• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lite blandat från lådan följer nedan:

Hemmagjort dollarband:
F9xrFPj.jpg


Bonklipstil från Guy Freres:
y4Zt8vD.jpg


Hemmahålad tejuödla från Hadley Roma:
vAfvfPU.jpg


Hemmagjorda band i stingrocka:
jx2mrxu.jpg

VcnAmS0.jpg


Svinskinn till bubblebacken:
KDSPqUm.jpg
 

Emil

Cartier
Ok. Själv föredrog jag den på MM-gummit som faktiskt känns ganska påkostat och bra. Utan att veta om skx-gummit så tror jag att det skiljer sig en del i kvalité. Är dock inte gummi din kopp med te så är det nog bäst att passa. :)

Maratac-band?

där har vi något intressant att titta närmare på!
 

ErikGBG

Audemars
7DF3DB7E-53AB-4154-9B86-4E84C3247A5A-224-000000337ECAB1D9.jpg

5513 på italiensk mocka. Köpt av en som säljer här på forumet ibland som jag ej kommer ihåg namnet på.
Grymt skönt och välgjort iaf!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag visade upp denna för någon månad sedan, en Seamaster som min arbetskamrat hade. Nu har den fått nya kläder. Beställde ett Rios till honom. Riktigt nöjd är jag med resultatet och det är han också.
Helt fel band om någon skulle fråga mig. För modern, för dress, präglat? mm.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Shit va snygg den första var. Ref? Modell?
Såg att ja citerade fel, men hoppas på svar ändå! :D
Nu hade du tur! Tacksam som jag är att det inte var ännu en kommentar om mitt skrev svarar jag gärna på frågan.

Det är en Heuer från tidigt 60-tal med det finfina verket Valjoux 72 och vad exakt ref var kommer jag inte ihåg, men de kan refereras till som pre-Carrera. Funderar faktiskt lite på att försöka låta den gå då jag inte får sålt något annat ur.
 

oscaroscar

Panerai
Nu hade du tur! Tacksam som jag är att det inte var ännu en kommentar om mitt skrev svarar jag gärna på frågan.

Det är en Heuer från tidigt 60-tal med det finfina verket Valjoux 72 och vad exakt ref var kommer jag inte ihåg, men de kan refereras till som pre-Carrera. Funderar faktiskt lite på att försöka låta den gå då jag inte får sålt något annat ur.
Hör av dig! ;)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Nu hade du tur! Tacksam som jag är att det inte var ännu en kommentar om mitt skrev svarar jag gärna på frågan.

Det är en Heuer från tidigt 60-tal med det finfina verket Valjoux 72 och vad exakt ref var kommer jag inte ihåg, men de kan refereras till som pre-Carrera. Funderar faktiskt lite på att försöka låta den gå då jag inte får sålt något annat ur.

Hur stort är uret? Kanske kan hjälpa dig med dina problem :D
 

Sond

Patek
Strålande initiativ att starta denna tråd! Att pyssla med band tycker jag verkligen höjer glädjefaktorn med klockintresset. Inte nog med att man ibland får till en bra kombination. det är också en fin form av terapi att sätta sig ned med några klockor och byta lite band..:)

Jag surrade ju i en egen tråd förut idag om "Swedish Military Leather hos David Lane" då jag inte hade uppmärksammat denna tråd. Nåja, ni som ev. var intresserade av det har nog sett tråden. Men frågan återstår: Någon som beställt något band av honom?
 

Da_Ni

Cartier
Köpte detta på Tradera och det kom igår och satte det på Fortisen. Var lite tveksam först men tycker att det funkar ganska bra faktiskt.

iKHliV7.jpg


dXLud5A.jpg
 

Sond

Patek
Snyggt med perlon på sub! Har du tips på bra inköpsställe?
Som även JS_80 har jag beställt från denna märkliga firma. Det sägs att de ska ha bra band till rätt pris. Men hemsidan är knäpp och kommunikationen är botten. Just nu har jag beställt med inte lyckats betala...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Som även JS_80 har jag beställt från denna märkliga firma. Det sägs att de ska ha bra band till rätt pris. Men hemsidan är knäpp och kommunikationen är botten. Just nu har jag beställt med inte lyckats betala...

Han kanske är på semester, gubben som har shoppen? För mig gick det rätt fort. Tror att hans shop är rätt manuell, dvs han skickar ett mail om betalningsinfo manuellt, så det kanske är därför det dröjer lite
 

Sond

Patek
Han kanske är på semester, gubben som har shoppen? För mig gick det rätt fort. Tror att hans shop är rätt manuell, dvs han skickar ett mail om betalningsinfo manuellt, så det kanske är därför det dröjer lite
Så kan det så klart vara. Och det är ju inte en ovanlig och svindyr klocka jag väntar på..:)
 

Sond

Patek
Mmm, men all väntan kan vara ett gissel - oavsett värdet på paketet. I vilket fall så verkar leverantören vara kosher
Jag har sett positiva omdömen ute i klockvärlden om honom så han är nog bara lite efter vad gäller webb och kontakt.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Alla är olika och det är OK.
Jag personligen har aldrig riktigt kommit överens med bandbyte på min klockor.

Ok om det är ett eftermarknadsläder med förstaklassig kvalitet, men ha en dyr fin klocka och slänga på nato eller relativt billiga i värsta fall fake-läder, funkar inte för mig.

Bar skräddarsytt struts på en panna en gång, funkade ett tag, men föredrar ändå original. (är kanske lite tråkig)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Alla är olika och det är OK.
Jag personligen har aldrig riktigt kommit överens med bandbyte på min klockor.

Ok om det är ett eftermarknadsläder med förstaklassig kvalitet, men ha en dyr fin klocka och slänga på nato eller relativt billiga i värsta fall fake-läder, funkar inte för mig.

Bar skräddarsytt struts på en panna en gång, funkade ett tag, men föredrar ändå original. (är kanske lite tråkig)

Är periodare, ibland är det kul att slänga på lite olika färgglada band, tex på sommaren. Men det är svårt att slå originallänken i många fall...
 
God morgon!
Satt och spånade med mig själv vad jag kan bidra med för att få denna tråden lite längre.
Funderade på förvaring av band... Låda för band... Bandlåda... För band låda !
Sprang ner i källaren och letade upp en potentiell låda som borde passa utmärkt för detta ändamål!
Ha en bra dag!
QfzrzXC.jpg
 

max

Dancing Queen
Efter mycket funderande fram och tillbaka så skrev jag ihop en noggrann beskrivning på hur jag ville ha mitt strap till IWC XVI:n och sände till en kille som brukar annonsera lite på olika forum.
Bandet måttbeställdes för att passa med iwcs viklås som jag köpt då jag inte är så förtjust i vanliga spännen. Just iwc:s viklås tycker jag sitter bäst om den korta delen av bandet är extremt kort (50-55mm tycker jag sitter bäst) vilket jag inte hittade färdigt, inte heller fann jag band med det utseende jag ville ha.
Bandet blev extremt bra och jag kan varmt rekommendera herr Ekamon ( nås på [email protected] )

iwc_ekamon_strap_07.jpg


iwc_ekamon_strap_05.jpg



PS. Såhär såg originalbandet ut:
iwc_ekamon_strap_03.jpg
 
Topp