• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om mesh

Måberg

Panerai
Kör en "liten" bump på denna..!

@Johnne vad är det för avstånd på lugsen på din Omega Seamaster 120 multifunction i första inlägget? Har googlat utan att hitta resultat på vad bredden är på dessa :(

Kan vara så att jag har en sådan på väg hem och blev toksugen på att sätta den på ett mesh efter att ha sett dina bilder... :D
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kör en "liten" bump på denna..!

@Johnne vad är det för avstånd på lugsen på din Omega Seamaster 120 multifunction i första inlägget? Har googlat utan att hitta resultat på vad bredden är på dessa :(

Kan vara så att jag har en sådan på väg hem och blev toksugen på att sätta den på ett mesh efter att ha sett dina bilder... :D
Den är riktigt nice! Särskilt på mesh. Kollade och det är 18mm. Har tyvärr inte kvar omegan, är det månne min gamla som är på väg?
 

almeyero

Panerai
Varit riktigt skeptisk till mesh men kände att jag ville prova ett. Idag fick jag hem ett och är helt frälst!

FullSizeRender (15).jpg


FullSizeRender (16).jpg
 

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Jag gillar verkligen mesh på det mesta, oklart varför.. Men är i alla fall sugen på att sätta mesh på min Aerospace, försökt tråla efter inspirationsbilder men hittar knappt något. Någon där ute som kan dela med sig om hur det kan tänkas bli? :)
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Återupplivar tråden. Letar efter en meshlänk likt det som sitter på Tissot Visodate. Finns det några billiga och relativt bra mesh som ser ut som det på Visodate för ca 500 (eller lägre)?
wBDxtEg.jpg
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
CA1A2ED4-DE7C-43F0-BABE-3F49175D6A6D.jpeg
Tycker generellt mesh funkar mycket bättre på bild än på handleden. Denna kombon helt ok dock!
 
Topp