• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om MULLTOA

Smulan

Rolex
Står i begrepp att införskaffa en mulltoa eller liknande till sommarnöjet. Svårt att hitta bra info från användare på nätet. Siktet har fastnat på modell 65 el 55 men tvekar om mervärdet på 65:an. Finns det någon KS:are som har egna erfarenheter? Lite dyrare alternativet förbränningstoalett, hur är det irl? Separerande mullisar är det något man borde kolla in närmare? Ordet är fritt!
 

Edin

Panerai
Alla är vi olika. Morsan är redo att gå till domstol om att få installera vanlig toa på landet trots kommunens förbud. Troligen behövs det ej iom de nu verkar insett predikamentet med att de säger nej inte är rätt då följdbesult av dom gör det ohållbart. :)
 

Smulan

Rolex
Alla är vi olika. Morsan är redo att gå till domstol om att få installera vanlig toa på landet trots kommunens förbud. Troligen behövs det ej iom de nu verkar insett predikamentet med att de säger nej inte är rätt då följdbesult av dom gör det ohållbart. :)

Man brukar ju välja mulltoa då förutsättningarna inte finns för vattentoalett. Om kommunen skulle välja kommunalt VA där vi bor kanske anslutningsavgiften kunde bli + 500 KKr. :woot:
 

Edin

Panerai
Man brukar ju välja mulltoa då förutsättningarna inte finns för vattentoalett. Om kommunen skulle välja kommunalt VA där vi bor kanske anslutningsavgiften kunde bli + 500 KKr. :woot:

Det är samma för oss men det ska dras in kommunalt VA som är tvingande att installera och då blir det lite moment 22 att inte fixa det nu när man ska gjuta platta..
 

MrPlow

Rolex
Och så klagade folk på min tråd om tandborstar! o_O

Jag har skitit en del på en Cinderella och den funkar smidigt. Klarar lätt av 10-15 pers (men då kissade vi män i skogen). Inga problem med doft (satt dock i typ utedass). Men ganska dyr.
 

Edin

Panerai
Kom på en sak, grannen till oss som redan bygg satte in någon form av urinseparett som ser oerhört lik en toalett i själva stolens utformning. Mamma gillade den mycket just för att den var estetiskt snygg till skillnad från alla fula förbrännings toaletter..


Skulle kunna forska fram vad det var för märke om det är intressant.
 

BoEtt

Rolex
Och så klagade folk på min tråd om tandborstar! o_O

Jag har skitit en del på en Cinderella och den funkar smidigt. Klarar lätt av 10-15 pers (men då kissade vi män i skogen). Inga problem med doft (satt dock i typ utedass). Men ganska dyr.
Tänkte först var fasen finns det skog på Ålands hav.... :pirate:
 

Smulan

Rolex
Kom på en sak, grannen till oss som redan bygg satte in någon form av urinseparett som ser oerhört lik en toalett i själva stolens utformning. Mamma gillade den mycket just för att den var estetiskt snygg till skillnad från alla fula förbrännings toaletter..


Skulle kunna forska fram vad det var för märke om det är intressant.

Tack jag tror jag vet vilken det. Jag är mer ute efter användarerfarenheter. Tex finns det någon fördel med separerande förutom storleken?
 

MrPlow

Rolex
Tänkte först var fasen finns det skog på Ålands hav.... :pirate:
Hehe!

image.png


Man måste älska deras slogan!
 

Smulan

Rolex
Och så klagade folk på min tråd om tandborstar! o_O

Jag har skitit en del på en Cinderella och den funkar smidigt. Klarar lätt av 10-15 pers (men då kissade vi män i skogen). Inga problem med doft (satt dock i typ utedass). Men ganska dyr.

Hur bökigt är det att rigga den med påse?
 

Rearden

Cartier
skitkul tråd!
vad hände med den klassiska metoden att gräva ett hål och torka sig med löv, eller duger inte det åt herrn?
 

Smulan

Rolex
Nu har jag bestämt mig! Kommer en packetöppningstråd inom kort! Skämt och sido, det blir en muttoa 55. Varför undrar ni så klart? Ptja 65:an går inte in genom dörren till att börja med. Separetttens urinuppsamlingsfunktion blir lite jobbig att hantera. Vattna med utspädd urin varje månad (tänk snö). Förbärnningsmuggen var med fram till målsnören men priset 40K och att asklådan tydligen måste tömmas typ varje vecka lät jobbigt. Likaså verkar säkerheten på vissa modeller tveksam. Det går tex att spola (elda) mitt under pågående övning.
 
Topp