• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Moody

Rolex
Nu har jag "lurkat" runt på det här forumet i omkring två år (utan att bidra så mycket själv) och jag måste säga att det är här i Sinn-tråden samt i ryss-tråden som det är bäst stämning. Ställer man en fråga i vissa andra trådar så är det inte säkert man får svar alls eller så blir man typ dumförklarad.
Undrar vad det beror på..? Viss typ av människor som köper viss typ av klockor? Eller så kanske det finns andra bättre förklaringar.. Hur som helst, -keep it up! :smug:
Håller helt med dig! Nu har jag aldrig kollat i tråden om Ryssar men av alla jag varit i så är denna utan tvekan den bästa!
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu har jag "lurkat" runt på det här forumet i omkring två år (utan att bidra så mycket själv) och jag måste säga att det är här i Sinn-tråden samt i ryss-tråden som det är bäst stämning. Ställer man en fråga i vissa andra trådar så är det inte säkert man får svar alls eller så blir man typ dumförklarad.
Undrar vad det beror på..? Viss typ av människor som köper viss typ av klockor? Eller så kanske det finns andra bättre förklaringar.. Hur som helst, -keep it up! :smug:
Älskar också stämningen i denna tråd. Speedmaster tråden är också väldigt trevlig! Mina två favorittrådar trots att jag inte äger någon Sinn ännu :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nu har jag "lurkat" runt på det här forumet i omkring två år (utan att bidra så mycket själv) och jag måste säga att det är här i Sinn-tråden samt i ryss-tråden som det är bäst stämning. Ställer man en fråga i vissa andra trådar så är det inte säkert man får svar alls eller så blir man typ dumförklarad.
Undrar vad det beror på..? Viss typ av människor som köper viss typ av klockor? Eller så kanske det finns andra bättre förklaringar.. Hur som helst, -keep it up! :smug:

Älskar också stämningen i denna tråd. Speedmaster tråden är också väldigt trevlig! Mina två favorittrådar trots att jag inte äger någon Sinn ännu :)
Hörninini!
Ni måste ju köpa en Sinn för att fullt ut kunna tjata i tråden!
Eller, det är ju inget tvång såklart men allt blir ju bättre och roligare med en Sinn ;)
@Forsberg gillade din Vostok Amphifibia. Perfekta beatern ju! :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Nu har jag "lurkat" runt på det här forumet i omkring två år (utan att bidra så mycket själv) och jag måste säga att det är här i Sinn-tråden samt i ryss-tråden som det är bäst stämning. Ställer man en fråga i vissa andra trådar så är det inte säkert man får svar alls eller så blir man typ dumförklarad.
Undrar vad det beror på..? Viss typ av människor som köper viss typ av klockor? Eller så kanske det finns andra bättre förklaringar.. Hur som helst, -keep it up! :smug:

Jag tror inte det har med klockköpen att göra, för jag har lite Rolex också. Det är människan bakom klockan... :D

Tycker att det är tråkigt att en del medlemmar svarar på ett visst sätt, så jag förstår precis vad du menar. Bättre att inte svara alls än att ge något spydigt svar! Vi har alla varit nybörjare någon gång. Jag var nyfiken i början och ställde hundra frågor om dagen. Och idag jobbar jag med klockor...
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Nu har jag "lurkat" runt på det här forumet i omkring två år (utan att bidra så mycket själv) och jag måste säga att det är här i Sinn-tråden samt i ryss-tråden som det är bäst stämning. Ställer man en fråga i vissa andra trådar så är det inte säkert man får svar alls eller så blir man typ dumförklarad.
Undrar vad det beror på..? Viss typ av människor som köper viss typ av klockor? Eller så kanske det finns andra bättre förklaringar.. Hur som helst, -keep it up! :smug:
Krasst så tror jag det är så att de som bidrar med den ton du inte diggar, inte är så intresserade av Sinn som märke. Det är inte tillräckligt "fint"... blir min tolkning.
Med det sagt; desto bättre för oss som gillar märket!
 

Moody

Rolex
Blev en tillfällig romans, ikväll skickas den iväg igen. Men när den kommer tillbaka så stannar den!!
IMG_2141.JPG
 
Håller helt med dig! Nu har jag aldrig kollat i tråden om Ryssar men av alla jag varit i så är denna utan tvekan den bästa!

Ryss-tråden är väl värd ett besök:
https://klocksnack.se/threads/ryska-klockor-på-ks.3659/
Lite halv-seg inledning på tråden men sen kommer den igång. Fast jag varnar dig, det kommer att sluta med att du har en Vostok Amphibian på armen. Men det kanske inte är nåt större problem, -den kostar ju bara några hundra och skulle komplettera din nya 556 riktigt bra!
 
