• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker det är väldigt synd att det inte finns fler återförsäljare av detta märke i Sverige! Av de bilder jag har sett i tråden så är jag grymt intresserad av detta märke! Designen känns snygg och prydlig utan krusiduller... rent på nått sätt, helt i min smak!
 

seikoswede

Panerai
Tycker det är väldigt synd att det inte finns fler återförsäljare av detta märke i Sverige! Av de bilder jag har sett i tråden så är jag grymt intresserad av detta märke! Designen känns snygg och prydlig utan krusiduller... rent på nått sätt, helt i min smak!

Tycker själv det vore trist om Sinn blev mer tillgängliga. Visst, lättare att se och prova klockorna men det skulle högst troligen också innebära högre priser och att de blev mer synliga på var mans arm.

Så det är bra som det är!:)

Jim
 

Greven

Audemars
Mycket klocka för pengarna. Designen tilltalar inte mig dock.
Jag håller verkligen med om att när jag nu spanat lite mer på Sinn så verkar den ha grym kvalitet och tillverkade av stenhårt material. Designen har också inte tilltalat mig tidigare, därav att jag stagade tråden för att höra mer om varför många gillar Sinn. Nu jag faktiskt sett några blytunga modeller som där jag gillar designen. Kommer jag att köpa Sinn? Hmmm...återstår att se. Några före på listan måste jag erkänna.
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Jag håller verkligen med om att när jag nu spanat lite mer på Sinn så verkar den ha grym kvalitet och tillverkade av stenhårt material. Designen har också inte tilltalat mig tidigare, därav att jag stagade tråden för att höra mer om varför många gillar Sinn. Nu jag faktiskt sett några blytunga modeller som där jag gillar designen. Kommer jag att köpa Sinn? Hmmm...återstår att se. Några före på listan måste jag erkänna.
Kan intyga att Sinn är bra skit, har/har haft flertalet olika klockmärken som jag kunnat jämföra med. (Berätta inte detta för alla);)
 
Sprang på denna Sinn 556 aviation M-30. Jag känner ett sånt habegär att jag inte vet vart jag skall ta vägen. Alltså, hur cool är den inte?!

Någon som känner till något om denna modell? Jag hittar bara sidor på japanska och tyvärr är mitt ordförråd begränsat där.

Sinn556.jpg
 
Hej!
Har en fråga om kvalitet och finish på Sinn 556 och Longines Conquest är den likvärdig? Om ni är neutrala i frågan vliken av dom hade ni valt?
 

Greven

Audemars
Hej!
Har en fråga om kvalitet och finish på Sinn 556 och Longines Conquest är den likvärdig? Om ni är neutrala i frågan vliken av dom hade ni valt?
Jag bedömer mig som hyfsat neutral i frågan. Jag säger Sin 556 alla dagar i veckan om du vill ha kvalitet och hållbarhet. All respekt för Conquest men kvalitetsmässigt lägger jag min röst på Sinn. :)
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Är väldigt positivt överraskad av Sinn, både design- och kvalitetsmässigt. Tidigare störde jag mig på namnet och loggan, men det har gått över.
 

wotan

Rolex
Jag tycker att det känns som om sinn saknar själ, det är något som saknas och jag kan inte sätta fingret på det.
Otvivelaktigt bra klockor men trots min kärlek til Stowa så hittar jag ingen kärlek till sinn...
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Tänkte bara på "Synden" typ. Men eftersom jag läst på lite mer om historiken och Helmut Sinn har det släppt.
Misstänkte nästan att det var så, det är nog flera som gjort samma typ av association tyvärr.
Lite synd med tanke på att det trots allt bara är ett vanligt efternamn. :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Hej!
Har en fråga om kvalitet och finish på Sinn 556 och Longines Conquest är den likvärdig? Om ni är neutrala i frågan vliken av dom hade ni valt?
Sinn slår Conquest på samtliga punkter. En vän köpte en Longines conquest samtidigt som jag fick min 556a, allting är bättre på 556an. Finnish, länken, låset, boetten, tavlan, AR osv. Tillråda på allt kostade hans Quartz nästan lika mycket som automatiska ETA 556a.

Men jag äger ju och är nöjd med min 556a så kanske lite biased i frågan. Bästa är väl att jämföra själv, Longines finns lite här och var och Sinn kan du prova på gtg eller eriksson.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Sinn stållänk är hela grejen, har man en gång testat är man fast, den är sjukt gedigen. Sålde dock min Sinn , men blir det en igen så är det länk som gäller....
 
D

Deleted member 1154

Guest
Detta påminde mig om att jag faktiskt har en länk till min U1 som jag aldrig använt. Läge att testa kanske.
Gör det, sen är det ju detta med U2, bara en sån sak, en klocka med det namnet, hadeen sån för länge sen men blev aldrig vän med antireflexbehandlingen som kändes lite dålig på glaset
 

gf80

Breitling
Slängde på länken på U ettan, och visst känns den gedigen, speciellt spännet. Ingen risk att detta skall öppna sig oavsiktligt som ibland händer på t.ex. speedmastern.

I övrigt när det gäller Sinn så är jag faktiskt lite kluven. En del modeller gillar jag skarpt, som vissa av dykarna, och vissa flygare, t.ex. 140 och 903. Andra modeller är för mig fullständigt intetsägande och tråkiga. Detta gäller naturligtvis alla klockmärken, men lite mera för Sinn på något sätt.
 

audotcom

Panerai
Min första och enda Sinn hittills
image.jpeg
556i, så sjukt clean design och som skrivits här tidigare så passar den till i princip vilken klädsel som helst och på alla möjliga band. Dock kan jag tycka att brandstiften, i alla fall på 556:an är ganska undermåliga? Känns riktigt klena om man jämför med kvalitén övrigt på klockan..
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Min första och enda Sinn hittills
image.jpeg
556i, så sjukt clean design och som skrivits här tidigare så passar den till i princip vilken klädsel som helst och på alla möjliga band. Dock kan jag tycka att brandstiften, i alla fall på 556:an är ganska undermåliga? Känns riktigt klena om man jämför med kvalitén övrigt på klockan..
Det ryktas att bandstiften är gjorda av håret från en enhörning, oförstörbara. I övrigt grym dinka. Det som fick mig att välja en annan stålsportis i 38-40mm storleken var att samtliga index på 556an är likadana.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Min första och enda Sinn hittills
image.jpeg
556i, så sjukt clean design och som skrivits här tidigare så passar den till i princip vilken klädsel som helst och på alla möjliga band. Dock kan jag tycka att brandstiften, i alla fall på 556:an är ganska undermåliga? Känns riktigt klena om man jämför med kvalitén övrigt på klockan..
Riktigt snygg den där i all sin enkelhet, som du skriver. Har varit sugen på en själv ett tag och det lades ut en 556a i Sälj-gruppen tidigare idag men jag gillar denna utan siffror och datum vid kl 3 så mycket bättre.
 
Topp