• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Ett paket dök upp på jobbet.

IMG_1817.JPG


IMG_1817.JPG

IMG_1820.JPG
IMG_1822.JPG
IMG_1823.JPG


IMG_1824.JPG



Omega Aqua Terra 231.10.42.21.03.001. Justera länk ikväll, så blir det ett wrist shot.


Grattis! Habegäret steg. Är det svart eller blå tavla? Jag och färger ibland...:oops:
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Mitt senaste inköp!

För ett tag sedan så började tankarna snurra, -Jag kanske skulle byta ut dessa två i klockboxen mot en......nej, nej, två är alltid bättre än en - en svart och en vit - det är bra...........eller....?!?!

Ni anar givetvis åt vilket håll det gick - tanken hade rotat sig och jag var chanslös, det var bara att vika sig och påbörja resan!
Därför sålde jag min Sub (14060m) och min Explorer IIa (16570) och jakten på den nya klockan började.
Det tillbringades betydligt fler timmar än normalt på klocksurfande - min fru trodde inte att det gick men jag bevisade att det går visst - bara man har motivationen!

Jag hittade ett antal intressanta objekt men alla såldes framför näsan på mig. :banghead:
Tanken väcktes då att avvakta med inköp till min semester i USA, där handlarnas websidor pekade mot att det fanns ett betydligt större urval av modellen där.
Väl på plats i USA så möts jag av samma kommentar från alla handlare när jag beskriver vad jag letar efter, -You and everybody else! :arghh:

Jag hittade bara en klocka under mina tre veckors letande i staterna, men en trist växelkurs i kombination med en handlare som tyckte att skatt slipper vi svenskar minsann inte, även om vi är utomlands på semester, så det blev inget köp!

Hemma på svensk mark så hittar jag ett objekt på Blocket men det har fel färg på tavlan. Jag kilar därför in till den lokala urhandlaren för att höra hur mycket de tar för ett tavelbyte.

Förklarar hela historien för säljaren som ger mig ett pris på tavelbytet och kliar sig sedan på hakan och smiter iväg till sin räknemaskin. Han kommer tillbaka med ett prisförslag på ett nyköp av modellen istället.
Varför blir det så här!? Man sätter en maxgräns på x som plötsligt har sträckts till y och som sedan slutar på z!? Givetvis så väljer jag, efter en natts betänketid, valet z (som ni fattar är handlaren)och lägger en beställning!

Butken har ingen klocka på lager, men de skulle kolla med de andra butikerna i landet om de möjligtvis hade en inne - Håll inte andan, det är inte så stor sannolikhet att de har modellen hemma heller!

-Crap, well, well - 6 veckor går ju ganska fort....eller?

Men gissa vad.......två dagar senare finns klockan på plats i butiken! :)

Snabbt in i bilen och full fart mot målet.....givetvis med vänster handled tom och redo!

140606651156724400_resized.jpg


Butiken är centralt belägen och givetvis kniper den svarta Mercan framför mig den sista P-platsen framför butiken! :banghead:

Efter att ha hittat en ny P-plats, en bra bit iväg, så var jag äntligen framme!

140606652121491200_resized.jpg


Efter att ha fått värderingsintyg, försäkring, kortat länken o.s.v. och pratat klockor med säljaren tills en bit efter stängningsdags, var det dags att bege sig hemåt och packa upp skönheten!

Diskret påse med efterlängtat innehåll!

140606115364724300_resized.jpg


Kasst med en ny låda som redan är sliten - skall inte fuskskinnet vara sträckt!?

140606109585640500_resized.jpg


Innehållet ger rysningar av välbehag men även av fasa då ägaren ibland har lite pedantiska drag - fasligt många ytor som kan repas......och repor gillar vi INTE!

140606109440703300_resized.jpg


Vad är det då denna repallergiker går och köpt som terapi?

Jo, givetvis en stål Daytona, 116520 med svart tavla!

140606109559295700_resized.jpg


Det finns säkert modeller som är värre repmagneter men jag tänkte det var bäst att börja enkelt!

De klassiska wrist shotsen!

