• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Johan86

Panerai
2-Faktor
IMG_5146.JPG
IMG_5149.JPG
IMG_5151.JPG
IMG_5152.JPG

Klockren storlek. :)

Storleken ser perfekt ut på dig, men jag ser på de första bilderna att dina handleder garanterat är kraftigare än mina.
 

par

Patek
2-Faktor
Den här landade idag, eller snarare igår men gick direkt till min fantastiska urmakare som bytte några stift plus batteri. Tavlan är riktigt bra och visarnas blåa färg bryter av på ett fantastiskt sätt. Finishen på tavlan och visare är toppklass.

Länken och boett är en vattendelare, kanske inte något alla älskar men jag tycker den är skönt fulsnygg.

IMG_0257.JPG


Blev lite av en du dubbelpost:)

Här syns det blå i visarna tydligare

IMG_0246.JPG
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Den här landade idag, eller snarare igår men gick direkt till min fantastiska urmakare som bytte några stift plus batteri. Tavlan är riktigt bra och visarnas blåa färg bryter av på ett fantastiskt sätt. Finishen på tavlan och visare är toppklass.

Länken och boett är en vattendelare, kanske inte något alla älskar men jag tycker den är skönt fulsnygg.

IMG_0257.JPG


Blev lite av en du dubbelpost:)

Här syns det blå i visarna tydligare

IMG_0246.JPG

Kul!
Den där har jag verkligen ändrat uppfattning om. Tyckte den var ful som stryk när jag först såg den men nu tycker jag den är sådär tufft fulsnygg :)
Bra fångat!
 
  • Like
Reactions: par

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Den här landade idag, eller snarare igår men gick direkt till min fantastiska urmakare som bytte några stift plus batteri. Tavlan är riktigt bra och visarnas blåa färg bryter av på ett fantastiskt sätt. Finishen på tavlan och visare är toppklass.

Länken och boett är en vattendelare, kanske inte något alla älskar men jag tycker den är skönt fulsnygg.

IMG_0257.JPG


Blev lite av en du dubbelpost:)

Här syns det blå i visarna tydligare

IMG_0246.JPG
På något sätt riktigt snygg :confused: Grattis!
 
  • Like
Reactions: par

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
20170519_123255.jpg


Har ju knappt behov av en dressare egentligen. Hirsch Duke låtsasalligator, 20 mm till Tag Heuer Day date. Blir en klossig semidressare!

Kommer även funka på nytillskottet. Men den paketöppningen kommer nog först i helgen..
 

Johneric

Breitling
Äntligen!
Min första paketöppning på klocksnack.
Sitter riktigt skönt, och den blåa färgen fantastisk!
Tack Fredmans Ur!
 

Bilagor

  • IMG_0787.JPG
    IMG_0787.JPG
    151.8 KB · Visningar: 179
  • IMG_0788.JPG
    IMG_0788.JPG
    132.7 KB · Visningar: 176
  • IMG_0790.JPG
    IMG_0790.JPG
    156.5 KB · Visningar: 195
  • IMG_0793.JPG
    IMG_0793.JPG
    144.6 KB · Visningar: 186

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Så. Stor dag. Igen.

Hade uppe en tråd för ett tag sedan, https://klocksnack.se/threads/smp-vs-superocean-ii.73041/, och bad om lite råd och dåd gällande dykare. Tråden var seriös, inget luftslott, jag var ute efter en rejäl pjäs (41 resp. 42 mm dykare blir det på mig)..

Kom på mig själv med att kompromissa lite för mycket dock. Missförstå mig rätt, jag gillar både SMP och Superocean II. Ingen av dem kändes dock helt hundra, inte efter en andra vända hos AD.. I Brattens fall blev jag harig beträffande gummit, i Omegans fall var det ändå länken till slut.. Vad gör man då? Jo, det ska jag berätta!

Man skiter i dykare! Vad fan! Jag kör på Oris Divers Sixty-five i poolen, och G-Shock på beachen! Solklart!

Så. Svart tavla var ett krav, tanken är att den ska komplettera min vita Tag. Kronograf har jag ingen. Inte utan batteri, i alla fall.. Nån klassiker har jag ingen heller.. Som sagt: Solklart!

