• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Zingo

Rolex
En liten helgpåfyllning...

IMG_6768.JPG
Nice, men storlek och märke borde spegelvändas! ;)
 

Lolle

Panerai
Nice, men storlek och märke borde spegelvändas! ;)

Haha helt rätt

Sanningen är att Bollinger är till mig, den där spumanten är till fru och svärmor(jag skulle kunna hälla upp Ica basic cider och de hade inte känt skillnad ändå) och Magnumflaskan är till för lite besök som bara kommer inom på julafton för att säga hej och skåla på väg till övriga släkten.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Är det någon som prövat någon av dessa?
IMG_6493.PNG


Eller denna
IMG_6494.PNG


Enl beskrivningen så borde jag gilla dem. Vanligtvis brukar standard champagne hemma vara palmer o co alt Bollinger special cuvee. Vad tror panelen om dessa två ovan?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Provade lite bubbel med gäster igår. Inte så formellt och ordnat, bara smakade o snackade. Alla var nog eniga att monistrolen var väldigt prisvärd med sina 69:-

Någon mer än jag som tycker monistrol kan vara ett alternativ?
IMG_2190.JPG
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Provade lite bubbel med gäster igår. Inte så formellt och ordnat, bara smakade o snackade. Alla var nog eniga att monistrolen var väldigt prisvärd med sina 69:-

Någon mer än jag som tycker monistrol kan vara ett alternativ?
IMG_2190.JPG

Perle Rare (vänster) är bra relativt vad den kostar, gillar den starkt, drack 2012 häromdagen och omdömet kvarstår
 
Är det någon som prövat någon av dessa?
IMG_6493.PNG


Eller denna
IMG_6494.PNG


Enl beskrivningen så borde jag gilla dem. Vanligtvis brukar standard champagne hemma vara palmer o co alt Bollinger special cuvee. Vad tror panelen om dessa två ovan?
Tsarinen drack jag för ett antal år sedan, minns den som lite fruktig och inte så torr, men det kanske finns två?
Den jag drack såldes i en rund plåtförpacknkng.
Gjordes tydligen ursprungligen för den ryska marknaden för länge sedan.

I kväll vid ett visst klockslag står det mellan en halva Masse eller Pol Roger.
Antar att graden av berusning spelar in i valet?
Skål . ...och gott nytt.:)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Tsarinen drack jag för ett antal år sedan, minns den som lite fruktig och inte så torr, men det kanske finns två?
Den jag drack såldes i en rund plåtförpacknkng.
Gjordes tydligen ursprungligen för den ryska marknaden för länge sedan.

I kväll vid ett visst klockslag står det mellan en halva Masse eller Pol Roger.
Antar att graden av berusning spelar in i valet?
Skål . ...och gott nytt.:)
Ärligt talat så kan du lägga tryck på bra champagne som välkomstdrink eller till typ förrätten, vid tolv drar jag Cremant på Magnum då all smak eller finess har farit åt fanders :) Om ni tar en lugnare kväll så man faktiskt kan njuta vid 12 rekommenderar jag en Louis Roederer 2009, ska vara bra redan nu!
 
Topp