140606651801270400_resized.jpg


140606655500884200_resized.jpg


Vi får se om det håller i sig, men efter första dagen på handleden så är jag i.a.f. toknöjd! :cool:
Supersnygg!! Stort grattis
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jaha, så blev det att gå emot alla principer och slå till på en nyköpsklocka. Sjukt mkt "bang for the buck" IMO, 1510kr inkl. frakt från Singapore!
image.jpg

Fullset på min ära! Inget herr Gummo är bortskämd med annars:)
image.jpg

Japp, ni gissade rätt, en sprillans Aqualand för 1510kr. Säljare mywatcheshub-au på eBay är tokfan som levererar alla beaters mamma till priset av en sur krogkväll med några avslagna pilsner och biff med bea. Rock on kids och klicka in på bukten och beställ!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Underbart!!
Skulle just köpa och ser att han nu tar 1950kr:(
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Här om dagen kom ett efterlängtat litet paket.

e5ytemav.jpg


I första lådan låg en lite mindre låda.

ru2e3yhe.jpg


Trevligt med nya boxen :)

yvuma5az.jpg


atyraquh.jpg


Sedvanliga tillbehör inuti.

u5uhapy5.jpg


Klockan låg i en liten påse, fräscht! :)

eqygy7ud.jpg


Och här har vi skönheten!

avu9emet.jpg


qy2edyza.jpg


Obligatoriskt WS

ydy2yseh.jpg


Och en bonusbild bredvid brorsan.

qeqe8u7u.jpg


Stort tack för hjälpen Spencer66! På återseende i dagens klocktråd :)
Inget dåligt uppställ, ursnygga:)
 

Rasmus

Breitling
explorer2.jpg
Efter mycket väntan och velande så bestämde jag mig äntligen i helgen. Rätt tillfälle dök upp för att avyttra mina två klockor till fördel för en som jag trånat efter en längre tid. Idag låg avin i brevlådan och jag rusade till posten för att plocka hem den bruna kartongen. I den låg en mindre svart låda signerad Gripenbro.se som signalerade att det åtminstone var rätt avsändare. Jag öppnade lådan och där i låg den, en klocka som snart är vanligare än submarinern (på forumet iallafall) men en klocka som jag längtat länge efter att få äga. Efter att återigen rusat backen ner till centrum för att plocka bort en länkbit på Jälmers Ur så sitter den som en smäck och jag är oerhört nöjd!

Ovan bjuds på en bild från ögonblicket då det blev "vi", ett handledsskott får vänta till fredagstråden;)
 

Andado

Omega
explorer2.jpg
Efter mycket väntan och velande så bestämde jag mig äntligen i helgen. Rätt tillfälle dök upp för att avyttra mina två klockor till fördel för en som jag trånat efter en längre tid. Idag låg avin i brevlådan och jag rusade till posten för att plocka hem den bruna kartongen. I den låg en mindre svart låda signerad Gripenbro.se som signalerade att det åtminstone var rätt avsändare. Jag öppnade lådan och där i låg den, en klocka som snart är vanligare än submarinern (på forumet iallafall) men en klocka som jag längtat länge efter att få äga. Efter att återigen rusat backen ner till centrum för att plocka bort en länkbit på Jälmers Ur så sitter den som en smäck och jag är oerhört nöjd!

Ovan bjuds på en bild från ögonblicket då det blev "vi", ett handledsskott får vänta till fredagstråden;)
Grattis!
Bra val, snygg som attan.
 

Olowski

Breitling
explorer2.jpg
Efter mycket väntan och velande så bestämde jag mig äntligen i helgen. Rätt tillfälle dök upp för att avyttra mina två klockor till fördel för en som jag trånat efter en längre tid. Idag låg avin i brevlådan och jag rusade till posten för att plocka hem den bruna kartongen. I den låg en mindre svart låda signerad Gripenbro.se som signalerade att det åtminstone var rätt avsändare. Jag öppnade lådan och där i låg den, en klocka som snart är vanligare än submarinern (på forumet iallafall) men en klocka som jag längtat länge efter att få äga. Efter att återigen rusat backen ner till centrum för att plocka bort en länkbit på Jälmers Ur så sitter den som en smäck och jag är oerhört nöjd!

Ovan bjuds på en bild från ögonblicket då det blev "vi", ett handledsskott får vänta till fredagstråden;)

Är det den som ligger kvar på gripenbros sida?
 
Kör en för mig ganska oväntad paketöppning i stortråden.

Efter att ha avverkat lite klockor under sommaren fick jag ett litet infall för några dagar sedan. Satt på en DJ2 och kände att den klockan visserligen är fin, men kommer inte stanna för evigt.

Sagt och gjort poppade det upp en annons här på KS så jag högg direkt, skjöt från höften och det hela föll ut.

Klockan ifråga är en sån modell som jag förr eller senare måste ha ägt i mitt klockintresserade liv. Ingen jag totalt avdyrkat på bilder men som krypit sig på en aning och när annonsen dök upp fick jag det där stirret i blicken och saken var biff, det fanns ingen återvändo...

Ordning och reda när man går till lokala postkontoret.
image.jpg


Paket på plats...nu blir det spännande.
image.jpg


Och här röjs identiteten för många inblandade.
image.jpg


Och här är saken uppenber
image.jpg


Snajdig trälåda...
image.jpg


Och i den en mycket fin Royal Oak 15300.
image.jpg


Bums ner på stan för montering av extra länkbit. Trodde jag hade smala handleder men det verkar inte vara så riktigt.
image.jpg


Snabba reflektioner:

- Helt annat än de Rolex jag avverkat, mest på gott.