Till bilderna!

20170519_161446.jpg

Redan lådan är ju en give-away. Helvete, vad stor!


20170519_161610.jpg

Precis, vad annars?

20170519_163932.jpg

311.30.42.30.01.005, mer känd som månklockan.. Fett vattenresistent!

20170519_183951.jpg

Halvdassigt wrist shot, ungarna kaosar runt omkring. Ingen som helst förståelse för vad som är viktigt här i livet.. Rockar det medföljande natot tills vidare, i det här fallet vänder jag mig till urmakare för kortning av länk.
 
Senast ändrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Så. Stor dag. Igen.

Hade uppe en tråd för ett tag sedan, https://klocksnack.se/threads/smp-vs-superocean-ii.73041/, och bad om lite råd och dåd gällande dykare. Tråden var seriös, inget luftslott, jag var ute efter en rejäl pjäs (41 resp. 42 mm dykare blir det på mig)..

Kom på mig själv med att kompromissa lite för mycket dock. Missförstå mig rätt, jag gillar både SMP och Superocean II. Ingen av dem kändes dock helt hundra, inte efter en andra vända hos AD.. I Brattens fall blev jag harig beträffande gummit, i Omegans fall var det ändå länken till slut.. Vad gör man då? Jo, det ska jag berätta!

Man skiter i dykare! Vad fan! Jag kör på Oris Divers Sixty-five i poolen, och G-Shock på beachen! Solklart!

Så. Svart tavla var ett krav, tanken är att den ska komplettera min vita Tag. Kronograf har jag ingen. Inte utan batteri, i alla fall.. Nån klassiker har jag ingen heller.. Som sagt: Solklart!

Till bilderna!

20170519_161446.jpg

Redan lådan är ju en give-away. Helvete, vad stor!


20170519_161610.jpg

Precis, vad annars?

20170519_163932.jpg

311.30.42.30.01.005, mer känd som månklockan.. Fett vattenresistent!

20170519_183951.jpg

Halvdassigt wrist shot, ungarna kaosar runt omkring. Ingen som helst förståelse för vad som är viktigt här i livet.. Rockar det medföljande natot tills vidare, i det här fallet vänder jag mig till urmakare för att kortning av länk.
Toppenval, jag längtar till dagen Speedy finns i samlingen igen :)

Grattis!
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Så. Stor dag. Igen.

Hade uppe en tråd för ett tag sedan, https://klocksnack.se/threads/smp-vs-superocean-ii.73041/, och bad om lite råd och dåd gällande dykare. Tråden var seriös, inget luftslott, jag var ute efter en rejäl pjäs (41 resp. 42 mm dykare blir det på mig)..

Kom på mig själv med att kompromissa lite för mycket dock. Missförstå mig rätt, jag gillar både SMP och Superocean II. Ingen av dem kändes dock helt hundra, inte efter en andra vända hos AD.. I Brattens fall blev jag harig beträffande gummit, i Omegans fall var det ändå länken till slut.. Vad gör man då? Jo, det ska jag berätta!

Man skiter i dykare! Vad fan! Jag kör på Oris Divers Sixty-five i poolen, och G-Shock på beachen! Solklart!

Så. Svart tavla var ett krav, tanken är att den ska komplettera min vita Tag. Kronograf har jag ingen. Inte utan batteri, i alla fall.. Nån klassiker har jag ingen heller.. Som sagt: Solklart!

Till bilderna!

20170519_161446.jpg

Redan lådan är ju en give-away. Helvete, vad stor!


20170519_161610.jpg

Precis, vad annars?

20170519_163932.jpg

311.30.42.30.01.005, mer känd som månklockan.. Fett vattenresistent!

20170519_183951.jpg

Halvdassigt wrist shot, ungarna kaosar runt omkring. Ingen som helst förståelse för vad som är viktigt här i livet.. Rockar det medföljande natot tills vidare, i det här fallet vänder jag mig till urmakare för kortning av länk.
Nu invänder pedanten att du har en hydroconquest på armen, förtjänar inte den i alla fall ett hedersomnämnande?
 
Topp