• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Moorflax

Patek
2-Faktor
399 ex så det är bara att börja leta. Klart man kan ha två när de kompletterar varandra så bra :)

http://www.ablogtowatch.com/sinn-limited-edition-u1-black-stealth-watch-available-on-jameslistcom/
Nä den där är nog svårfunnen tyvärr.
Hittade denna vita för 1400$ istället :)

IMG_0825.JPG
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Apropå klassiska reviews av Sinn: har ni sett den här extremt långa tråden om erfarenheter av U-serien? Läs framför allt Timothy Patricks inlägg. Det är en ren fröjd att följa hans klocka genom alla dessa prövningar. Få klockbeskrivningar har gett mig samma höga puls under så lång tid. Underbart att se en klocka användas till just det den designats för.

http://forums.watchuseek.com/f24/unofficial-sinn-u-series-ownership-experience-thread-3854.html

/Henrik
 

Emil4

Cartier
Jag är sugen på en sinn, har dock svårt att bestämma vilken, det är väl 103, 104 eller u1 det står emellan. Någon som ägt dom och kan väga in lite för och nackdelar? Är väl 104 jag är mest inne på dock.
 

Mvnordlander

Cartier
Jag är sugen på en sinn, har dock svårt att bestämma vilken, det är väl 103, 104 eller u1 det står emellan. Någon som ägt dom och kan väga in lite för och nackdelar? Är väl 104 jag är mest inne på dock.
Har ägt en 104. Va mycket nöjd med den. Använde den till allt. Till vardags, när jag gick på krogen, när jag fiskade, den funkade verkligen till allt. Gillad dock inte glasbaksidan, kändes onödigt på ett sådant standardverk. Selittaverket tyckte jag var bra, höll tiden bättre än min broders 556 med ETA. Höll priset rätt bra också när jag sålde av den här på klocksnack. Har inte så mycket negativt att säga om den, det är ju inte världens roligaste klocka, det är inte så mycket djup i talvan till exempel. Men det är ju minsann en tool-klocka. Tycker helt klart den är värd att testa. Håller du utkik så kanske min gamla 104a dyker upp i köp och sälj i framtiden.
 

Emil4

Cartier
Har ägt en 104. Va mycket nöjd med den. Använde den till allt. Till vardags, när jag gick på krogen, när jag fiskade, den funkade verkligen till allt. Gillad dock inte glasbaksidan, kändes onödigt på ett sådant standardverk. Selittaverket tyckte jag var bra, höll tiden bättre än min broders 556 med ETA. Höll priset rätt bra också när jag sålde av den här på klocksnack. Har inte så mycket negativt att säga om den, det är ju inte världens roligaste klocka, det är inte så mycket djup i talvan till exempel. Men det är ju minsann en tool-klocka. Tycker helt klart den är värd att testa. Håller du utkik så kanske min gamla 104a dyker upp i köp och sälj i framtiden.


Okej. Tack för lite med info.
Ja jag gillar att den är så pass simpel i designen. Glasbakaidan tycker jag inte stör något vidare, tänkte köra på Nato, så kommer inte se den endå :)

Det ska jag göra!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Den är riktigt snygg på nato. Gillade denna(Nu när jag ser bilden saknar jag den). Lycka till med klockköpet!
IMG_0295.JPG
Ännu en Sinn-vild jag kommer ihåg! Men med denna så var det de übercoola glass-shortsen!
Äger både U1 och 103 men tycker att det är rät svårt att jämföra dessa. Två helt olika klockor skuld jag säga. De kompletterar varandra bra.
 

Emil4

Cartier
Ännu en Sinn-vild jag kommer ihåg! Men med denna så var det de übercoola glass-shortsen!
Äger både U1 och 103 men tycker att det är rät svårt att jämföra dessa. Två helt olika klockor skuld jag säga. De kompletterar varandra bra.

Ja det är ju ganska olika klockor alla 3. Har svårt att avgöra vilken jag gillar bäst.
Dessa beslut, haha. Men det lutar väl mest åt 104.
 

engst

Cartier
Jag är sugen på en sinn, har dock svårt att bestämma vilken, det är väl 103, 104 eller u1 det står emellan. Någon som ägt dom och kan väga in lite för och nackdelar? Är väl 104 jag är mest inne på dock.

På K&S har det dykt upp lika många 104 som månader det senaste halvåret, så chansen är väl störst att kunna testa just den i gott skick till ett vettigt pris.
Fast sånt går ju litet i vågor.

Minns förresten @Mvnordlander:s 104-annons pga bra och kul foton :)
 

snajgel

Panerai

1965ek

Patek
2-Faktor

Moorflax

Patek
2-Faktor
Kanon! Denna hade jag missat!
Tack @engst
Minst €275 ska sannolikt läggas på då men ändå ok kan jag tycka. Trodde service kostade mer på en sån här.
Men det lilla fönstret ser ju inte ut att ha ändrat färg trots allt.
Kanske kan vara servicebehov ändå iofs.
Bjud 8k vetja så att den får ett fint hem och så att vi får se mer av den här på KS. :)
 

engst

Cartier
Gissar också några hundra för frakt, och ännu mer för eventuellt byte av kapsel (kanske inte på detta ex, dock)?

I olika fora på nätet hör man också missnöje från personer som haft otur med väntetiden.

Någon här som servat en Sinn och vet med säkerhet?
 
Topp