• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

M021

Rolex
2-Faktor
Nykärlek för NATO till min GMTC, skönt en varm sommardag, men inte minst möjligheten att matcha ;)

yNyoS6o.jpg


På speedyn sitter alltid länk, el primero'n krokodil och breitlingen skulle behöva byte där ett brunt elefantläder lockar, dock känns det lite kontroversiellt..
 

sunkan

Omega
Någon som kan förklara för mig hur man fäster ett sånt här armband? (det svarta i mitten t.ex) Köpte ett gäng idag i all hast, men fattar icke! :(
5bzhiof.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Någon som kan förklara för mig hur man fäster ett sånt här armband? (det svarta i mitten t.ex) Köpte ett gäng idag i all hast, men fattar icke! :(
De är gjorda för ur med fasta bandstift. Först böjer du upp de två små metallbitarna sedan viker du ner den lösa läderänden och trär metallbitarna genom hålen i lädret. För att sedan låsa bandet böjer du ned metallbitarna igen.

Blev intresserad av tropicbanden vid sidan om, vad är det för några?
 

sunkan

Omega
ah ok! bara funkar det också på ur med "vanliga" bandstift? eller finns det någon nackdel med det?

vanliga tropics! Gillar det bättre än vissa nya då dom är så mycket mjukar än andra jag lyckats stöta på :) slänger med en bild!
rSLUldQ.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
ah ok! bara funkar det också på ur med "vanliga" bandstift? eller finns det någon nackdel med det?

vanliga tropics! Gillar det bättre än vissa nya då dom är så mycket mjukar än andra jag lyckats stöta på :) slänger med en bild!
Fungerar det med men de är lite klumpigare och det blir lite mer spel. Men man kan ju limma dem med.

Underbara Tropics! Håller helt med om att de är överlägsna moderna i silikon. Synd bara att de är så pass sällsynta och dyra nuförtiden.
 

sunkan

Omega
Fungerar det med men de är lite klumpigare och det blir lite mer spel. Men man kan ju limma dem med.

Underbara Tropics! Håller helt med om att de är överlägsna moderna i silikon. Synd bara att de är så pass sällsynta och dyra nuförtiden.

Ok! Kanske testar med ett av dom då :)

Jasså, vad brukar ett tropic kosta då? Köpte på loppis så var överkomligt!
 

twisted

Cartier
Känns som att jag har letat igenom halva internet efter ett arband till denna som jag i mina tankar tycker skulle matcha helt underbart!

58atbL4.jpg


Det handlar om ett svart klockarband i läder, med mintgröna sömmar ( Samma grön som på tavlan ). Någon som kan tänkas veta vart jag hittar ett sådant i bra kvalité?

Allt hjälp kring detta hade uppskattats!

Mvh
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Någon som kan fixa fram en bild på en SubC + lädernato? Bara så man får ett humm om det flyger.
Kan inte hitta... Kanske beror på att det inte alls funkar också, vad vet man.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Nu är det dags för att byta ut det brungröna canvasarmbandet mot något annat.
Tycker att alla tre jag brukar köra är snygga, men med tanke på att sommaren verkar vara slut så tror jag att det mörkbruna mockabandet kommer att passa bäst till höstgarderoben. Rätt eller fel?
20qs98g.jpg
 
Topp