• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Moorflax

Patek
2-Faktor
IMG_8833.JPG


Sinn's variant på oyster, eller kallas den här typen för H-länk, är onekligen skitsnygg. En av få märkesdpecifika designs somverkligen lirar. Bra passning på delarna har den också. Tyvärr har jag inte fått den hundra bekväm ännu. Måste nog lägga till en länk och dra in max på microjusteringen.
Måste slita bort lädret och sätta på länken på U1:an nu.
 

Case

Panerai
Jag dyker väldigt sällan på kontoret men ok då, länken är på! :)

WP_20170216_20_45_54_Pro.jpg
Jag förstår... kan ju vara bekvämt med läder ibland, men jag använder sällan det. Fick dock med ett schysst Sinnläder så jag byter nog åt andra hållet, för att testa.

Gummi däremot, det har jag aldrig fattat. Varken snyggt eller bekvämt IMHO.

Tavla o visare på U1 är fantastiska. Brutal minimalism när den är som bäst. :woot:
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Snyggt. En riktigt fin länk, det där. Och bekväm. Trots detta undrar jag hur lurig den är att ta av och sätta på? Något särskilt att tänka på?
Jag fixar alltid med klockorna i svagt ljus från tv:n på kvällarna. Så då är det lite trixigt.
Verktygen är inte heller de bästa. Då är det bra med tegimenterat så man inte repar så farligt ;)
Men nä, det är inte så svårt och inget särskilt att tänka på heller.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Blev väldigt sugen! Har någon en U1 till salu?
Självklart!
Ping @ERIKSON URHANDEL
Nu för tiden finns ju flera varianter. Allt från den vanliga med med grå vridring till camofärgad tavla.
Skulle jag vara i köptagen idag skulle jag köpa camovarianten och sedan köpa till länk och svart vridring.
Hmm... Kanske blir billigare att byta tavla på den jag redan har? o_O
 

Case

Panerai
Jag tycker att camovarianten är ett riktigt stolpskott. De ser ut som ett hittepåmönster i hittepåfärger. Skulle lätt kunna föreställa mig samma på ett par billiga leggings på Punkt Shop eller motsvarande butik.

Varför körde de inte på Flecktarn eller Multicam? Eller ett autentiskt Woodland om de var ute efter retrovibbar.
 
Självklart!
Ping @ERIKSON URHANDEL
Nu för tiden finns ju flera varianter. Allt från den vanliga med med grå vridring till camofärgad tavla.
Skulle jag vara i köptagen idag skulle jag köpa camovarianten och sedan köpa till länk och svart vridring.
Hmm... Kanske blir billigare att byta tavla på den jag redan har? o_O
Tack för förslaget! Tänkte mer om någon har en och är trött på den och vill flippa.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ok, nu börjar det bli tjatigt med min U1:a men... :cool:
Brukar ju tröttna på mina klockor efter ett tag. Men denna har varit med sedan i augusti utan att jag tappat intresset!
På bilden ser man skillnaden i nyans mellan boetten och den tegimenterade länken.

WP_20170218_08_53_17_Pro.jpg

Aha, jag som trodde att även boetten var tegimenterad. Min U1 har fått stå tillbaka lite för 144:n, vi får väl se om det ändrar sig när sommaren närmar sig.

Jag tycker att det är ett mysterium att den är så ovanlig på forumet. Vet att @Hoffa hade den svarta jubileumsmodellen men har inte sett den på ett tag. Tycker att det är så mycket som är bra med den och dessutom till ett rimligt pris så lite konstigt är det allt. Men i och för sig roligare att vara ensam om saker :)

IMG_20170218_114408.jpg
 

Greven

Audemars
Aha, jag som trodde att även boetten var tegimenterad. Min U1 har fått stå tillbaka lite för 144:n, vi får väl se om det ändrar sig när sommaren närmar sig.

Jag tycker att det är ett mysterium att den är så ovanlig på forumet. Vet att @Hoffa hade den svarta jubileumsmodellen men har inte sett den på ett tag. Tycker att det är så mycket som är bra med den och dessutom till ett rimligt pris så lite konstigt är det allt. Men i och för sig roligare att vara ensam om saker :)

IMG_20170218_114408.jpg
Väldigt trevlig!

Finns det fler språk än tyska på veckodagarna?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Aha, jag som trodde att även boetten var tegimenterad. Min U1 har fått stå tillbaka lite för 144:n, vi får väl se om det ändrar sig när sommaren närmar sig.

Jag tycker att det är ett mysterium att den är så ovanlig på forumet. Vet att @Hoffa hade den svarta jubileumsmodellen men har inte sett den på ett tag. Tycker att det är så mycket som är bra med den och dessutom till ett rimligt pris så lite konstigt är det allt. Men i och för sig roligare att vara ensam om saker :)

IMG_20170218_114408.jpg
Den är fin, visst är den det. Men är den bättre än en 103:a i valfri tappning? Skulle jag bara ha en skulle jag gå på 103:an. Med tanke på vilka som säljs mest så är jag nog inte ensam om den tanken.
Däremot, om man letar efter en beggad Sinn och kikar söderut, till dess hemland, då upplever jag den bra mycket vanligare.
Så smaken är som vanligt personlig, och förmodligen blir fler intresserade ju större det publika intresset är. Men en person är inte tillräckligt stor kritisk massa. Alltså: Du får posta mer så den smittar av sig.
Oavsett vilket så är det en trevlig klocka!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Den är fin, visst är den det. Men är den bättre än en 103:a i valfri tappning? Skulle jag bara ha en skulle jag gå på 103:an.
Håller med. Ska man ha en klocka och väljer bland Sinns sortiment så är 103:an svårslagen.
Är man, som jag var, ute efter något klossigt, stort, brutalt men som fortfarande sitter bra på armen, så kör man på Sinn U1 :)
Undrar förresten om inte 103:an har ett större mått diagonalt? När jag provat den så har den känts större än U1.
 
Topp