• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om lagrad rom

Chris Cage

Omega
2-Faktor
IMG_2646.JPG


Någon som druckit denna? Betyg isf?
Fick den av svärfar, så blir att prova i helgen..
Helt ok. Ingen sensation men bättre än många andra i samma prisklass. Haft en själv och den kom i en läderpung också som höjde utseendet.
 

Lyden

Panerai
Fick för mig att jag skulle börja samla på Rom för några år sedan.. men klockor tog över mer och mer istället..
någon som är sugen på dessa flaskor? Kan tänka mig att byta mot någon rolig klocka, kom med förslag!
IMG_2995.JPG
IMG_2996.JPG
IMG_2997.JPG
 
Senast ändrad:

demondave

Rolex
IMG_6125.PNG


Smakade på den här i helgen.. Eller ja, vad jag har för mig var den. Hoppas jag minns rätt, för jag beställde en på bolaget förut idag. Riktigt trevlig smakupplevelse!
 

Krabbeluring

Cartier
Har druckit Diplomatico 10 och Zapaca 23 - tyckte Zapacan nog var bäst av de två.

Tips på vad nästa bör bli? Gärna ungefär samma prisklass.
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Får jag fråga hur den är jämfört med Reserva Exclusiva? Varit lite småsugen på att köpa en flaska. :)
Dyrare tyvärr.. Nä men var ett bra tag sen jag drack RE senast, så kan inte riktigt göra ett vettigt jämförande. Vill minnas att den var stråt mindre söt. Den var god, men inte alls samma wow-faktor likt denna. Du kommer inte ångra ett köp :)
 
Senast ändrad:

Nic

Rolex
2-Faktor
Någon som haft nöjet att testa Foursquares Zinfandel Cask?
Har hört mycket gott om denna rom och den finns nu på Systembolaget i begränsad upplaga som beställningsvara för hyfsat rimliga 663:-.
Romen är en blend av två delar rom. En del som legat 5 år i Bourbonfat och ytterligare 6 år i Zinfandelfat och den andra delen har legat 11 år i enbart Bourbonfat. Det ska tydligen ha gett romen en väldigt säregen och unik smak som de flesta som testat den verkar uppskatta.

rum_fou6.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Någon som haft nöjet att testa Foursquares Zinfandel Cask?
Har hört mycket gott om denna rom och den finns nu på Systembolaget i begränsad upplaga som beställningsvara för hyfsat rimliga 663:-.
Romen är en blend av två delar rom. En del som legat 5 år i Bourbonfat och ytterligare 6 år i Zinfandelfat och den andra delen har legat 11 år i enbart Bourbonfat. Det ska tydligen ha gett romen en väldigt säregen och unik smak som de flesta som testat den verkar uppskatta.

rum_fou6.jpg
Ej testat men låter gott. Blir till att köpa en flaska, tack för tipset!
 
  • Like
Reactions: ZQT
Tjäna,
Det är många bilder på flaskorna men hur ser era glas ut? Jag är i färd med att införskaffa lämpliga glas för rom men vet inte vad jag skall köpa. Är det tulpanglas jag skall sikta på?
 
Topp