• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Mankebank

Cartier
Äsch, den här passar förstås i Sinntråden också. Min EZM 3 på klarblått nato i varmvattnet.
J5g62HCl.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ja ni kära Sinn-vänner. Så är då Ezm12 släppt och det är inte så att jag ställer mig upp och jublar direkt. Kanske att utseendet kommer att växa på en, och självklart är det lite farligt att uttala sig kategoriskt emot innan man har haft den på armen. Sinn´s egen bild på hemsidan var i alla fall bra mycket bättre än den som först dök upp från Basel.

Här är väldigt intressant läsning om samtliga mission timers.

http://www.sinn.de/de/20JahreEinsatzzeitmesser.htm

EZM-12_Kopfbereich.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag har redan mjuknat något nu när jag har läst Sinn´s ändamålsbeskrivning av klockan :)

"Designed for the air rescue service.

The count-up inner rotating bezel enables quick and easy reading of the “platinum ten minutes” and “golden hour”.
Easy to clean and sterilise thanks to removable strap and rotating bezel."

EZM-12.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hm...jag börjar redan gilla den mer och mer, det gick snabbt :)

Det ska bli spännande att se om det är ett helt nytt system för hur man fäster bandet. Det låter ju nästan så om man läser den del som gäller enkelheten att rengöra och sterilisera klockan.

EDIT: Svaret fanns ju på hemsidan...coooooolt :)

"The silicone strap can also be removed without the use of tools. The rotating bezel is removed using the large screwdriver on the pocketknife provided."
 

Greven

Audemars
Jag har redan mjuknat något nu när jag har läst Sinn´s ändamålsbeskrivning av klockan :)

"Designed for the air rescue service.

The count-up inner rotating bezel enables quick and easy reading of the “platinum ten minutes” and “golden hour”.
Easy to clean and sterilise thanks to removable strap and rotating bezel."

EZM-12.jpg
Den är ju både brutal och cool faktiskt. Frågan om den oranga färgen skulle bli ett irritationsmoment efter ett tag?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den är ju både brutal och cool faktiskt. Frågan om den oranga färgen skulle bli ett irritationsmoment efter ett tag?

Har suttit och tittat på den och funderat på hur den skulle ha sett ut om det var rött eller blått, men jag antar att valet av färg har med läsbarhet att göra. Om jag utgår från hur jag själv skulle bära klockan skulle det orangea inte vara något problem då det med största sannolikhet skulle vara en cool beater som fick ta plats då och då, och inte över längre perioder i ett sträck. Bilder av sämre kvalitet från Sinn´s hemsida, men där ser man i alla fall fickkniven som man får med och kanske att man kan ana hur infästningen till bandet är konstruerad.

EZM-12_B.jpg

EZM-12_H.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ja ni kära Sinn-vänner. Så är då Ezm12 släppt och det är inte så att jag ställer mig upp och jublar direkt. Kanske att utseendet kommer att växa på en, och självklart är det lite farligt att uttala sig kategoriskt emot innan man har haft den på armen. Sinn´s egen bild på hemsidan var i alla fall bra mycket bättre än den som först dök upp från Basel.

Här är väldigt intressant läsning om samtliga mission timers.

http://www.sinn.de/de/20JahreEinsatzzeitmesser.htm

EZM-12_Kopfbereich.jpg
Oj, vad den såg uppblåst ut.
Första tanken är: nja....
På hemsidan finns fler nyheter.
Namnlöst-1.jpg


104:an var ju lite trevlig med sin vita tavla. 356 likaså. 103 :an var ju snygg men jag ogillar fakepatina.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Men den går helt bort på grund av höjden ser jag nu. Hur sjutton har man tänkt när man gör en klocka som är 38,5mm och samtidigt 15mm hög???
Det brukar ju vara en invändning angående Ezm13 som också är 15mm, men den är ju ändå 41mm.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Så här spontant känns det som lite utav en besvikelse med årets presentationer av Sinnklockor.
Ezm12 förstår jag nog inte riktigt än, men jag gillar inte utseendet.
356 med vita tavla och bead of rice är ju snygg. Skulle passa utmärkt på fruns handled. Inte min.
Den vita 104:an var också snygg men... Nja... jag vet inte... Vi får ge det lite tid...

