• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

snoozarn

Patek
2-Faktor
Så kan det gå, delayed sabrering.
2016-10-07_14_47_27.gif
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Den håller många år, 2018 är lite tidigt men man ska ju njuta när tillfälle ges.
Passa på och köp det släpptes bara 76 stycken denna gång på SB.
Jag ska tillägga att jag tycker det är synd att begå barnarov och dricka flaskan så förhållandevis tidigt (tanken var att köpa en Krug NV egentligen) men om chansen presenterar sig att få prova Cristal hugger jag :D
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Hur kräsna är ni på årgångarna? Eller ni går mest på märke? Jag har en förkärlek till 2002 vilja börjar blir svårare o svårare att hitta.

@Apansson Jag pratar om champagne, inte flickor. ;)
När det gäller semi-gamla årgångar är 2000 den bästa jag druckit (2002 är lite ung ännu), senare årgångar hyllar väl 2008 väldigt mycket även om de flaskorna inte borde drickas än på länge :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Att det är champagnedagen ger ju en extra anledning att korka upp ikväll. Palmer BdB är nog den bästa champagnen i relativt "rimlig" prisklass på bolaget. Härligt frisk men samtidigt en sådär härligt brödig eftersmak. Rekommenderas starkt!
Trevlig helg vänner!
IMG_5960.JPG
Om du vill testa skoj i den klassen från utanför systemets standardsortiment kan jag rekommendera Fourny Fils Rosé som är kanon för priset, och Laherte Freres (som också är BdB) som kan köpas på import via gaston :)
 
Topp