
ExOXEoi.jpg

Lite trist baksida.

Nu till den riktiga klockbilden:
6XsegxX.jpg

En Shanghai "Peace" 17 juvelers dressare!
Urverket är en manuell Shanghai 8120, vilket vad jag förstått är en av Shanghai Watch Factorys versioner av det kinesiska standardurverket. Har inte mätt gångavvikelse än, men jag förväntar mig verkligen inga underverk här.

Klockan i sig känns hyfsadvälgjord och jag gillar verkligen utseendet, men urtavlan har lite fläckar på sig som inte skulle klara kvalitetskontrollen phos dyrare klockor. För $52 inkl. frakt var dock klockan över värväntningarna.

Det medföljande armbandet ser ganska gra ut, men känns lite plastigt och är väldigt stelt, men stelheten kanske skulle släppa om jag använde det ett tag. AHde ändå redan i förväg förväntat mig att det inte skulle vara optimalt och inhandlat ett svart Hirsch Duke från @Falken här på KS.

Avslutar med vristskott med Hirsch-bandet:
MLbqlpx.jpg
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Beställde för lite över två veckor sen en ny klocka från good-stuffs. Har beställt därifrån tidigare och hittills varit nöjd med produkter och leverans.
Idag var det äntligen dags att hämta ut ett paketet från postombudet.
Ganska bra jobbat ändå av kinesiska posten - jag hade förväntat mig 3-5 veckor.

Az3euo7.jpg

Som vanligt ett nerskrivet värde, även om denna nog skulle sluppit tull/moms även med rätt värde på lådan :)

q5SQySa.jpg

Dubbla kartonger - som gjort för att klara även PostNords hantering.

Inuti den andra kartongen gömmer sig en...
WZ2mxeK.jpg

Den billigaste klocklådan jag sett. Verkligen inget att hänga i granen. För den låga summan klockan går för så förstår jag ändå att det inte fanns mycket över til en låda. Tycker dock att en helt vanlig kartong med tryck på varit snyggare i detta fall.

kc0ey3z.jpg

Allt är bra skyddat ändå i kartongen med många varv av bubbelplast.

Under bubbelplasten gömmer sig:
ExOXEoi.jpg

Lite trist baksida.

Nu till den riktiga klockbilden:
6XsegxX.jpg

En Shanghai "Peace" 17 juvelers dressare!
Urverket är en manuell Shanghai 8120, vilket vad jag förstått är en av Shanghai Watch Factorys versioner av det kinesiska standardurverket. Har inte mätt gångavvikelse än, men jag förväntar mig verkligen inga underverk här.

Klockan i sig känns hyfsadvälgjord och jag gillar verkligen utseendet, men urtavlan har lite fläckar på sig som inte skulle klara kvalitetskontrollen phos dyrare klockor. För $52 inkl. frakt var dock klockan över värväntningarna.

Det medföljande armbandet ser ganska gra ut, men känns lite plastigt och är väldigt stelt, men stelheten kanske skulle släppa om jag använde det ett tag. AHde ändå redan i förväg förväntat mig att det inte skulle vara optimalt och inhandlat ett svart Hirsch Duke från @Falken här på KS.

Avslutar med vristskott med Hirsch-bandet:
MLbqlpx.jpg
Coolt och spännande. Tack för att du delade med dig :)
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
När intresset för klockor tog fart på allvar fick jag ganska snabbt två favoriter som jag nästan såg som ouppnåeliga grails. När sedan en bekant lite oväntat kunde tänka sig att sälja sitt exemplar av en av dessa kunde jag helt enkelt inte låta bli :)
Så vad blev det?
Först en fin låda...
IMG_0624.JPG

...med en ännu finare låda...
IMG_0625.JPG


...och till sist en AP Royal Oak 15300!
IMG_0628.JPG


Ett obligatoriskt wrist shot
IMG_0637.JPG


Vilken var andra favoriten då? Så klart den "perfekta kombon" Aquanaut!
IMG_0633.JPG