- Sitter kanon och är lite mer diskret då den åker lätt in inder skjortärmen. Perfekt!

- Finishen är vass, på flera sätt.

- Kommer behålla den, men fritt fram med PM för byte, men endast mot PP Nautlius. :)

Slutligen, stort tack till forumet för grym inspiration framförallt säljaren för suverän smidig affär.

/gustav
 

chff

Cartier
Kör en för mig ganska oväntad paketöppning i stortråden.

Efter att ha avverkat lite klockor under sommaren fick jag ett litet infall för några dagar sedan. Satt på en DJ2 och kände att den klockan visserligen är fin, men kommer inte stanna för evigt.

Sagt och gjort poppade det upp en annons här på KS så jag högg direkt, skjöt från höften och det hela föll ut.

Klockan ifråga är en sån modell som jag förr eller senare måste ha ägt i mitt klockintresserade liv. Ingen jag totalt avdyrkat på bilder men som krypit sig på en aning och när annonsen dök upp fick jag det där stirret i blicken och saken var biff, det fanns ingen återvändo...

Ordning och reda när man går till lokala postkontoret.
image.jpg


Paket på plats...nu blir det spännande.
image.jpg


Och här röjs identiteten för många inblandade.
image.jpg


Och här är saken uppenber
image.jpg


Snajdig trälåda...
image.jpg


Och i den en mycket fin Royal Oak 15300.
image.jpg


Bums ner på stan för montering av extra länkbit. Trodde jag hade smala handleder men det verkar inte vara så riktigt.
image.jpg


Snabba reflektioner:

- Helt annat än de Rolex jag avverkat, mest på gott.

- Sitter kanon och är lite mer diskret då den åker lätt in inder skjortärmen. Perfekt!

- Finishen är vass, på flera sätt.

- Kommer behålla den, men fritt fram med PM för byte, men endast mot PP Nautlius. :)

Slutligen, stort tack till forumet för grym inspiration framförallt säljaren för suverän smidig affär.

/gustav

Riktigt fin, stort grattis!
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
explorer2.jpg
Efter mycket väntan och velande så bestämde jag mig äntligen i helgen. Rätt tillfälle dök upp för att avyttra mina två klockor till fördel för en som jag trånat efter en längre tid. Idag låg avin i brevlådan och jag rusade till posten för att plocka hem den bruna kartongen. I den låg en mindre svart låda signerad Gripenbro.se som signalerade att det åtminstone var rätt avsändare. Jag öppnade lådan och där i låg den, en klocka som snart är vanligare än submarinern (på forumet iallafall) men en klocka som jag längtat länge efter att få äga. Efter att återigen rusat backen ner till centrum för att plocka bort en länkbit på Jälmers Ur så sitter den som en smäck och jag är oerhört nöjd!

Ovan bjuds på en bild från ögonblicket då det blev "vi", ett handledsskott får vänta till fredagstråden;)


Grattis, riktigt snygg den där, mycket bra val!
 

BME

Cartier
Bättre sent än aldrig...
Jag lyckades med lite tur men framförallt enorm skicklighet gissa rätt i frere s 1000 inläggstävling.
Detta var ju ett tag sen men en semester på annan kontinent fördröjde denna "paketöppning" men det var rackarns trevligt att komma hem till ett väntande paket eller goodie bag kanske var den officiella termen.
Ett mindre ingrepp i form av batteribyte krävdes vilket fördröjde det hela någon vecka till mest pga att jag är lat och inte pallrade mig till något ställe där jag kunde köpa ett nytt batteri helt enkelt.
Men nu så med nytt batteri och allt så ber jag att få presentera en udda skapelse av Seiko:
En W444-4000, Final Fantasy Limited (?) edition.
Den har fantastiska features såsom:
- 4 förinställda nedräkningstider, 3-5-10 & 15 minuter!
- Visning av år(har inte fattat hur man får fram det men men) månad och datum.
- Små symboler i överkant på fönstret som jag inte har en aning om vad de betyder.
- Svåravläst tid.
- Rätt ful men rätt funky. :)
Sval box:
bild 1.JPG

Preview av innehållet på sidan:
bild 2.JPG

Här ovanpå boxen tadaa:
bild 3.JPG


Wristshot:
bild 5.JPG


ffse.JPG


Goodiebagen innehöll även ett rödaktigt nato samt ett svart läderband med gulaktiga sömmar dvs helt obrukbart för en icke gnagare som en själv... Tack för detta frere nu ska jag njuta av dessa finfina gåvor och ta helg snart :)
 
Topp