• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Monk

Panerai
2-Faktor
Så. Stor dag. Igen.

Hade uppe en tråd för ett tag sedan, https://klocksnack.se/threads/smp-vs-superocean-ii.73041/, och bad om lite råd och dåd gällande dykare. Tråden var seriös, inget luftslott, jag var ute efter en rejäl pjäs (41 resp. 42 mm dykare blir det på mig)..

Kom på mig själv med att kompromissa lite för mycket dock. Missförstå mig rätt, jag gillar både SMP och Superocean II. Ingen av dem kändes dock helt hundra, inte efter en andra vända hos AD.. I Brattens fall blev jag harig beträffande gummit, i Omegans fall var det ändå länken till slut.. Vad gör man då? Jo, det ska jag berätta!

Man skiter i dykare! Vad fan! Jag kör på Oris Divers Sixty-five i poolen, och G-Shock på beachen! Solklart!

Så. Svart tavla var ett krav, tanken är att den ska komplettera min vita Tag. Kronograf har jag ingen. Inte utan batteri, i alla fall.. Nån klassiker har jag ingen heller.. Som sagt: Solklart!

Till bilderna!

20170519_161446.jpg

Redan lådan är ju en give-away. Helvete, vad stor!


20170519_161610.jpg

Precis, vad annars?

20170519_163932.jpg

311.30.42.30.01.005, mer känd som månklockan.. Fett vattenresistent!

20170519_183951.jpg

Halvdassigt wrist shot, ungarna kaosar runt omkring. Ingen som helst förståelse för vad som är viktigt här i livet.. Rockar det medföljande natot tills vidare, i det här fallet vänder jag mig till urmakare för kortning av länk.

Ser bra ut! Bra köp.
 

JB_XII

Rolex
Godkväll på er alla!

Första inlägget för mig i denna tråden. Det blir nog lite speciellt.

Har under en tid letat efter en dykare nu till sommaren. Men likt solen, så har de eftertraktade modellerna lyst med sin frånvaro.
Men plötsligt så händer det och då händer allt på en gång! Så jag stod plötsligt med 2 val och då fanns det bara en sak att göra... ta bägge!

Så det blir 2 paketöppningar (eller inte så mycket till paket då bägge var f2f affärer utan inpackning).




IMG_4573.JPG




IMG_4574.JPG



IMG_4575.JPG
IMG_4576.JPG
IMG_4572.JPG



Väldigt nöjd med bägge! Ska bli kul plaska runt i havet tillsammans med mina nya vänner! :)
Trevlig helg på er!
 

Moody

Rolex
Godkväll på er alla!

Första inlägget för mig i denna tråden. Det blir nog lite speciellt.

Har under en tid letat efter en dykare nu till sommaren. Men likt solen, så har de eftertraktade modellerna lyst med sin frånvaro.
Men plötsligt så händer det och då händer allt på en gång! Så jag stod plötsligt med 2 val och då fanns det bara en sak att göra... ta bägge!

Så det blir 2 paketöppningar (eller inte så mycket till paket då bägge var f2f affärer utan inpackning).




IMG_4573.JPG




IMG_4574.JPG



IMG_4575.JPG
IMG_4576.JPG
IMG_4572.JPG



Väldigt nöjd med bägge! Ska bli kul plaska runt i havet tillsammans med mina nya vänner! :)
Trevlig helg på er!
Grattis! Har också en blå Certina på ingång som borde komma på måndag, vi har nästan samma sommardinkor du och jag förutom att jag har SKX007 och inte 009. :)
 

JB_XII

Rolex
:cigar::D
Grattis! Har också en blå Certina på ingång som borde komma på måndag, vi har nästan samma sommardinkor du och jag förutom att jag har SKX007 och inte 009. :)

Tackar! Ja, hade kanske varit en bättre combo med svart/skx009 eller blå/skx007.
Men nu blev det färgglatt för hela slanten:D

Väntar ju nu på min winder... förbannat jobbigt att hålla igång alla hehe... i-lands problem :cigar:
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Så. Stor dag. Igen.

