• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Moorflax

Patek
2-Faktor
Gissar också några hundra för frakt, och ännu mer för eventuellt byte av kapsel (kanske inte på detta ex, dock)?

I olika fora på nätet hör man också missnöje från personer som haft otur med väntetiden.

Någon här som servat en Sinn och vet med säkerhet?

I pdf:en står det att det kostar 50€ "oneway"

page3image15232
page3image15316
page3image15400
page3image15484
page3image15568
page3image15652
page3image15736
page3image15820
page3image15904
page3image15988
page3image16072
page3image16156
page3image16240
page3image16324
page3image16408
page3image16492
page3image16576
page3image16660
page3image16744
page3image16828
page3image16912
page3image16996
page3image17080
page3image17164
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ha! Då skulle man nästan lika gärna kunna ta flyget Sthlm-Frankfurt för ett personligt överlämnande. Inräknat säljbara pennor och ballonger med Sinn-tryck kan servicen rentav gå med vinst :cigar:
Gört! För ca 2k kommer man ned till Frankfurt! Nackdelen är väl att man kan råka ut för Air Berlin :bored:
Nästa GTG kanske ska vara i Frankfurt?! :);)

WP_20170313_14_33_48_Pro.jpg
 
Senast ändrad:

1965ek

Patek
2-Faktor
Tidhållning på min 104 nu uppmätt under en vecka. -1.0 spd med en variation på +/- 1.5
Den tappade 2 spd på lördag/söndag då jag var ute i vinterkyla 8 timmar per dag. Nu ska jag sporta min Alpina någon vecka nyss hemkommen från service:cool:
IMG_0462.PNG
 

Tampa_blord

Panerai

1965ek

Patek
2-Faktor
Jag passade på att knipa denna
Hade faktiskt tänkt att köpa en ny 857 UTC nästa vecka, så det passade ju ypperligt att den dök upp! Får väl bli en ny U1 istället

Oklart hur servicebehovet ser ut men jag tänker att jag kör på under sommaren och skickar den på service i höst
Grattis. Jag tänkte en lång stund innan jag valde att inte buda. Snygg klocka!
 

Tampa_blord

Panerai
Tack!

Tror den kommer bli perfekt! Kommer väl i mitten av nästa vecka.

Tänkte försöka hinna med ett besök i veckan till Erikson och klämma lite på U1. Kan mkt väl bli ett läderband till 857 också :)
 

Tampa_blord

Panerai
@Moorflax Tack, vad jag har läst så är det en mkt trevlig tråd :) Det var faktiskt U1 jag föll för, tycker den är riktigt snygg! Sen började man kolla vidare och fastnade för 857!

Har provat en hel del klockor (Seiko, micro brands, Brietling, Rolex etc), har tokfastnat för Sinn! Blir kul att prova något nytt. Även en 144 står rätt högt upp på önskelistan :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Moorflax Tack, vad jag har läst så är det en mkt trevlig tråd :) Det var faktiskt U1 jag föll för, tycker den är riktigt snygg! Sen började man kolla vidare och fastnade för 857!

Har provat en hel del klockor (Seiko, micro brands, Brietling, Rolex etc), har tokfastnat för Sinn! Blir kul att prova något nytt. Även en 144 står rätt högt upp på önskelistan :)

Grattis till nya klockan och willkommen auf uns :) 144:n är inget dåligt val att fortsätta Sinn-banan på.

IMG_20161102_092433.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Bund är nog bland det skönaste man kan bära.

IMG_6089.JPG

Den där klockan är som gjort för att bäras på bund, ruskigt coolt. Kunde Paul Newman bära sin Daytona på bund, så kan du definitivt bära 103:n så :)
Vad gör det för höjden...och då menar jag inte de exakta antalet millimeter utan intrycket när du tittar ner på armen. Jag kan tänka mig att det trots en högre fysisk profil ändå känns som att den sitter lägre mot handleden i och med att det blir mer yta med läderband kring klockan.
 

sinner

Panerai
Den där klockan är som gjort för att bäras på bund, ruskigt coolt. Kunde Paul Newman bära sin Daytona på bund, så kan du definitivt bära 103:n så :)
Vad gör det för höjden...och då menar jag inte de exakta antalet millimeter utan intrycket när du tittar ner på armen. Jag kan tänka mig att det trots en högre fysisk profil ändå känns som att den sitter lägre mot handleden i och med att det blir mer yta med läderband kring klockan.

Haha, så kan man se på saken. Håller med dig, den gör sig riktigt bra på bund.
Den enda nackdelen är höjden men jag tycker inte att det upplevs så mycket irl.
Jag har försökt fota utan att det ska bli missvisande.

IMG_6092.JPG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Haha, så kan man se på saken. Håller med dig, den gör sig riktigt bra på bund.
Den enda nackdelen är höjden men jag tycker inte att det upplevs så mycket irl.
Jag har försökt fota utan att det ska bli missvisande.

IMG_6092.JPG

Det är ju inte en slimmad klocka så det är klart att det inte kommer att upplevas som en 556 eller liknande.
Något jag tänker på när jag ser din bild är hur det skulle vara om man gjorde en nedsänkning i banden under klockan, alltså att man skar diagonalt i efter samma linje som baklockets från ytterkant till botten. Hm...inser att jag kanske inte förklarar helt glasklart :)
 
Topp