• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Destro / Lefty

Är destro watches något att ha?

  • Bra grejor!

    Röster: 22 78.6%
  • Obra, helt meningslöst!

    Röster: 4 14.3%
  • Ingen riktig klocka ju!

    Röster: 2 7.1%

  • Totala väljare
    28

Vess1an

IG-88
2-Faktor
på klockor med fast länk så blir det upp-och-ner om man inte även vänder denna. Det skulle bli helknas i huvudet på mig i alla fall... man vet ju hur det blir om man monterar den upp och ner, man kan ju inte stänga.
Fast just länken är ju oftast extremt lätt att åtgärda.
Snäpp loss bandstiften, rotera länken och montera tillbaka fast roterat?
Håller med om att felvända viklås är bläh.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Fast just länken är ju oftast extremt lätt att åtgärda.
Snäpp loss bandstiften, rotera länken och montera tillbaka fast roterat?
Håller med om att felvända viklås är bläh.
Absolut. Tänkte på den (underbara) midas @Omen visade (oklart om den har integrerad länk eller ej). eller IWC igny. Skulle givetvis skrivit integrerad länk.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gillar min EZM3. Att den är lefty är lite av grejen med den IMO.

image.jpeg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grym! Skitsnygg:)
Det är en EZM 3F eller hur?
Ot:
Vet du vad det är som gör att WR minskat till 200m?

Japp, det är en EZMF. Köpte den i fredags lite spontant. Är helnöjd! Mycket bra beater! :)

Gällande WR så vet jag inte, är för dåligt påläst om Sinn. Lite pinsamt att jag inte vet faktiskt, hur vågar jag kalla mig själv klocknörd ens! :D
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Japp, det är en EZMF. Köpte den i fredags lite spontant. Är helnöjd! Mycket bra beater! :)

Gällande WR så vet jag inte, är för dåligt påläst om Sinn. Lite pinsamt att jag inte vet faktiskt, hur vågar jag kalla mig själv klocknörd ens! :D
den är snygg som få. Som beater. Önskar att den fanns PVD. Det är jag sugen på.
Hur upplever du storleken?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
den är snygg som få. Som beater. Önskar att den fanns PVD. Det är jag sugen på.
Hur upplever du storleken?

Bra storlek! Den är väl 40,5 i bredd exkl krona och har 20mm mellan bandhornen så den bärs lätt, ledigt och lagom. Jag tycker nog att storleken är perfekt, inget med den som stör eller är ivägen, den bara finns där. Bra lume också. :)
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Breitling har några chronomatics med kronan på vänster sida.

ss-chrono-matic.jpg


114056414.OgdKCjDl.IMG_1072.JPG


Tycker det kan vara rätt praktiskt då kronan inte kommer att skava, men skulle inte vilja ha en med manuellt uppdrag.
 
Som vänsterklockad är det väldigt sällan, eller aldrig, jag tyckt att kronan skavt eller liknande. Med det sagt så vill jag dock tillägga att jag gillar kronans placering på min NY0045, den är super. Det är ju faktiskt som du säger att man inte pillar särskilt ofta på kronan när man väl har den på armen, så varför skulle den då inte kunna sitta på vänster sida?!

NQsYYtF.jpg
 
Topp