• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hehe, trevligt du hittade detta smakfulla hantverk! Gjorde ett enkelt slätt skinnband i grunden som jag helt enkelt klistrade på ett dollarband mha något universallim. Inte vidare slitstarkt men rätt tufft och kul om jag får säga det själv!

Det där var ju bara så häftigt...a match made in heaven med klockan :) Fick du många reaktioner på kombon?
 

MeaCulpa

Breitling
Hehe, trevligt du hittade detta smakfulla hantverk! Gjorde ett enkelt slätt skinnband i grunden som jag helt enkelt klistrade på ett dollarband mha något universallim. Inte vidare slitstarkt men rätt tufft och kul om jag får säga det själv!
Jag bockar och tackar! Har en kompis med Rolle som pratar som om han vore med i en raplåt, MÅSTE slöjda ett sådant åt honom!

Liiite, men använde det inte allt för mycket. Några var taskiga på Kings klockblogg kommer jag ihåg. Bandet ligger hemma i lådan...

King ptsss, oskönt att inte uppskatta det uppenbart magiska i kombinationen guldrolle och dollarrsedel.
 
D

Deleted member 6965

Guest
IMG_0977.JPG

Är sugen på att testa lite läder, någon som vet vart man kan hitta ett liknande band?
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Hur mycket gör det (för klockan) att läderbandet nuddar boetten när man tar av sig klockan? Förstår att om det är sand eller dylikt så kan det möjligen repa men utöver detta? Går det att undvika, böjda bandstift?
 
Jag behöver lite hjälp med att köpa ett nytt band till min Certina DS-2a. Jag är ej supernöjd med originallädret och vill ha något som ser lite "tuffare" ut, helst också vattenvänligt.

Ideèr!
dschronchro1.jpg

Nuläget. Bandet är ca 3.5-4 mm tjockt, ser dock tunnare ut.

certina_ds2_precidrive_chrono_20150127.jpg

Det här ser rätt tufft ut, någon som har någon idé om vad det kan vara för slags strap?

13249955_1747482492131790_334903900_n.jpg

Ett sånt här vore AWESOME!!! Någon form av cordura/canvas tror jag.

TAG-Heuer-Aquaracer-7306.jpg

Tag Heuers Aquaracerstrap ser också rätt lämpligt ut.

DarkSideOfTheMoon_001-759x500.jpg


Riktigt ball "textur" på det här strapet!

Enda kravet är väl egentligen måtten 22/20, så jag kan använda mitt deployant clast :p
Beklagar väl om det blev bildtungt, men det är ju schyssta klockor så vi är väl nöjda va?
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag behöver lite hjälp med att köpa ett nytt band till min Certina DS-2a. Jag är ej supernöjd med originallädret och vill ha något som ser lite "tuffare" ut, helst också vattenvänligt.

Ideèr!
dschronchro1.jpg

Nuläget. Bandet är ca 3.5-4 mm tjockt, ser dock tunnare ut.

certina_ds2_precidrive_chrono_20150127.jpg

Det här ser rätt tufft ut, någon som har någon idé om vad det kan vara för slags strap?

13249955_1747482492131790_334903900_n.jpg

Ett sånt här vore AWESOME!!! Någon form av cordura/canvas tror jag.

TAG-Heuer-Aquaracer-7306.jpg

Tag Heuers Aquaracerstrap ser också rätt lämpligt ut.

DarkSideOfTheMoon_001-759x500.jpg


Riktigt ball "textur" på det här strapet!

Enda kravet är väl egentligen måtten 22/20, så jag kan använda mitt deployant clast :p
Beklagar väl om det blev bildtungt, men det är ju schyssta klockor så vi är väl nöjda va?
Det är väl ett sånt här? http://www.ebay.com/itm/22mm-Mens-Grey-Genuine-Cordura-Canvas-Watch-Band-Strap-MS850-Silver-Buckle/222202692508?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid=222007&algo=SIC.MBE&ao=2&asc=39107&meid=aeb280b57d184a1397e859d5c003ccf1&pid=100005&rk=4&rkt=6&sd=222202693220
s-l1600.jpg
 

Ghost

Omega
Bytte till ett svart kroko med viklås ist för ett utsliter brunt kalvskinnsband med törnlås! Jag är hel nöjd med bytet! Tyvärr har jag ingen bra bild med det gamla på :/
 

Bilagor

  • IMG_0583.JPG
    IMG_0583.JPG
    114 KB · Visningar: 52

X-san

Omega
Någon som vet var man kan hitta bra och snygga klockarmband till en Camel Trophy Adventure klocka.
Har slitit i sönder 2 armband hittils och det börjar snart bli dags för ett byte känns det som. Dålig kvalité på banden!

DSCN3044.JPG
DSCN3047.JPG
DSCN3048.JPG
 

Igge

Panerai
111.jpg
Slängde på ett brunt armband i läder på min älskade Aqualand från -96. Blev riktigt snyggt tycker jag! Sportigt och somrigt (synd vi går mot mörkare tider)

Tycker det ser riktigt bra ut. Lite otippat då kontrasten mellan typ av klocka och armband är sjukt stor, ändå ser det bra ut.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Dags att bidra med bild av armband från Camille Fournet,
Färger är inte lätt när man beställer över nätet. Jag fick ett orange:s band vid något tillfälle, när jag var säker på att jag beställt ljusbrunt...
Det fick sitta på en Tissot och blev väl hyggligt till min dotter, fast på bilden ser det nästan brunt ut igen.......detta oranga band
IMG_4012.JPG
 

Bilagor

  • _DSC0335 (2).JPG
    _DSC0335 (2).JPG
    95.1 KB · Visningar: 30

Eric W

Omega
Hej, hoppas det är OK att slänga in en fråga om länkar bland alla Nato och läderband. :)

Är det någon som har tips på var jag hittar liknande länkarmband till vettigt pris?
Letar efter ett till min Citizen Promaster Ny0040 med blå tavla.

attachment.php
 

Timink

Breitling
Tja alla! Fått hem min certina ds 8 månfas och tar gärna emot tips på vad för band/länk som ni tror skulle passa och ni får gärna lämna med länkar till sidor som säljer! Har själv lite tankar på ett mocka band, vad tror folket om de?
Tack på förhand

// T
 

Bilagor

  • 20161123_164555.jpg
    20161123_164555.jpg
    84.7 KB · Visningar: 70

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Tja alla! Fått hem min certina ds 8 månfas och tar gärna emot tips på vad för band/länk som ni tror skulle passa och ni får gärna lämna med länkar till sidor som säljer! Har själv lite tankar på ett mocka band, vad tror folket om de?
Tack på förhand

// T

Hirsch forest är ett trevligt band.
 

Mvnordlander

Cartier
Tja alla! Fått hem min certina ds 8 månfas och tar gärna emot tips på vad för band/länk som ni tror skulle passa och ni får gärna lämna med länkar till sidor som säljer! Har själv lite tankar på ett mocka band, vad tror folket om de?
Tack på förhand

// T
Ett finare svart läderband tycker jag skulle passa bäst. Känns som en månfas behöver något riktigt klassiskt. Om inte ett meshband?
 
Topp