Kunde inte vara nöjdare, men nu får det vara nog (för en stund i alla fall). Både ork och klockfinanserna börjar ta slut :)
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
När intresset för klockor tog fart på allvar fick jag ganska snabbt två favoriter som jag nästan såg som ouppnåeliga grails. När sedan en bekant lite oväntat kunde tänka sig att sälja sitt exemplar av en av dessa kunde jag helt enkelt inte låta bli :)
Så vad blev det?
Först en fin låda...
IMG_0624.JPG

...med en ännu finare låda...
IMG_0625.JPG


...och till sist en AP Royal Oak 15300!
IMG_0628.JPG


Ett obligatoriskt wrist shot
IMG_0637.JPG


Vilken var andra favoriten då? Så klart den "perfekta kombon" Aquanaut!
IMG_0633.JPG


Kunde inte vara nöjdare, men nu får det vara nog (för en stund i alla fall). Både ork och klockfinanserna börjar ta slut :)
Galet fin samling! Stort grattis, avunden glöder inom mig.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
När intresset för klockor tog fart på allvar fick jag ganska snabbt två favoriter som jag nästan såg som ouppnåeliga grails. När sedan en bekant lite oväntat kunde tänka sig att sälja sitt exemplar av en av dessa kunde jag helt enkelt inte låta bli :)
Så vad blev det?
Först en fin låda...
IMG_0624.JPG

...med en ännu finare låda...
IMG_0625.JPG


...och till sist en AP Royal Oak 15300!
IMG_0628.JPG


Ett obligatoriskt wrist shot
IMG_0637.JPG


Vilken var andra favoriten då? Så klart den "perfekta kombon" Aquanaut!
IMG_0633.JPG


Kunde inte vara nöjdare, men nu får det vara nog (för en stund i alla fall). Både ork och klockfinanserna börjar ta slut :)
Ah, bästa APn. Grattis.
 
När intresset för klockor tog fart på allvar fick jag ganska snabbt två favoriter som jag nästan såg som ouppnåeliga grails. När sedan en bekant lite oväntat kunde tänka sig att sälja sitt exemplar av en av dessa kunde jag helt enkelt inte låta bli :)
Så vad blev det?
Först en fin låda...
IMG_0624.JPG

...med en ännu finare låda...
IMG_0625.JPG


...och till sist en AP Royal Oak 15300!
IMG_0628.JPG


Ett obligatoriskt wrist shot
IMG_0637.JPG


Vilken var andra favoriten då? Så klart den "perfekta kombon" Aquanaut!
IMG_0633.JPG


Kunde inte vara nöjdare, men nu får det vara nog (för en stund i alla fall). Både ork och klockfinanserna börjar ta slut :)
Snygg! Får jag fråga, är stålet strävt eller slätt mellan länkbitarna på din klocka när du liksom drar ett finger längst länken?
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Var och hälsade på far, som rensade ut gömmorna. Kom hem med en hel del, och både dåliga och goda nyheter.
IMG_9752.JPG
IMG_9753.JPG
IMG_9754.JPG
IMG_9755.JPG
IMG_9756.JPG
IMG_9757.JPG
IMG_9758.JPG
IMG_9759.JPG
IMG_9760.JPG
IMG_9761.JPG
IMG_9762.JPG
IMG_9763.JPG
IMG_9764.JPG
IMG_9765.JPG
IMG_9766.JPG
IMG_9767.JPG
IMG_9768.JPG
IMG_9769.JPG
IMG_9770.JPG


Först de dåliga nyheterna.
- Det mesta är skräp
- Jag tror alla batterier är slut
- De två roligaste: Seiko 8M11 och Eterna vill han gärna ha tillbaka om jag får dem att funka.

De goda nyheterna?
- Det skumma fickuret med snöre har tavla (utan ben) och visare kvar. Bara att limma och montera, mao.
IMG_9771.JPG

cK klockorna hade överraskande fina verk
IMG_9801.JPG

Pulsklockan är en rebrandad Seiko.
IMG_9802.JPG

..Och det är inte en kopia, det är en Cartino.

