• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Essen

Omega
Kör lite bandbytarkväll och försöker komma på vad som blir bäst...
image.jpeg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Någon som har koll på vintagelänkar? Tror inte detta är något speciellt men man vet ju aldrig. Stämplad med Stainless steel Italy i andra änden.
umBbElT.jpg
 

Padde

Breitling
111.jpg
Slängde på ett brunt armband i läder på min älskade Aqualand från -96. Blev riktigt snyggt tycker jag! Sportigt och somrigt (synd vi går mot mörkare tider)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Fick hem ett nytt zulu idag från
Royal Straps. Crazy Horse zulu 20mm.
Fantastiskt följsamt och mjukt från start.
Har redan fått lite nice patina så det bådar gott.:D
20160930_160554.jpg
20160930_160834.jpg
20160930_160210.jpg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Det verkar svårt att hitta armband av pyton.
Någon som har handlat eller vet var man kan köpa? Alla tips mottages tacksamt.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Skulle vilja ha ett läder med måtten 22/18, har scannat av eBay utan framgång tyvärr. Är det någon som vet vart man kan få tag på ett läder med det angivna måttet?!
 

Johan K

Friends of KS
En liten bump. Blev det något Staib, sitter o funderar på ett själv. Är inne på 4,8mm tjock modellen, för grov? någon?
Har även hittat MD08 med safety clasp, blev det någon sådan för dig @Johan K

Hej, ursäkta att svaret dröjt. Har haft fullt upp med annat och brukar lurka här oinloggad.

Fick nyligen hem ett 4mm tjockt st-MD08 och måste säga att jag är imponerad.

Har på min handled tre pinnhål kvar på lillfingersidan innan det justerats till sin minsta möjliga storlek med min LLD.

Skulle kanske kunna ta in den ännu ett hack men trots lite slack sitter klockan som ett smäck. Jag brukar vilja ha länkar riktigt tight men det är något med hur meshet formas som gör att det sitter grymt bra även med lite ledigare passform. Det är dessutom lite kallare nu så handleden blir nog bara fetare i annat väder.
 

Bilagor

  • 1475937893236746986172.jpg
    1475937893236746986172.jpg
    102.1 KB · Visningar: 108
  • 1475937939271-184342766.jpg
    1475937939271-184342766.jpg
    129.8 KB · Visningar: 113

Hallis

Panerai
2-Faktor
Jag är sugen på att handla ett nytt band till min SS Royal Steel 1, 37mm.

Jag letar efter ett ofodrat läder 20-18, någon som har några bra tips?
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Var köper man småhålade racing-/rallyband? alltså inte en läderrem som någon bara hålat utan de där vadderade banden. Vet att @Singular sålde dem tidigare. Finns plastiga varianter på eBay, men har inte hittat just dessa som är av lite hyggligare kvalité.

t5zslKN.jpg

bild från nätet
 
Topp