• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Anatta

Panerai
2-Faktor
IMG_1150.JPG

Min 556:a.
Jag har ett återkommande Ha-begär efter en 104 med H-länk.
Fråga: tycker ni dem är för lika eller får det plats en 104?
 

Moody

Rolex
Bara att börja planera för köp då :) Riktigt fin, var nära att köpa en rysk variant som ser nästan identisk ut för nåt år sen. Kostade väl en tiondel, kan ju vara bra försöksklocka om man vill testa innan man köper sinnen ny.
Blir nog inte än på ett bra tag isåfall, skickade iväg min nya 556 igår för glasbyte, så måste vänta på den först, men jag hade den tillräckligt lång tid för att bli helt fast! :)
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Jag har ett återkommande Ha-begär efter en 104 med H-länk.
Fråga: tycker ni dem är för lika eller får det plats en 104?
Jag har visserligen inte en 556 utan en 656 och min 104:a är vit så jag kanske inte kvalar in men... Personligen tycker jag att det är mycket som skiljer 556 och 104 oavsett modell och färg. 104 ger mig en helt annan känsla med sin vridring och något större storlek och 656 (som är ganska lik 556a) är nättare och mer klassiskt pilotstuk. Jämför man sedan med en 556i så blir skillnade (i mina ögon) ännu större med en framtoning som funkar till i princip alla klädstilar och massor av bandalternativ. Med detta sagt så tänker jag att de kompletterar varandra mycket bra även om vissa kombinationer hamnar närmre varandra än andra. Så testa en 104 vettja :)

[Edit] Å så lyckades jag ändå inte få med den kanske viktigaste skillnaden. Visarna, båda sköna men heeeelt olika och därmed olika känsla.
 
Senast ändrad:

Anatta

Panerai
2-Faktor
Jag har visserligen inte en 556 utan en 656 och min 104:a är vit så jag kanske inte kvalar in men... Personligen tycker jag att det är mycket som skiljer 556 och 104 oavsett modell och färg. 104 ger mig en helt annan känsla med sin vridring och något större storlek och 656 (som är ganska lik 556a) är nättare och mer klassiskt pilotstuk. Jämför man sedan med en 556i så blir skillnade (i mina ögon) ännu större med en framtoning som funkar till i princip alla klädstilar och massor av bandalternativ. Med detta sagt så tänker jag att de kompletterar varandra mycket bra även om vissa kombinationer hamnar närmre varandra än andra. Så testa en 104 vettja :)

[Edit] Å så lyckades jag ändå inte få med den kanske viktigaste skillnaden. Visarna, båda sköna men heeeelt olika och därmed olika känsla.

Tack! :heart:
 
Topp