• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om lagrad rom

Chuck

Patek
2-Faktor
image.jpg
 

MrPlow

Rolex
Zacapa är min favorit. XO i första hand, 23an i andra hand. Men den 16-åriga gör man bäst att lämna på hyllan!
 

BoEtt

Rolex
Rätt ny på det här med Rom, whisky är ju whisky och funkar alltid. Rom funkar däremot perfekt till garren en ljummen sommarkväll.
Har enbart Zacapa och Plantation hemma på hyllan men har fått många bra tips här som ska utforskas, det tackar jag för! :D
 

galácticon

Patek
2-Faktor
På bröllopsresan till Karibien för fem år sen hängde vi på några ställen som sålde "egentillverkad" rom (typ 80:- flaskan) och än idag har jag inte lyckats hitta något som slår det. Handmålade etiketter, plastskruvkorkar och droppar från himlen.
 

MrPlow

Rolex
image.jpeg

Min line up. För er som gillar 23-åringen så kommer ni älska XO.

Papa's Pilar köptes mest som ett minne från Key West - inspired by the taste of Hemingway :)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Diplomatien är klart bättre. Angosturan känns inte färdig lite vass, Jag kommer inte att köpa en till flaska av angosturan.
Diplomatien däremot blir det fler av.

QRM då? Fyfan va bra diplon är, tycker inget jag provat är så bra som den, men å andra sidan är det just det söta jag gillar med rom, annars funkar cognac eller whisky
 

Hynchen

Omega
Har du provat den någon gång?
Nej inte provat än, läst lite recensioner bara. Lite mindre söt och mer fat karaktär om man jämför med 23 åriga är väl det dem flesta säger. Jag och farsan köpte varsin så en av dem korkas nog upp ganska snart då kan jag uppdatera om min personliga smakupplevelse :)
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Nej inte provat än, läst lite recensioner bara. Lite mindre söt och mer fat karaktär om man jämför med 23 åriga är väl det dem flesta säger. Jag och farsan köpte varsin så en av dem korkas nog upp ganska snart då kan jag uppdatera om min personliga smakupplevelse :)
Gillade den inte, eller det va inget fel på den men den vanliga är mycket bättre och till en bättre peng.
 
Topp