• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg

Min sneakergömma. :)
Innan vi flyttade hade jag kvar alla originalkartonger men jag tycker det är trevligare att se skorna så därför blev det nytänk efter flytten till hus.

När vi flyttade hittade jag även 3 par skor oanvända i sina kartonger på vinden och därefter har jag dragit ner rejält på inköpen. Jag har sneakers så jag klarar mig resten av livet så nu köper jag enbart skor om jag hittar något speciellt som lockar.
 
Senast ändrad:

SSL

Audemars
Ett tips om man inte vill ha "dussin"skor är att titta på Nike SB. Både jag och tjejen köpt i en gammal kompis skateboardaffär och med den lilla upplagan är det inte många som du lär springa på med samma skor. Dessa köpte jag. Första SB med free-sula.

nike-free-sb-sailcool-grey.jpg

Aldrig varit ett fan av Nike, men att dom vet vad dom gör är det inget snack om. Dom där var fresh.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
image.jpg

Min sneakergömma. :)
Innan vi flyttade hade jag kvar alla originalkartonger men jag tycker det är trevligare att se skorna så därför blev det nytänk efter flytten till hus.

När vi flyttade hittade jag även 3 par skor oanvända i sina kartonger på vinden och därefter har jag dragit ner rejält på inköpen. Jag har sneakers så jag klarar mig resten av livet så nu köper jag enbart skor om jag hittar något speciellt som lockar.
Och när jag inte trodde du kunde bli stördare ;)

Respekt!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och när jag inte trodde du kunde bli stördare ;)

Respekt!
Hehe, har samlat på sneakers sedan 2002 ungefär men försöker som sagt hejda mig nu för tiden. Har gett bort en hel del och sparat de jag gillar lite extra. Det tråkiga med sneakers är att de i princip inte har något andrahandsvärde, förutom vissa modeller som exempelvis mina "DUNKLE":
image.jpg
 

fredrik!

Cartier
Air Presto tech pack fylls på i helgen hos caliroots? Också en fulsnygg sneaker jag kan tänka mig, vet inte när jag skulle använda de dock. Får vänta till löning då man redan handlat upp sko-budgeten. :bag:
nike-air-presto-tp-fleece-tumbled-grey-812307-002.jpg


Deras collab med diemme var inte heller fyskam.


diemme-x-c-store-roccia-vet-awc-di1509rv62-black-all-weather-conditions.jpg

Nikes:en är sjukt snygga och färgen är ju behaglig för att passa till allt i höst :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
För att inte tala om hur hal den stenhårda plastsulan är, totalt livsfarlig i minsta lilla is, slask eller millimeter snö. Ett par av de senaste årets re-issues har varit av väldigt bristfällig kvalitet med limningar som släpper och limsöl. Stockholm, Bern och Rouge framför allt.. Hittade dock ett par Stockholm i vettigt skick.
image.jpg

Har också ett par, oanvända! limmet hade släppt i mina redan när jag köpte dem :<
7upEUxZ.jpg


OnT så är dessa dem sneakers jag använder dagligen :)
iJu3cvP.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
image.jpg

Orkar inte gå ner i källarn nu för att fota, men kan bjuda på en bild på mina Nike Dunk low "Safari" eftersom de står i hallen. Vågar hävda att dessa är rätt ovanliga. :)

Har Dunks helt dött ut? Det var ju typ det hetaste att samla på 'back in the days'.

Har ett par stycken jag gillar som fasen men aldrig använder (förutom nåt par när jag klipper gräs).
 

Edin

Panerai
Har inte dunks dött ut lite i takt med att byxmodet blivit smalare? Spekulerar bara men jag vet i alla fall vad jag själv tycker om blaffiga skor till smala byxor...
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Älskar Adidas men av de sneakers som jag använder just nu
image.jpg

är favoriterna RL samt Lacoste.

Dock är dessa Adidas (i mitten) de skönaste sommarsneakers jag har haft!
image.jpg
 
Topp