240 st gz var ju cool med tidvattensavläsning (?)
240.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Så här spontant känns det som lite utav en besvikelse med årets presentationer av Sinnklockor.
Ezm12 förstår jag nog inte riktigt än, men jag gillar inte utseendet.
356 med vita tavla och bead of rice är ju snygg. Skulle passa utmärkt på fruns handled. Inte min.
Den vita 104:an var också snygg men... Nja... jag vet inte... Vi får ge det lite tid...

240 st gz var ju cool med tidvattensavläsning (?)
240.jpg

Jag är ledsen, men jag tror inte en enda dam kommer att vilja bära 15mm på höjden. Det är årets miss från Sinn skulle jag vilja påstå.

Annars håller jag med dig om att "nja" är ordet för detta års Basel, även om jag redan är på väg att omfamna utseendet på Ezm12.
Bland det mest intressanta är ju annars som sagt det nya fästsystemet för gummit som man kan hantera utan verktyg, och det ska bli intressant att se hur det fungerar.
 

engst

Cartier
Saknar i år för första gången på länge en shut-up-and-take-my-money-modell från Sinn. Fast EZM 12 är innovativ, och kan möjligen växa i takt med fler foton och ett besök i Sundbyberg.
Sällar mig därmed till kören =)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag är ledsen, men jag tror inte en enda dam kommer att vilja bära 15mm på höjden. Det är årets miss från Sinn skulle jag vilja påstå.

Annars håller jag med dig om att "nja" är ordet för detta års Basel, även om jag redan är på väg att omfamna utseendet på Ezm12.
Bland det mest intressanta är ju annars som sagt det nya fästsystemet för gummit som man kan hantera utan verktyg, och det ska bli intressant att se hur det fungerar.
Nä, jag får backa där. U1:an är 14,3 mm på höjden och det ser VÄLDIGT lustigt ut när frun har den på sin handled. Nu är iofs U1:ans 44 mm inget man skojar bort på en kvinnohandled heller! :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nä, jag får backa där. U1:an är 14,3 mm på höjden och det ser VÄLDIGT lustigt ut när frun har den på sin handled. Nu är iofs U1:ans 44 mm inget man skojar bort på en kvinnohandled heller! :D

Det är verkligen otroligt synd....utseendemässigt tycker jag att den annars hade förutsättningar att bli en succé :(
Tänk dig den nya 356:n med samma profil och handledsträff som Ezm3...mums :hungry:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Mnjaa.. två "tråk-år" i rad nu från Sinn. Senaste släppet man hajjade till på var EZM 13.

Jag måste säga att jag tycker att förra årets 910 var helt suverän även om den är bortom min ekonomiska horisont.
Men vi kan väl hoppas på att allt i samband med flytten till de nya större lokalerna har gjort det till ett mellanår i år och att 2018 blir spektakulärt :)

Sinn-910-split-second-chronograph-watch-14.jpg
WP-Sinn-910-Anniversary.jpg
Sinn_910-Anniversary-004.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Så vad tror ni blir nästa Sinnsläpp på Basel 2018? ;)
Jag gillade iofs KSK212

Ezm11. Sen vad den får för konfiguration vågar jag inte ens gissa mig till. Kanske en klocka till gruvindustrin med mätare för syrenivåer i luften och ping-funktion om det blir ras :)

EDIT: Jag är redan nu ganska säker på att det kommer komma varianser på boetten till Ezm12 och den nya lösningen med bandet.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tyckte jag kände igen boettformen...

EZM-12_zpsu3j29trk.jpg

Även bakifrån så påminner de om varandra. Det som skiljer mest är avsaknaden av kronskydd hos Sinn. Kan det vara ett gammalt patent som de har köpt, eller kan det vara så att den fabrik, S.U.G., som tillverkar Sinn´s boetter och som de är delägare i även en gång i tiden gjorde boetter till TH?

Min dator har gått bananas så jag kan helt plötligt inte ladda ner bilder, så jag kompletterar med bilder från mobilen. Kan ta någon minut efter att jag har postat.

IMG_20170322_170205.jpg
IMG_20170322_170217.jpg
 
Topp