• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Min lilla Tissot på ett svart tropic, det är skönt och ser ok ut, men det känns så fel. Vad ska jag ha istället? Vill ha något tidstypiskt, inga naton, men vet inte vad. Tipps?

IMG_2900.JPG

Perlon!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har provat, men kändes inte helt rätt, och är lite nojjig över att boettlocket ska bli skadat så som man ser på många äldre klockor som har haft perlon :p

Tvätta bandet någon gång under de kommande 30 åren så lär det inte vara något problem.
Det där ser ju faktiskt helt rätt ut, men undrar hur det spelar med min lite creme-grön-gula tavla, den är lite svårmatchad känns det som. Vart hittar jag svinläder lämpligen, inget jag sett i butik/online?

Funkar utmärkt. Sök på ebay, pigskin, peccary osv.
 

Cyklisten

Cartier
Vad ska man ha till en Speedmaster? Vill ha tips på läder med riktigt bra kvalitet! 20/18 gärna så att jag kan använda Omega-spännet.

Eller är det Custom-beställning som gäller för att bli riktigt nöjd? Satsar gärna lite extra.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Vad ska man ha till en Speedmaster? Vill ha tips på läder med riktigt bra kvalitet! 20/18 gärna så att jag kan använda Omega-spännet.

Eller är det Custom-beställning som gäller för att bli riktigt nöjd? Satsar gärna lite extra.

Har själv kört med mörkbrunt Hirsch Rally på Speedyn,och det blir riktigt snyggt.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Någon som sett vart man kan köpa liknande armband som sitter på Omegas dark side of the moon?

Omega-Speedmaster-Dark-Side-Of-The-Moon-Watch-34.jpg
 
Topp