Hade uppe en tråd för ett tag sedan, https://klocksnack.se/threads/smp-vs-superocean-ii.73041/, och bad om lite råd och dåd gällande dykare. Tråden var seriös, inget luftslott, jag var ute efter en rejäl pjäs (41 resp. 42 mm dykare blir det på mig)..

Kom på mig själv med att kompromissa lite för mycket dock. Missförstå mig rätt, jag gillar både SMP och Superocean II. Ingen av dem kändes dock helt hundra, inte efter en andra vända hos AD.. I Brattens fall blev jag harig beträffande gummit, i Omegans fall var det ändå länken till slut.. Vad gör man då? Jo, det ska jag berätta!

Man skiter i dykare! Vad fan! Jag kör på Oris Divers Sixty-five i poolen, och G-Shock på beachen! Solklart!

Så. Svart tavla var ett krav, tanken är att den ska komplettera min vita Tag. Kronograf har jag ingen. Inte utan batteri, i alla fall.. Nån klassiker har jag ingen heller.. Som sagt: Solklart!

Till bilderna!

20170519_161446.jpg

Redan lådan är ju en give-away. Helvete, vad stor!


20170519_161610.jpg

Precis, vad annars?

20170519_163932.jpg

311.30.42.30.01.005, mer känd som månklockan.. Fett vattenresistent!

20170519_183951.jpg

Halvdassigt wrist shot, ungarna kaosar runt omkring. Ingen som helst förståelse för vad som är viktigt här i livet.. Rockar det medföljande natot tills vidare, i det här fallet vänder jag mig till urmakare för kortning av länk.
Grattis till att ha bärgat Klockornas Klocka!:)
 

Henrik L

Breitling
Godkväll på er alla!

Första inlägget för mig i denna tråden. Det blir nog lite speciellt.

Har under en tid letat efter en dykare nu till sommaren. Men likt solen, så har de eftertraktade modellerna lyst med sin frånvaro.
Men plötsligt så händer det och då händer allt på en gång! Så jag stod plötsligt med 2 val och då fanns det bara en sak att göra... ta bägge!

Så det blir 2 paketöppningar (eller inte så mycket till paket då bägge var f2f affärer utan inpackning).




IMG_4573.JPG




IMG_4574.JPG



IMG_4575.JPG
IMG_4576.JPG
IMG_4572.JPG



Väldigt nöjd med bägge! Ska bli kul plaska runt i havet tillsammans med mina nya vänner! :)
Trevlig helg på er!
Snyggt! Favorit änsålänge?
 

Oscar900218

Cartier
Vid beställning 27/3 så SAS det att man skulle få vänta i ungefär ett år!
Jäkligt länge tyckte jag men la en beställning :)
IMG_3679.JPG

Mini bazel gick av stapeln i torsdag, jag fick se klockan live för första gången och kände först att oj vad har jag beställt!
Kollade på den i bättre ljus och allt kändes suveränt igen.
Även här sades det att jag skulle få vänta länge. Men jag kände mig nöjd med det.

Knappt 24h senare är jag i München och får ett sms om att min klocka hade kommit. Det blev 114 i den limiterade skalan.

Nu ville jag bara att det skulle bli tisdag så jag kunde åka hem.


Vad är det nu som ligger i kassen?
IMG_3673.JPG

Ja en kartong det har väll alla sätt någon gång.
IMG_3674.JPG

Lika så en vit kartong.
Ja nu kan vi ju dra slutsatsen vad det är för märke.
Men vilken modell är det?
IMG_3675.JPG


Kan ni gissa nu?

