• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden hyllningstråden

Clark Kent

Patek
2-Faktor
På förekommen anledning vill jag härmed starta en tråd där man helt ogenerat kan hylla, tacka och uppmärksamma precis vem man vill på forumet för precis vad man vill, stort som smått :heart: Negativa kommentarer i den här tråden är strikt förbjudet och straffas med dålig karma för skribenten.
  • Jag börjar med att tacka ledningen för ett riktigt fantastiskt forum som berikar vår hobby på så många plan
  • @jabla vill jag hylla för hans engagemang och påhittighet i passarounder
  • @yonsson för dådkraft, KS-bladet och suveräna recensioner
  • @jabla tillsammans med @Greven för alla likes som de delar ut
  • @laketwig och @Chrisse för alltid lika grymma foton på modernare klockor
  • @Rozzy och @Donkii för grymma foton av vintageur
  • @Warwian och @eriksson850 för all hjälp till medlemmar i nöd
  • @McGyver för att han hittar lösningar där lösningar inte annars hittas
  • @Af Sjodahl för ett evigt glatt humör och exeptionella paketöppningstrådar

Och så som alla tacktal sig bör, reserverar jag mig för att ha glömt flertalet av de som hyllas bör, men tänker också att lite får lämnas till er andra.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Oj, tack @Greven :)

Jag vill också passa på att hylla @Af Sjodahl för hans smittande goda humör och skön snubbe attityd!
Finns egentilgen hur många som helst som skulle kunna taggas i detta inlägg men @Omen måste nämnas för sina fantastiska klockor som man blir inspirerad av.
@hook och @leben som jag haft nöjet att träffa på en tillställning och som var lika trevliga och sköna som de är på forumet.
@Per som tog sig tid att svara på mina vintage-rookie frågor när min första gammelklocka skulle införskaffas.
Med flera..
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Oj, tack @Greven :)

Jag vill också passa på att hylla @Af Sjodahl för hans smittande goda humör och skön snubbe attityd!
Finns egentilgen hur många som helst som skulle kunna taggas i detta inlägg men @Omen måste nämnas för sina fantastiska klockor som man blir inspirerad av.
@hook och @leben som jag haft nöjet att träffa på en tillställning och som var lika trevliga och sköna som de är på forumet.
@Per som tog sig tid att svara på mina vintage-rookie frågor när min första gammelklocka skulle införskaffas.
Med flera..

Stort, Tack som F... @Niklas, kul att man gör folk på gott humör! Tack själv för att du delar med dig med din fantastiska samling, och trots att du är en av KINGARNA här på forumet så är du alltid ödmjuk och positiv mot alla oavsett vad som finns i ens samling!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Fantastiskt trevligt att bli omnämnd i en så positiv trådstart. Tack @Clark Kent ! Kul att mina bilder uppskattas. Har inte så mycket kunskap att bidra med då detta är ett ganska nytt intresse för mig, men det har gett mig nya utmaningar i mitt livslånga fotointresse. Grymt forum med grymma medlemmar helt enkelt!

PS.
Dessutom instämmer jag med med dina övriga hyllningar! ;)
 
Senast ändrad:

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack, kul att bli omnämnd! :)

Tackar gärna @Spencer66 för hans sköna, trevliga, otrevliga, avslappnade attityd, @Aurum för sin kunskap, tyckande och skinn på näsan, @Warwian för sitt fotografiska minne och förmåga att identifiera alla världens urverk, @Jens för att han är ett digitalt kvartstroll och @Gummo för att han... Ja han är gummo...

Sedan finns det så många sköna trevliga typer, så det skulle vara omöjligt att nämna alla (ni vet vilka ni är). :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
OK, jag kör även om jag kommer glömma hälften.

Tack @Denke för din ljuvliga radioröst ich nyktra syn på tillvaron.
Tack @Spencer66 för din ärliga stil.
Tack @daviden för grymt gränssnitt och proffsig inställning. Tack alla tre för ett grymt forum!

Tack @leben för myshäng i Schweiz och GBG.

Tack @Molle för trevligt häng under mässan samt för att du fick in mig på SEIKO.

Tack @Maro för att du är lika manisk som jag är samt snabb på att svara på sms och på att stoppa mig från dumheter.

Tack @laketwig för all korrekturläsning och förståelse för att KS-Bladet självdör.

Tack @acce1999 för all Tudorhjälp.

Tack @StrawberryFields för trevliga luncher.
Tack @sherwan för gött snack.
Tack @Seikosthlm för att du är djupare ner i träsket än jag är.
Tack @Fujoor för att jag kan sova om nätterna.

Tack Fantastic five ( @john b @_jonte @Chrisse @klockodile ) för ändlöst mycket vägledning och mycket trevligt häng.

Och tack alla andra som bidrar till att göra forumet ännu bättre.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tycker att forumet behöver lite love bombing för tillfället så jag bumpar upp den här gamla tråden och lyfter fram @HSK 💕

Alltid hjälpsam som i exemplet nedan. Istället för en syrlig kommentar besvaras både frågan om C24 samt att TS får en hänvisning var han kan söka vidare gällande info om Astron. Så bemöter man en ny medlem och det gör också att chansen att personen stannar kvar på forumet nu ökat X 10. Dessutom svarar han på frågor och funderingar i forumdelen om Buggar med oförtruten energi, (trots att han inte är admin/mod), samt kommer med många bra förslag till förbättringar.

Tummen upp helt enkelt👍

 
Topp