Hörninini!
Ni måste ju köpa en Sinn för att fullt ut kunna tjata i tråden!
Eller, det är ju inget tvång såklart men allt blir ju bättre och roligare med en Sinn ;)
@Forsberg gillade din Vostok Amphifibia. Perfekta beatern ju! :)
Vi får väl se framöver. Jag är svårt sugen på en 556i så det är inte omöjligt att det blir en sån framöver. :cool:
Och gällande Amphibian så kan jag bara hålla med, de är sjukt coola. Och så kan man ju bygga om och modifiera dem lite som man vill för bara några hundralappar.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Vi får väl se framöver. Jag är svårt sugen på en 556i så det är inte omöjligt att det blir en sån framöver. :cool:
Och gällande Amphibian så kan jag bara hålla med, de är sjukt coola. Och så kan man ju bygga om och modifiera dem lite som man vill för bara några hundralappar.
Köpte en Vostok Komandarski för några år sedan. Kändes plastig och med vobblande krona. Men jag är beredd att testa Amohibian :)
 
Senast ändrad:
Köpte en Vostok Komandarski för några år sedan. Kändes plastig och med vobblande krona. Men jag ör beredd att testa Amohibian :)

De är lite plastigare och mer ryska i sin framtoning men icke desto mindre så har Amphibian tryckts ner till 80 bar. Och duger de till sovjetiska attackdykare så duger de till mig. :) (Det som verkligen är kasst på dem är lumen, vilket är lite tråkigt.) Vill även tillägga att kronan SKA vobbla. Den frikopplar inne i caset vilket har med stöttåligheten att göra. Läs sista sidan i rysstråden så tror jag att du hittar lite olika länkar om funktioner m.m. Intressant!

Men nog om det nu och åter till Sinn. 556:an är skitsnygg men jag är lite orolig att jag skulle ledsna på tavlan efter ett tag då alla index ser lika ut. Eller tänker man inte på det?

Är lite sugen på 103:an också även fast jag inte är så förtjust i kronografer. Men fin är den!:)
Och så 104:an.. Och 356:an.. Och U..:banghead:
Finns för mycket helt enkelt..
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
De är lite plastigare och mer ryska i sin framtoning men icke desto mindre så har Amphibian tryckts ner till 80 bar. Och duger de till sovjetiska attackdykare så duger de till mig. :) (Det som verkligen är kasst på dem är lumen, vilket är lite tråkigt.) Vill även tillägga att kronan SKA vobbla. Den frikopplar inne i caset vilket har med stöttåligheten att göra. Läs sista sidan i rysstråden så tror jag att du hittar lite olika länkar om funktioner m.m. Intressant!

Men nog om det nu och åter till Sinn. 556:an är skitsnygg men jag är lite orolig att jag skulle ledsna på tavlan efter ett tag då alla index ser lika ut. Eller tänker man inte på det? ..

Aha! Så det är en feature och inte en bugg med vobblande kronor!
Ska absolut kolla upp dessa igen. Är ju billigare att snöa in på Vostok än Rolex om man säger så. :rolleyes:

Angående 556:ans index så är det ju precis det jag gillar med klockan! Symmetri så det stänker om det!
Jag tror att det ät det som gör att man INTE tröttnar på den. :)
Hoppas du hittar en rolig Sinn så småningom.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
SI-393.jpg

Vad tycker ni om 556 med röd sekundvisare?
Jag är osäker om jag tycker att det är en härlig färgklick på en annars minimalistiskt tavla, eller om den bara förstör minimalismen i tavlan.
Nja.... i min värld och med Sinnögon så förstår jag inte tanken med den röda visaren. Sinn kör ju röda detaljer på sina Ezm för att det inte ska stjäla fokus från det viktiga(typ datum i rött). Här gör man tvärtom på en icke-ezm?
Ta bort datum på 556 permanent istället!
Föreslår söndag som officiella SINNDAGEN

"Idag är det :sinn:Day!"

:)
Sunday Sinn låter ju lagom ekivokt. :pompus:
 
Aha! Så det är en feature och inte en bugg med vobblande kronor!
Ska absolut kolla upp dessa igen. Är ju billigare att snöa in på Vostok än Rolex om man säger så. :rolleyes:

Angående 556:ans index så är det ju precis det jag gillar med klockan! Symmetri så det stänker om det!
Jag tror att det ät det som gör att man INTE tröttnar på den. :)
Hoppas du hittar en rolig Sinn så småningom.
Ja det kanske är så.. Måste ta mig till Sumpan för att klämma lite på den där 556-rackaren (m.fl.) ordentligt..
 

mega

Rolex
SI-393.jpg

Vad tycker ni om 556 med röd sekundvisare?
Jag är osäker om jag tycker att det är en härlig färgklick på en annars minimalistiskt tavla, eller om den bara förstör minimalismen i tavlan.
Jag är lite kluven, kan tänka mig att det sticker ut lite mer diskret i verkligheten. På denna bild är det så mycket svart runtomkring att sekundvisaren är nästan det enda man tänker/stör sig på.
 
Topp