IMG_3676.JPG


Jo några av er gissade nog rätt :)

IMG_3677.JPG
IMG_3678.JPG
IMG_3398.JPG
IMG_3653.JPG
IMG_3666.JPG
IMG_3668.JPG



Stort tack till @ERIKSON URHANDEL som vanligt som ger en super service :)
Sjukt fin! Grattis :)
 

GRONK

Cartier
Hej! Ville dela med mig av min ursnygga
Lite försenad paketöppning men bättre sent än aldrig. Varit riktigt sugen på denna klockan ett bra tag nu och slog till slut till.
Ville ha en sprillans ny från fabriken och det blev det också är extremt nöjd! :D

20170519_152652.jpg

20170519_152956.jpg

20170519_153157.jpg

20170519_153305.jpg

20170519_153332.jpg

20170519_153802.jpg
 
Godkväll på er alla!

Första inlägget för mig i denna tråden. Det blir nog lite speciellt.

Har under en tid letat efter en dykare nu till sommaren. Men likt solen, så har de eftertraktade modellerna lyst med sin frånvaro.
Men plötsligt så händer det och då händer allt på en gång! Så jag stod plötsligt med 2 val och då fanns det bara en sak att göra... ta bägge!

Så det blir 2 paketöppningar (eller inte så mycket till paket då bägge var f2f affärer utan inpackning).




IMG_4573.JPG




IMG_4574.JPG



IMG_4575.JPG
IMG_4576.JPG
IMG_4572.JPG



Väldigt nöjd med bägge! Ska bli kul plaska runt i havet tillsammans med mina nya vänner! :)
Trevlig helg på er!

Så det blev en Action Diver till slut!!! Riktigt kul att se. Den blåa är ett utmärkt val, den är mycket snygg. Grattis klockbroder.
 

AE41500

Panerai
Hej! Ville dela med mig av min ursnygga
Lite försenad paketöppning men bättre sent än aldrig. Varit riktigt sugen på denna klockan ett bra tag nu och slog till slut till.
Ville ha en sprillans ny från fabriken och det blev det också är extremt nöjd! :D

20170519_152652.jpg

20170519_152956.jpg

20170519_153157.jpg

20170519_153305.jpg

20170519_153332.jpg

20170519_153802.jpg
Ja, riktigt snygg Sinn faktiskt. Gillar ditt val av armband, ser helrätt ut. Grattis!
 

14060M

Cartier
Så. Stor dag. Igen.

Hade uppe en tråd för ett tag sedan, https://klocksnack.se/threads/smp-vs-superocean-ii.73041/, och bad om lite råd och dåd gällande dykare. Tråden var seriös, inget luftslott, jag var ute efter en rejäl pjäs (41 resp. 42 mm dykare blir det på mig)..

Kom på mig själv med att kompromissa lite för mycket dock. Missförstå mig rätt, jag gillar både SMP och Superocean II. Ingen av dem kändes dock helt hundra, inte efter en andra vända hos AD.. I Brattens fall blev jag harig beträffande gummit, i Omegans fall var det ändå länken till slut.. Vad gör man då? Jo, det ska jag berätta!

Man skiter i dykare! Vad fan! Jag kör på Oris Divers Sixty-five i poolen, och G-Shock på beachen! Solklart!

Så. Svart tavla var ett krav, tanken är att den ska komplettera min vita Tag. Kronograf har jag ingen. Inte utan batteri, i alla fall.. Nån klassiker har jag ingen heller.. Som sagt: Solklart!

Till bilderna!

20170519_161446.jpg

Redan lådan är ju en give-away. Helvete, vad stor!


20170519_161610.jpg

Precis, vad annars?

20170519_163932.jpg

311.30.42.30.01.005, mer känd som månklockan.. Fett vattenresistent!

20170519_183951.jpg

Halvdassigt wrist shot, ungarna kaosar runt omkring. Ingen som helst förståelse för vad som är viktigt här i livet.. Rockar det medföljande natot tills vidare, i det här fallet vänder jag mig till urmakare för kortning av länk.
Grattis:):):)
 
Topp