Någon som kan hjälpa mig med info om Longines fickuret?
 
Senast ändrad:

Kleiz

Rolex
2-Faktor
När intresset för klockor tog fart på allvar fick jag ganska snabbt två favoriter som jag nästan såg som ouppnåeliga grails. När sedan en bekant lite oväntat kunde tänka sig att sälja sitt exemplar av en av dessa kunde jag helt enkelt inte låta bli :)
Så vad blev det?
Först en fin låda...
IMG_0624.JPG

...med en ännu finare låda...
IMG_0625.JPG


...och till sist en AP Royal Oak 15300!
IMG_0628.JPG


Ett obligatoriskt wrist shot
IMG_0637.JPG


Vilken var andra favoriten då? Så klart den "perfekta kombon" Aquanaut!
IMG_0633.JPG


Kunde inte vara nöjdare, men nu får det vara nog (för en stund i alla fall). Både ork och klockfinanserna börjar ta slut :)
Grattis! Riktigt fin... och fin samling. :)
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
När intresset för klockor tog fart på allvar fick jag ganska snabbt två favoriter som jag nästan såg som ouppnåeliga grails. När sedan en bekant lite oväntat kunde tänka sig att sälja sitt exemplar av en av dessa kunde jag helt enkelt inte låta bli :)
Så vad blev det?
Först en fin låda...
IMG_0624.JPG

...med en ännu finare låda...
IMG_0625.JPG


...och till sist en AP Royal Oak 15300!
IMG_0628.JPG


Ett obligatoriskt wrist shot
IMG_0637.JPG


Vilken var andra favoriten då? Så klart den "perfekta kombon" Aquanaut!
IMG_0633.JPG


Kunde inte vara nöjdare, men nu får det vara nog (för en stund i alla fall). Både ork och klockfinanserna börjar ta slut :)
Gratulerar! Fint gäng du har samlat på dig. Är Memovoxen modern?
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Fyller jämna år i helgen och på måndag går jag på pappaledigt i fyra månader. Det är också ett exakt ett år sedan jag registrera mig på Klocksnack idag.
Anledning att fira med andra ord, så varför inte göra det genom att unna sig en ny klocka!

Dök även upp ett nytt bandbytarverktyg på Posten lägligt nog. Herregud vilken skillnad mot Kina-skiten jag haft innan. Värt varenda krona.

Nu lite bilder:


IMG_20170425_144722.jpg
IMG_20170425_144935.jpg

Schweizisk kvalitét ihop med kinesisk plastaskit. Nu vidare mot klockan:
IMG_20170425_145200.jpg
IMG_20170425_145247.jpg
IMG_20170425_145319.jpg
IMG_20170425_151141.jpg

Suktat efter den här sedan förra sommaren. Efter en hel del prövande och flippande av andra klockor var det äntligen dags. Glad som en speleman :) Nu ska jag njuta av min nya klocka!
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
När intresset för klockor tog fart på allvar fick jag ganska snabbt två favoriter som jag nästan såg som ouppnåeliga grails. När sedan en bekant lite oväntat kunde tänka sig att sälja sitt exemplar av en av dessa kunde jag helt enkelt inte låta bli :)
Så vad blev det?
Först en fin låda...
IMG_0624.JPG

...med en ännu finare låda...
IMG_0625.JPG


...och till sist en AP Royal Oak 15300!
IMG_0628.JPG


Ett obligatoriskt wrist shot
IMG_0637.JPG


Vilken var andra favoriten då? Så klart den "perfekta kombon" Aquanaut!
IMG_0633.JPG


Kunde inte vara nöjdare, men nu får det vara nog (för en stund i alla fall). Både ork och klockfinanserna börjar ta slut :)

Grattis, det är en härlig klocka.
Goa grejer i lådan!
 
Topp